Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfmaatje gezocht!

Heey allemaal, Ik ben begonnen aan een nieuw verhaal waar ik zelf nu (nog) heel enthousiast over ben, maar omdat ik na een tijdje het altijd weer 'opgeef' zoek ik nu iemand die ook een (nieuw) verhaal schrijft en die ook moeite heeft met verhalen afmaken. De bedoeling ervan is dat we elkaars verhalen beoordelen en tips geven, maar dat we elkaar ook motiveren om het af te maken. Ik ben een meisje van zestien jaar. Mijn nieuwe verhaal gaat over een jongen van 29, die een hele zware jeugd heb gehad (mishandeld door zijn vader en nog een aantal andere zaken). Daardoor is hij een crimineel geworden en uiteindelijk beroepsmoordenaar. Op een dag krijgt hij de opdracht een meisje van 22 te vermoorden, maar dat blijkt dan zijn zielsverwant/wederhelft te zijn. (Volgens een oude legende zijn mensen door elkaar gespleten en zoeken ze hun hele leven naar hun wederhelft ook wel zielsverwant om zich compleet te voelen en in mijn verhaal vermoord de hoofdpersoon zijn eigen wederhelft dus) En wat er verder allemaal gebeurd dat laat ik je dan allemaal wel lezen! Nou, als je interesse heb laat het me weten! Vertel iets over jezelf en je verhaal en misschien zijn wij dan wel binnenkort schrijfmaatjes ;) Groetjes, Kim.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, mij lijkt het hartstikke leuk om jouw schrijfmaatje te zijn! Ik vertel wel eventjes iets over mezelf: Ik ben Celeste en ik ben 15 jaar oud(in oktober al 16). Ik ben nu bezig met een jeugdroman over een vriendschap tussen twee meisjes waar eigenlijk iets heel erg mis is gegaan. Maar wat dat is vertel ik nog niet, haha. Ik vind het redelijk moeilijk een verhaal af te maken, omdat ik nu al een week muurvast zit op 46.000 woorden. En ik móet verder. Dus misschien kunnen wij van elkaar wel wat inspiratie krijgen! In ieder geval lijkt me jouw verhaal ook heel spannend. Origineel idee ook trouwens, volgens mij. Maargoed, ik hoor het wel van je! Dat was het (:

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Heey Celeste, Bedankt voor je reactie, maar ik heb inmiddels al iemand gevonden waarmee ik het ga proberen. In ieder geval veel succes met je verhaal! Het klinkt alsof je al erg ver bent, dus ik zou zeker doorgaan! :D Groetjes, Kim.

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Kimmie, Een goed idee om een schrijfmaatje te zoeken, ik bied mij niet aan hoor. Ik heb een verhaal voor mijn kleinkinderen geschreven. Ze hebben het gelezen en vinden het spannend, maar uitgegeven, ho maar. Een van mijn kleinkinderen, een kleindochter van 11 jaar [in juni al 12] bleek een hele multomap met leuke korte verhaaltjes te hebben. Dat bracht mij op het idee om samen met haar een heel nieuw verhaal te schrijven. Ze is enthousiast en dwingt mij te produceren. Ik heb hoofdstuk 1 geschreven en zij hoofdstuk 2 en zo gaan wij verder. Wij wonen op een afstand van 200 kilometer van elkaar maar met een internetverbinding is dit geen probleem. Wij letten even niet op taal- of stijlfouten. We zorgen er wel voor om telkens de aansluiting van de hoofdstukken goed te doen. Als het verhaal compleet is gaan wij kritisch door het verhaal om te kijken of de spanning er in zit en of de stijl-en taalfouten eruit zijn. Het geeft veel voldoening [ondanks het leeftijdverschil van ruim vijftig jaar] om samen een verhaal tot stand te brengen. Misschien een idee voor anderen. Ik wens jou succes met je maatje.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt Bob B. :) Wat een ontzettend leuk dat jij en je nichtje samen een verhaal schrijven! Het is inderdaad leuk als je dat samen met iemand kan delen, al schrijf ik liever alleen. Jullie ook veel succes samen!

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
mijn lijkt het ook wel leuk maar ben erg eenzaam schrijf gedichten om van me af te schrijven en sins een maandje verhatjes over tessa dat ben ik maar wil ze delen maar geen idee waar ik dat kan doen en toen kwam ik deze site tegen en kijken en afwachten wat het me brengt en wie het leuk vind om met me te delen of ik met iemand van deze site