Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfgroep Utrecht

Nadat ik heb gemerkt hoe effectief het kan zijn om elkaars schrijfwerk te lezen en feedback te geven, lijkt het me ontzettend leuk een schrijfgroep op te richten in Utrecht of omgeving. Online heb ik al het een en ander aan ervaring opgedaan, maar elkaar wekelijks/tweewekelijks treffen zou vast nog veel plezieriger zijn. Mijn werk op dit moment is een psychologische roman. Deze is bijna af. Daarnaast schrijf ik af en toe poëzie. Dat komt in vlagen. Ik ben een vrouw van 26 jaar, werk in de muziekbranche en ben geïnteresseerd in verschillende genres. Ik hoor graag van anderen die interesse hebben! Groet, Eve

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Eve, Een schrijfgroep lijkt mij ook wel wat! Ik wil graag een (door)start maken met De Grote Roman. Feedback en oefeningen zouden wel van pas kunnen komen in dit proces. Laat maar weten of je nog geïnteresseerd bent. Groetjes, Olivettiper

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk Jamie! Ik hoop dat Eve ook nog geïnteresseerd is, en dat er misschien nog wat meer mensen hier rondlopen die hier interesse in hebben... Zo ja, laat even een berichtje achter hier, zodat we ons een beetje kunnen organiseren! Ikzelf dacht aan het volgende: Een bijeenkomst bestaat uit twee delen, te weten de lees/beoordeel fase (waarbij een opdracht kort besproken wordt) en een deel waarbij we schrijven aan òf een nieuwe opdracht voor de volgende les, òf je waar je op dat moment het liefste mee verder wil. De opdracht maak je dan op een ander moment zelf (of je stopt hem stiekem in je eigen werk!) Het is maar een ideetje, en andere/betere ideeën zijn natuurlijk welkom! Groetjes Olivettiper

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb ook wel interesse, op het moment werk ik aan een roman en zou het vooral prettig vinden om feedback te geven op elkaars werk en eventueel gerichte opdrachten met elkaar te bespreken al ligt het er wel een beetje aan wat voor opdrachten je dan in je hoofd hebt, Renee. Ik ga het in ieder geval volgen.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, ik weet ook niet exact wat voor opdrachten er zouden moeten komen, dat ligt natuurlijk aan de vraag die er komt vanuit degenen die meedoen! Het lijkt mij het handigst als we een keer een oriënterende bijeenkomst organiseren, om te kijken wat iedereen nou precies wil en nodig heeft. Ik wil me best opwerpen als organisator van zo'n bijeenkomst, maar ik wil liever niet het ontwerpen van alle opdrachten ook voor mijn rekening moeten nemen. Het lijkt me beter als dat afwisselend door de verschillende groepsgenoten wordt gedaan. Als anderen hier ideeën over hebben hoor ik ze ook graag!

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
olivettipper schreef: Het lijkt mij het handigst als we een keer een oriënterende bijeenkomst organiseren, om te kijken wat iedereen nou precies wil en nodig heeft.
Dat lijkt me een goed idee als iedereen nog steeds mee wil doen want volgens mij is Eve al meer dan 14 weken afwezig geweest hier dus ik vraag me af of ze nog interesse heeft. Vier mensen lijkt me wel een beetje het minimum voor een groep dus wat doen we als we met minder zijn? Ik ben het met je eens dat het verzinnen van de opdrachten niet op een persoon neer moet komen. Als we het afwisselen tussen de groepsleden brengt dit waarschijnlijk ook meer variatie in de opdrachten. Ik denk dat we het beste tijdens een eerste bijeenkomst ieders ideeën kunnen inventariseren dat praat ook wat makkelijker.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed gezien, daar had ik helemaal overheen gekeken. Haar oproep stamt inderdaad nog uit december. Om haar te bereiken is een pb waarschijnlijk beter.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb ook wel interesse. Mits het wel serieus is. Niet dat we niet kunnen lachen, maar ik wil dan wel graag serieus met schrijven bezig zijn. Dus niet te bang met feedback en alles maar geweldig vinden van elkaar. Zullen we gewoon een bijeenkomst plannen en dan kijken wat we willen gaan doen? Ik zal Eve effe PB'en.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja prima! Leuk. :) Volgende vraag: hoe kunnen we afspraken maken? "Kan jij op maandag? Ik kan alleen op dinsdag" is niet echt iets voor een forumdiscussie, en een pb kan alleen naar 1 persoon volgens mij. Als iedereen mij mailt (jamieschrijft@gmail.com), heb ik alle adressen en kunnen we op die manier verder plannen maken. Is dat een idee? Ik heb net de forumregels doorgenomen en volgens mij mag het op deze manier. EDIT (17-02-2011): Ik zit inmiddels niet meer bij deze schrijfgroep. Actieve leden met een schrijven online lidmaatschap zijn je-roen en lapin. Geïnteresseerden kunnen het beste een van hen een pb sturen!

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha! Wat leuk dat er zoveel geconverseerd is! Inderdaad ontving ik een pb, maar kon het later niet meer terugvinden in mijn mailbox. Kort geleden volgde ik een proza-cursus aan de Schrijversvakschool te Amsterdam en heb daar veel van geleerd. Een aantal van mijn mede-cursisten wil graag een schrijfgroep oprichten in Utrecht. Misschien is het een idee dit te combineren zodat we meer leden hebben? Max. 6 tot 8 leden lijkt mij het beste. Zeker voor het schrijven van romans (wat ik hier en daar terug heb zien komen) is het handig niet al te veel leden te hebben. Zelf ben ik een roman aan het schrijven die binnenkort wordt gepubliceerd. Ik zou het erg leuk vinden dit schrijfproces met jullie te delen. Van elkaar leren we ontzettend veel! Zal ik even informeren of de cursisten van de Schrijversvakschool zich ook in deze combinatie kunnen vinden?

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind zelf 8 al erg veel. Zeker als je ieders werk wilt feedbacken. We hebben tot nu toe al 5 man, zonder jou... Dus dan moeten we even kijken. Als er zoveel mensen van je school een groepje willen, dan kunnen jullie misschien beter een extra groepje maken. Zo niet, dan kan je graag meedoen!

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik doe graag mee. Zal Jamie mailen... Wellicht een idee om boeken uit de schrijfbibliotheek te gebruiken om aan inspiratie te komen? Of zo nu en dan een gastdocent uit te nodigen.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste mensen, Is er nog ruimte in jullie schrijfgroep? Zou graag eens van gedachten wisselen... groet, Danny

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
We zijn nu met zijn zessen. Zou het even moeten navragen. En we stellen het op prijs als je een beetje in hetzelfde genre schrijft. Anders kunnen we er geen feedback op geven. Wat schrijf je zoal?

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Onze schrijfgroep is in juli van start gegaan met 6 leden. We komen eens in de twee weken bij elkaar en bespreken dan teksten die we elkaar van tevoren hebben gestuurd. Op dit moment zijn we op zoek naar nieuwe schrijvers! Wij zijn allemaal schrijvers in de leeftijd van 25 tot 35 jaar. Een aantal heeft wel eens gepubliceerd, sommigen doen mee aan wedstrijden en we hebben allemaal de ambitie om een (psychologische) roman te schrijven. Sommigen van ons zijn hier al heel ver mee. De focus van de groep ligt op verhalend proza, niet op poëzie. Niemand van ons is goed thuis in de wereld van gedichten, dus die kunnen we niet goed van feedback voorzien. Dit geldt ook voor zeer genrespecifieke teksten. De avonden waarop we samenkomen zijn zeker gezellig, maar we zijn wel allemaal serieus bezig en er wordt ook eerlijke feedback gegeven. De bedoeling is immers om van elkaar te leren! Als dit je aanspreekt en je vindt het leuk om in groepsverband met schrijven bezig te zijn, horen we graag van je!

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Jamie, Al weer even geleden dat je het berichtje postte maar ik woon in zeist en ben nu zeer serieus met een boek bezig met een psychologisch karakter. Ik zou het erg leuk vinden eens kennis te maken met de schrijfgroep en wellicht zelfs mee te doen. Is dit nog mogelijk? Ik ben ook met een cursus aan de UCK bezig op het moment (verdiepingsjaar schrijvers).

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo allemaal! Ik ben splinternieuw op dit forum. Woon in het centrum van Utrecht en ben serieus bezig met romanschrijven (maar ik heb nog niets gepubliceerd behalve academische stukken). Ik schrijf graag ietwat absurde verhalen met een duister humoristisch tintje. Is er nog een groep in de regio waar ik bij zou kunnen? Of andere mensen op het forum die graag een groep op zouden willen richten? Het lijkt me leuk om elkaars werk te bespreken en aan gerichte opdrachten te werken. Ik hoop het! :) Oh ja, ik ben 26 en werk bij een universiteit.