Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfgroep Amsterdam

Hoewel ik het erg naar mijn zin heb achter mijn toetsenbord zou ik ook regelmatig op een aangename plek verpozen met gelijkgestemden om feedback te krijgen en (leren) geven op elkaars materiaal. Wie heeft er zin en tijd om 1 keer in de twee weken met een groep van maximaal 6 mensen bij elkaar te komen? Ik houd erg van opdrachten en deadlines dus een strakke organisatie rondom een ontspannen samenkomst geeft voor mij een prima balans. Voor wie nog meer?

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil ook graag feedback geven en krijgen, maar moet je daarvoor samenkomen? Als het via de mail kan, dan graag. Ik zit te krap in mijn tijd om één keer in de twee weken samen te komen, met werk en gezin. Ook al woon ik in A'dam.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marrije, Het lijkt me een hartstikke leuk idee en heb er zelf ook weleens aan zitten denken. Alleen Rotterdam-Amsterdam ligt niet echt naast de deur. (zeker niet in de spits) Zowieso (sowieso :nod: tja, heb je ook in verschillende vormen en maten) is het leuk om andere auteurs te leren kennen. Het zou wel leuk zijn om een keer wat via het forum te organiseren. Zodat je elkaar een keer in het echt ziet. Missschien ergens in 2010? Dries?? Leuk idee?

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Claudia: Ik kan mij voorstellen dat afspreken lastig is naast werk en gezin. We kunnen elkaar ook per mail feedback geven, maar ik geef de voorkeur aan allebei. Dus eerst mailen (voor aanvang van een afspraak) en daarna samenkomen. Face-to-face levert mij toch altijd weer aanvullende info op. Met name omdat ik dan sneller en makkelijker verdiepende vragen kan stellen. @ Atreju: Dat is natuurlijk ook een leuk idee. Een soort write-inn waar je elkaar vooral ontmoet en niet perse met elkaar gaat schrijven of haarkloven. Ik zou wel komen:-) Misschien inderdaad een ideetje voor Dries?

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Atreju: Dat is natuurlijk ook een leuk idee. Een soort write-inn waar je elkaar vooral ontmoet en niet perse met elkaar gaat schrijven of haarkloven. Ik zou wel komen:-) Misschien inderdaad een ideetje voor Dries?
Inderdaad en dan een soort 'Nightwriters' (Kluun) alleen dan een 'write-inn' voor SO-ers. :nod: Lijkt me leuk!!

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marije, ik zit ook over zoiets na te denken. Ik woon in Amsterdam Ik weet niet precies wat voor teksten je schrijft, maar ik denk dat dat in feite niet heel veel uitmaakt. Het gaat denk ik om de kwaliteit van het schrijven, niet om het onderwerp. Ik heb ook nog een idee om een eventuele schrijfgroep wat meer structuur te geven, dan het schrijven alleen, maar dat zal misschien voor later zijn. ik stuur je ook even een mail kogelmans -at- hotmail -punt- com -- DaanK

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is een leuk idee, voor mensen die in Amsterdam en omstreken wonen. Ik woon ongeveer 20 km van Amsterdam vandaan. Het probleem is tijdgebrek. Dus voor een meeting moet er echt een datum worden geprikt, zodat ik daar rekening mee kan houden.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@DaanK 20 km is niet ver. Het gaat mij om de tijd die ik beschikbaar heb. De meeting in Oktober in Groningen, dat heb ik dus al een paar maanden ingepland. Die dag dus vrij, maar ik moet met zoveel dingen rekening houden. Sport van de kinderen, werk van mijn man. Dus dat is het probleem. Die 20 km is niks.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marije en DaanK, Ik ben ook op zoek naar een schrijfgroep en ik woon ook in Amsterdam. Het heeft mijn voorkeur om face to face te meeten en als jullie een groep beginnen zou ik daar graag aan mee willen doen! Mijn email is judith1412 at gmail dot com.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah, dan hebben we al een behoorlijke groep.... Nou, wie neemt het initiatief en nodigt de rest uit??? Ik stel voor dat we allemaal een kort verhaaltje (300 woorden of zo) meenemen. Marrije, doe je ook nog mee? -- Daan

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Marrije hadden jullie misschien nog plek voor iemand in jullie groep? Ik woon niet in Amsterdam maar werk er wel en kan gewoon rond reizen daar! Groetjes Gemma gemmadamen at hotmail.com

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Even een update over deze schrijfgroep: We zijn inmiddels met vier mensen gestart. Het loopt lekker en we hebben besloten om met maximaal 5 mensen te gaan werken. Dit vanuit de overweging dat we niet voldoende tijd en aandacht hebben voor het bespreken van meer dan 5 teksten per keer. Er komt wellicht een vijfde persoon bij met ingang van deze week (de week van 23 november) en er staat ook iemand op de wachtlijst. Mocht je geïnteresseerd zijn mail me dan even via marrije [at] chello [punt] nl Dan laat ik je weten wat de mogelijkheden zijn.