Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Gezocht: Schrijfmaatje

Lieve SOL'ers Ik ben op zoek naar iemand (of meerdere personen) die mijn schrijfmaatje wil worden. Dan kunnen we samen ideetjes uitwisselen en elkaar aanmoedigen. Ik kom uit de provincie Vlaams-Brabant. Voorlopig schrijf ik gedichtjes, maar ik ben bezig aan mijn eerste roman, mijn eerste NaNoWriMo project en ik heb net een verhaal ingezonden voor een verhalenwedstrijd. Allemaal heel spannend. Maar ik heb niemand in mijn naaste omgeving om erover te praten. Dus, wie zich geroepen voelt.... xxx Valenka

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoek je een schrijfmaatje om ook te ontmoeten, of mag het ook alleen via internet? Voor de duidelijkheid :)

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zag net al een reactie van je op een ander forum. Je gaf aan beginnend schrijver te zijn, maar je bent al goed bezig zeg: eerste roman, schrijfwedstrijd. Zelf schaar ik mezelf ook onder de categorie beginnend. Ik schrijf wel eens, maar zeker niet consequent. Als ik ergens aan begin, vind ik het zelf al snel niet spannend/pakkend/leuk genoeg om te vervolgen. Heb wel telkens ideeën, maar werk het niet uit.. Ik zit er nu over na te denken om mee te doen aan Nanowrimo. Niet teveel nadenken over onderwerpen en zinnen, maar gewoon doen. Heb inhoudelijk niet veel te bieden, maar aanmoedigen kan ik wel. Ik woon overigens in de provincie Overijssel.

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Smartje, leuk je te ontmoeten. Ja, voor een beginnend schrijvertje heb ik waarschijnlijk te veel hooi op mijn vork genomen, maar het is wel het proberen waard. We kunnen elkaar aanmoedigen tijdens NaNo, als je meedoet. xx Val

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zeker het proberen waard. Zoals er op het nanoforum al werd gezegd: je hebt niets te verliezen. Al moet ik er toch nog even over nadenken. Heb nog twee weken ;) Ben je nu ook met andere schrijfprojecten bezig of begin je straks in november aan iets nieuws? Ben wel benieuwd hoe dat bij anderen is.. Ik begin vaak iets, maar heb tussendoor telkens nieuwe ideeën, waardoor ik de 'oude' weer laat liggen. Misschien moet ik tijdens nano alle ideeën maar een beetje aan elkaar breien ;) En begrijp ik het goed dat je nu op de uitslag van een schrijfwedstrijd zit te wachten? Waar heb je aan meegedaan?

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben bezig met een paar ditjes en datjes op schrijfvlak, zoals mijn roman. Maar tijdens NaNo doe ik iets heel nieuws. Ik moet gewoon nog uitwerken wat ik ga doen. Je kunt alle ideeën die je hebt samengooien, of proberen twee dingen te schrijven (too much, I know). Ik heb meegedaan aan een wedstrijd van de krant Trouw (die ik totaal niet kende aangezien die hier in België niet wordt uitgegeven). Je moest een 700 woorden tellend verhaal schrijven over het thema 'wat ik het liefst zou vergeten'. Ik heb over mijn depressie geschreven. Er zijn vele leuke wedstrijden op dit moment, maar ik zou bijgod niet weten hoe ik die dingen met school kan combineren. Ik ga voor mijn middelbare school diploma dit jaar, dus studeren is de boodschap. xx Val

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Corry :) Sorry dat ik je berichtje niet eerder zag, maar ik ben verschrikkelijk druk bezig met school en zo. Ik zou ook best wel eens een cursus willen volgen (allez, moeten volgen, alles kan nog wat aangescherpt worden), lijkt me wel leuk. Wat leer je daar allemaal op zo'n cursus? Heel NaNo geeft mij een beetje de kriebels, vooral omdat ik tot nu toe bijna niets van voorbereiding heb gedaan. Ik heb een samenvatting van het verhaal... en dat is alles. Missschien ben ik gek om mee te doen, maar ik ga het toch eens proberen. Eens zien waar ik geraak. Misschien geef ik het wel op, wie weet. Maar je lijkt me een heel leuke persoon en ik wil best wel een internet schrijfmaatje met jou zijn. Ik weet niet of mijn e mail adres hier ergens staat, maar anders mag je me eens mailen :) xx Val

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Valenka, Ik heb me inmiddels ook officieel aangemeld voor Nanowrimo. Zal ik je daar toevoegen als buddy? (moet nog even uitzoeken hoe dat moet). Is je naam daar ook Valenka? Het lijkt mij ook heel lastig om straks zoveel te moeten schrijven naast je gewone leven. Ik probeer nu te oefenen met het schrijven van 1700 woorden per dag.. maar nu sla ik nog gerust een dagje over... dat kan straks echt niet meer. Volgens mij is iedereen beetje gek die meedoet aan Nano ;) het is zo'n moordend tempo waarin je iets moet schrijven. Ik zie inderdaad ook wel waar ik op uitkom... Zit je nu in je laatste jaar van je middelbare school, zei je? Dat geeft ook vast extra druk met toetsweken, of valt dat mee in de maand november? @Corry: ik heb dit jaar ook een schrijfcursus gevolgd, op basis van een aantal steekwoorden moest je een spannend verhaal/dialoog/oid schrijven. Erg leuk om te doen. Het was voor mij meer om bevestiging te krijgen dat ik iets op papier kon zetten. Vooral de deadline vond ik erg prettig. Je moet! Dat is ook de reden dat ik meedoe aan Nano. Maar ik moet ook zeggen dat het me nu al stress kan geven. Ik zie wel hoe het loopt.. onder druk schijn je heel goed te presteren ;) Groetjes!

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Smartje! Als je me wil toevoegen, mag dat gerust. Daar ben ik ook Valenka. Ik zit inderdaad in mijn laatste jaar middelbaar. De toetsweken vallen voor ons in de maand december, dus ik zit nog wel safe voor NaNo. Plus, we doen een grote herhalingsweek voor de examens dus... heb ik geluk. Moet gaan nu, want ik zit op mijn stageplaats en mag hier eigenlijk niet zijn.... how very cheeky of me xx Val

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@corry Dank je! Ik ben blij dat er toch iemand mijn blog leest. Ik ben vandaag thuis moeten blijven van school. De dokter zei dat ik tekens van griep vertoonde, dus ik moet goed rusten en uitzieken. Hopelijk ben ik maandag weer paraat, anders mis ik veel te veel van mijn lessen. xx Val