Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

autobiografie

Geachte mevrouw/ heer, Ik zal me eerst voorstellen om een beeld te laten creeren. Ik ben .......; kom uit Azie en sidns 1994 woon in nederland. Vandaag 40 geworden en gelijk met deze gedachten. Soms zegt men, waarom denkt iemand zo, of die is gek. Ik ben het leven moe. Ik ben geen gelovig, maar soms denk ik als ik zou geloven in God, zou ik uitschreeuwen WAAR BEN JIJ???? WAAROM DIT????? WAAROM HEB JE ZOVEEL NORMEN EN WARDEN OM HET LEVEN ZO ONMOGELIJK TE MAKEN FOR MENSEN????? Ik wil zoveel zeggen, maar, wacht even, men heeft geen tijd; moet eerst eigen problemen oplossen. Ik heb al jaren moeite met mijn cultuur en zoveel verschillende normen en waarden die bestaan in verschillende bevolkingsgroep in mijn land. Ik voel me anders dan mijn familie en ik heb heel veel last. Ik kan niet meer met dierbaren op een normale manier communiceren omdat zij mij verwsterd noemen en kan ik niks kwijt bij hen. Mag nooit klagen; mag nooit zeggen dat ik er anders denk over een bepaald onderwerp of ik leef anders, dus a.u.b. respect over mijn levenstijl en manier van doen en laten. IK BELEDIG ZE TOCH NIET!!!!!! Ik ben verwesterd omdat ik geen rekeninghoud met hun manier van leven. M.a.w. ik doe niet zoals zij willen; ik denk niet zoals zij denken en ik HEB GEEN RESPECT, zeggen zij. Wordt lastig gevallen met hun gedachtengang. Ik ben 40 en ik heb nog geen gevoel van volwassenheid in mijn denkwijze gevoeld omdat mijn ouders willen mij altijd controleren en kijken wat ik doe en hoe ik omga met mensen. Is er iemand die door zijn ouders gebeld wordt om te horen krijgen: bel die persoon omdat die jarig is, en nog erger dan dat dat ze ook gaan controleren bij diegene: zijn jullie gebeld door ....IKKE......? WIj hebben hem gebeld en gezegd dat die jarig is, waarom dan heeft hij niet gebeld???? Het ergste nog dat ze later mij gaan bellen: wij hebben jou toch gezegd dat die jarig is, waarom heb je niet gebeld dan. KOM OP MENSEN IK BEN 40 EN WOON 18 JAAR ZELFSTANDIG AND WORDT NOG STEEDS LASTIG GEVALLEN MIJ, wat zal ik dat noemen eigenlijk. Ik heb zoveel te zeggen maar er is niemand om mezelf te uiten. Ik ben ten einde raad. IK wil Euthanasie. Ik heb plannen en ik wil eerst alles wat mij dwaars zit wil kwijtraken. Want ik zie dat zij NIET alleen ik, maar de andere zussen en broers zo het leven zuur maken. Ik hoop dat ze nadat ze alles wat ik kwijt wilde en nadat ik alles eruit heb gegooid anders gaan doen met de rest en ook het leven niet zo moeilijk maken voor henzelf. Ik hoop dat ik dat voor anderen reden kan. - Bepalend - Cotroleren - Zich bemoeien - Van een mug een olifant maken - Commanderen - Worden in de mond leggen - Verkeerde communicatie - Alles geloven wat anderen zeggen - Vooroordelen - Denken voor anderen ........... ............ ............. .......... Ik kan ermee niet leven en ik voel me uitgeput, omdat ik al jaren bezeg ben om alles uit te leggen en zeggen, het kan ook anders Soms schaam ik me voor mijn afkomst en voor mijn nest omdat ik zoveel verschellend zie over de denkwijze's Vandaar zoek ik op deze manier iemand die met mij een autobiografie wilt schrijven over mezelf. Ik wil ze dit boekje nalaten. IK ben leterlijk en figuurlijk moe en uitgeput, maar blijf me groot houden. Ik heb ook gevoelens en kan gesstelijke kapotworden Doodculturen

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder

Ik snap helemaal niks van dit stuk. Wat is de bedoeling? Probeer je een statement te maken? Wil je dit stuk beoordeeld hebben?

Ik neem in ieder geval aan dat je met dit stukje geen schrijfgroep probeert te zoeken.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Hij zoekt iemand die met / voor hem een autobiografie wil maken:
Vandaar zoek ik op deze manier iemand die met mij een autobiografie wilt schrijven over mezelf. Ik wil ze dit boekje nalaten.
Het lijkt me - gezien zijn woordenschat, observatievermogen en gevoel - dat hij heel goed zelf een begin kan maken. Als hij een eind op weg is, daarmee, kan hij een lees-/schrijfpartner zoeken. Dat zou ik hem ook aanraden. Niet de frustratie op iemands toetsenbord duwen, en verwachten dat die er iets van maken kan. Eerst zelf aan het werk. Dat lijkt me voor hemzelf ook beter.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dit lijkt me een noodkreet!
Iemand die hulp zoekt, maar niet goed weet tot wie hij zich moet wenden.

Doodculturen, ga eerst naar maatschappelijk werk, die kunnen je begeleiden!!
Don't give up!

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik ben het met Stasje eens, dit lijkt me ook een serieuze noodkreet.

@ Doodculturen, ik hoop dat het beter met je gaat en dat je hulp kunt vinden.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo,

Aan de ene kant schrijf je dat je uitgeput bent omdat je al jaren bezig bent om alles uit te leggen en zeggen.
Door nu alles te (willen laten) beschrijven voor de ander, zul je extra uitgeput raken. Eerst eens praten en/of schrijven over jezelf kan je helpen om meer inzicht te krijgen. Je komt er dan misschien achter dat je juist niet dood wil, maar anders verder leven.

Alleen al dat je dit nu op de site zet, staat het haaks op je uitspraken van wat je (denkt) dat je wil. Zoek iemand die naar je wil luisteren. Praat! Schrijf! Uit je! Probeer vertrouwen te bebouden. Nu ben je moe en uitgeput en komt je oproep over als een uitgestoken hand voor hulp voor jezelf. Niet voor iets achterlaten voor mensen die je niet begrijpen.
Kun je je hier een beetje invinden?
Lieve groet,
Bloem