Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

wie wil samen schrijven?

Hallo iedereen! Ik ben Kubian, een meisje van 16. Eén van mijn grootste hobby's is schrijven, en het leek me een leuk idee om nu eens samen met iemand anders te schrijven! De een begint, de anders schrijft er een stuk achteraan, en zo gaat het verhaal dan heen en weer. Op die manier kan er iets heel moois ontstaan, iets dat je totaal niet verwachtte. Gezellig samen schrijven, met dubbel zoveel ideeen. Als iemand mijn schrijfmaatje wil worden, zou ik dat geweldig vinden. Stuur dan een mailtje naar xa_xa38@hotmail.com, het liefst eentje waarin je jezelf kort voorstelt. (dat zal ik zelf ook doen in mijn volgende mail). Tot gauw! Liefs van Kubian

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

leuk plan, xaxa. Waarom geef je niet een klein voorzetje van je idee? Dan kun je de reacties/vervolgen lezen en dan zie je meteen of het het dat is wat je precies bedoelt. En nu wacht ik op je voorsteltopic.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Bij een les 'creatief schrijven' op school, ook eens gedaan.
Een erg leuk initiatief. Misschien handig als je hier vermeld wat voor soort schrijver/persoon je zoekt? Heb wel interesse...

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Kubian! Ik ben een meisje van bijna zestien en ook mijn grootste hobby is schrijven. Anders zat ik hier niet. Ik heb ook wel interesse in een groepsverhaal. Vind het altijd geweldig om elkaars ideeën te delen. En niet alleen ideeën voor een verhaal of het verloop ervan, maar ook ideeën over hoe je nu het best personages voorstelt, een plot ontwikkelt, spanning opbouwt, etc. Ik vraag me eigenlijk wel af in wat voor soort genre je dan het liefst wil schrijven? Ik ben er voor in om alles te proberen, maar misschien zie jij dat wel anders. :)

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waw, hier zijn de reacties helemaal anders dan op mijn topic O.O Ik vraag namelijk helemaal hetzelfde. Waarschijnlijk word ik uitgesloten door het feit dat ik een jongen ben van 17 en belg =S

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waw, hier zijn de reacties helemaal anders dan op mijn topic O.O Ik vraag namelijk helemaal hetzelfde. Waarschijnlijk word ik uitgesloten door het feit dat ik een jongen ben van 17 en belg =S
Die conclusie begrijp ik niet. Ik denk eerder dat de reacties die jij kreeg ermee te maken hebben dat je helemaal niet hetzelfde vraagt. Kijk maar:
Eén van mijn grootste hobby's is schrijven, en het leek me een leuk idee om nu eens samen met iemand anders te schrijven! De een begint, de anders schrijft er een stuk achteraan, en zo gaat het verhaal dan heen en weer. Op die manier kan er iets heel moois ontstaan, iets dat je totaal niet verwachtte. Gezellig samen schrijven, met dubbel zoveel ideeen. Als iemand mijn schrijfmaatje wil worden, zou ik dat geweldig vinden.
Ik ben Kenneth en ik heb wat problemen met mijn uithoudingsvermogen als het om het schrijven van een compleet boek gaat. Daarom dacht ik dat het misschien wel leuk zou zijn om samen met één of meerdere personen aan een concept te werken.
Later in de discussie voegde je daar nog aan toe:
Het probleem is dat ik me niet lang na elkaar met eenzelfde project kan bezig houden. Mijn aandacht verslapt
De nadruk van Kubian ligt op het samen iets moois laten ontstaan, ideeën delen en gezelligheid. In jouw oproep ligt die op problemen met het uithoudingsvermogen, althans, dat is hoe het er staat. Misschien komt dat niet overeen met hoe je het bedoelt. Ik denk wel dat dat de reden is dat je al die vragen kreeg en weinig enthousiaste reacties. Als iemand nu al schrijft dat zijn aandacht steeds halverwege verslapt, zou dat voor mij een reden zijn om niet samen aan een project te willen beginnen, ook al zie ik ook aan je berichten dat je dit zelf als vervelend ervaart en het graag wil oplossen. Het zou voor mij te onzeker zijn. Naar mijn idee was de toon van de meeste berichten echter niet negatief en zaten er ook een aantal zeer goede tips tussen de reacties over het vergroten van je uithoudingsvermogen en over waar je misschien wel een schrijfmaatje zou kunnen vinden. Ik zou zeggen: haal die eruit en hou rekening met de redenen waarom sommige SOL-lers vraagtekens zetten bij samen schrijven. Ervaringen van mensen die al gedaan hebben waar jij nog aan wilt beginnen, zijn altijd waardevol. En ik hoop natuurlijk gewoon dat je iemand vindt met wie het samenschrijven heel goed gaat, dat jullie samen iets moois maken en dat je dan straks misschien die ervaring wel aan de discussie toe kan voegen.