Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfclub Amsterdam zoekt nieuw lid

Schrijfclub Amsterdam bestaat uit vier leden. Elke donderdagavond komen we bij elkaar in de Openbare Bibliotheek nabij het centraal station in Amsterdam. Ieder heeft een eigen doel (gebundelde columns, romans, verhalen, strips etcetera). Enkele dagen voor een meeting sturen de leden een tekst (proza, 300 tot 500 woorden) naar de anderen. De stukjes worden van commentaar voorzien en terug gemaild. Tijdens de bijeenkomst wordt het commentaar besproken. We zoeken een nieuw lid dat in staat is (meestal) de bijeenkomsten bij te wonen. Op dit moment zijn er twee mannelijke en twee vrouwelijke leden, variërend in leeftijd tussen midden twintig en veertig. Een bijeenkomst duurt één à twee uur, afhankelijk van het aantal aanwezigen. Het is een pré als je een schrijfcursus hebt gevolgd en de ambitie hebt om te publiceren. We verwachten van elkaar alleen feedback als proeflezer. Er zijn geen kostgen verbonden aan deelname. Alle leden ervaren een groot positief effect op de kwaliteit van het eigen schrijfwerk. Als je interesse hebt of iets wilt vragen kan dat door te reageren op deze oproep of door een persoonlijk bericht te sturen. Misschien tot ziens!

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Beste Evert, Ik ben al drie keer aan een reactie begonnen, maar gum het steeds weer weg. Alhoewel ik in Amsterdam woon en op zoek ben naar een groep als dat van jullie dat ook mijn teksten van commentaar zou voorzien, is mijn handicap dat ik de maanden zonder R in het buitenland ben. En daar niet aan schrijven toekom. Mochten jullie daarom in het najaar nog altijd of opnieuw plaats hebben, dan zou ik heel graag aanschuiven. Ik meen aan de criteria te voldoen (zie www.bltwereldburger.nl) maar zal in mei al vertrekken om pas in oktober -jawel, ik smokkel een maand- terug te komen. Veel succes met jullie OBA-groep.

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er zijn voldoende reacties binnengekomen (op andere sites dan Schrijven Online), dus de oproep is gesloten. Mocht iemand op de wachtlijst willen dan kan dat natuurlijk.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Evert, Wat jammer dat jullie oproep gesloten is. Ik ben erg nieuwsgierig namelijk! Ik heb begin dit jaar een schrijfcursus gedaan en wil graag blijven schrijven. Het geven en ontvangen van kritiek in een schrijfclub lijkt me een ideaal vertrekpunt om lekker aan de gang te blijven en de kwaliteit te gaan vergroten! Ik ben hard aan de slag met korte verhalen schrijven (www.miek.info). Als er beweging is in jullie besloten groep, hoor ik het graag! Als er zoiets als een wachtlijst is op dit moment, houd ik me warm aanbevolen. Groet, Annemieke

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Evert, is er nog steeds plaats in jullie schrijfclub? Ik heb belangstelling en denk aan de criteria te voldoen (schrijfervaring/opleiding etc). Mochten jullie nog steeds plek hebben, kan ik dan een keertje komen kennismaken? Groet, Kareltje

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha, mocht dit forum nog functioneren (ik zie geen recente berichten en het is nu 24 november 2013...): ik zoek een schrijfgroep in Amsterdam of nabije omgeving OF zoek (amateur-)schrijvers om zelf een schrijfgroep op te richten. Knordier