Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfgroep Tilburg

Hallo allemaal, Via deze weg ben ik op zoek naar een schrijfgroep in Tilburg. Na wat zoeken zonder vinden vraag ik me af of die er wel is? Zo niet, dan ligt hier het initiatief er één op te zetten. Ben een meid van 25 jaar, sinds kort bezig met het schrijven van korte verhalen en kan hier nog alle feedback bij gebruiken. Daarnaast lijkt het mij naast leerzaam ook gewoon gezellig om met een groepje bijvoorbeeld eens in de twee weken bij elkaar te komen on ervaringen uit te wisselen met betrekking tot schrijven. Interesse? Hier melden s.v.p. :) Groetjes, Klavertje4

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Klavertje 4, zelf kom ik uit Rijen (Gilze-Rijen) en ik werk in Tilburg. Ik zit al bij een schrijfgroep (o.a. met Zjors van het forum). Maar ik kom uit de buurt en heb op zich wel interesse om me te melden als er nog een aantal schrijvers uit deze omgeving bij elkaar komen.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Klavertje en Vlooyke Ook ik heb wel interesse in een schrijfgroepje. Ik kom zelf ook uit de omgeving van Tilburg, ben 33 jaar en lees en schrijf in vele genres. Misschien tot snel, Groetjes

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Momenteel ben ik bezig met een semi-autobiografisch boek over een met het leven gefrustreerde amateur-auteur. Gewoon voor de leuk. Ik schrijf het annecdote-gewijs. Ik heb net een vrouwenthriller afgerond voor een wedstrijd (maar die is niet goed genoeg bevonden, ik ben zelf ook niet tevreden over de eerste hoofdstukken dus die moet ik nog herschrijven). Af en toe schrijf ik een kort verhaal voor een wedstrijd, niet dat ik al iets gewonnen heb.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik probeer wel eens mee te doen aan een schrijfwedstrijd. Verder doe ik tussendoor wat dichtwerk, maar probeer me het meest in zetten voor de boeken waar ik mee bezig ben. Niet dat er al een afgewerkt heb, en de genres verschillen best wel van elkaar. Twee esoterische verhalen, twee biografieen, een thriller en ik heb een kinderverhaaltje geschreven. Brede interresses zou je kunnen zeggen. Waarom een schrijfgroepje? Voor de feedback, maar ook voor de gezelligheid.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgende stap is concreet worden. Spreken we wat af? Zo ja, waar, wanneer, hoe laat? Bijvoorbeeld op neutraal gebied bij de bibliotheek van Tilburg, of bij iemand thuis. Voor mij liefstens buiten werktijd, op een wo, do of vr-avond. Van 20:00 uur tot 22:00 uur. Twee uur vliegen trouwens zo voorbij. Bij de andere schrijfgroep waar ik bij zit wordt eenmaal per maand afgesproken en dat is in principe genoeg. Om de twee weken is erg vaak, is mijn mening.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Neutraal gebied lijkt me beter, zeker voor een eerste keer, maar ik ben er niet zo voor om 's avonds de binnenstad van Tilburg in te moeten :eek: . Misschien is het beter om bij de Mac-drive af te spreken op het Laar. Gratis parkeren en geen binnenstad. Het liefst op wo of do avond. Een keer in de maand ofzo lijkt me prima. De tijden zijn ook goed. :thumbsup:

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een keer per maand afspreken vind ik ook prima. Momenteel kan ik zowel woensdag, donderdag als vrijdagavond. Mijn voorkeur gaat op woensdag en donderdagavond dan wel uit naar 19.30-21.30. i.v.m. werk de volgende ochtend. Verder ben ik wel voorstander van afspreken in het centrum van Tilburg. In een rustig cafe ofzo. Wat ik begrijp werken de meeste schrijfgroepen het beste als ze minimaal met vier personen zijn. Mijn voorstel is dan ook om nog even af te wachten of er zich nog een vierde geinteresseerde meldt. Groetjes, Klavertje4

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben er niet zo voor om te wachten op een vierde. Kan een week duren, kan twee weken duren maar als we dit topic met rust laten kijkt er niemand meer naar. Ik heb nog een andere motivatie: je kunt wachten totdat je vier personen hebt, maar als we bij elkaar komen kan het goed zijn dat de klik er niet is en dan valt er alsnog iemand af. Klavertje4: kun je ook antwoord geven op jouw eigen vraag: wat schrijf jíj zoal?

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben er ook niet voor om af te blijven wachten. Maar ik ben het nog steeds niet eens met afspreken in de binnenstad. Kunnen we niet op zoek gaan naar een andere rustige lokatie, buiten het centrum. Wat denken jullie bijvoorbeeld van de bibliotheek in de Reeshof. :!: Groetjes en misschien tot snel.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Reeshof is dichterbij voor mij, dus daarmee ben ik het eens. Heb je zulke slechte ervaringen met de binnenstad van Tilburg, mamame?

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik voel me daar gewoon niet prettig. Ik ben al niet een type dat 's avonds graag over straat gaat. Daarbij komt het parkeren nog eens. Parkeren in binnenstad is meestal in parkeergarage, en daar heb ik echt een hekel aan. Dus het is fijn om te horen dat je het eens bent met de Reeshof. Dat is voor mij ook maar 20 minuten rijden. Ik zal nog even nakijken wat de openingstijden zijn van de bieb daar. groetjes Wendy

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb net gekeken. De bibliotheek is vrijdag het langste open maar dat is ook maar tot 20.00u. Het wijkcentrum is dagelijks tot 23.00u open. Dat is in hetzelfde gebouw. Je kunt er in de bar zitten of een aparte ruimte huren. Het lijkt mij wel een mooie lokatie. Groetjes Wendy.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De bibliotheek in het centrum is elke werkdag tot 21.00 open. Is voor mij ook een stuk makkelijker bereikbaar dan de reeshof. We zouden als je dat liever doet mamame ook een eerste keer op een zaterdag of zondag overdag kunnen afspreken. Groetjes, Klavertje4

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
We hebben dus 2 keuzes: 's avonds maar dan Reeshof Weekend en dan Centrum(zondag lijkt me dan beter ivm markt) Hier kan ik me wel in vinden.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dan ga ik voor de 8ste. 1 nov is laatste zondag van herfstvakantie. Ik zit ook met de kinderen. De bieb is vanaf 13.00u open. Dus dat zou ook de begintijd kunnen worden. Ik hoor het wel Groetjes

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op een zondag bij de bieb in het centrum lijkt me een goed idee. 13.00 als begintijd vind ik ook prima. 7 november vier ik echter mijn verjaardag en dan heb ik ook een logé tot en met zondag dus die zondag kan ik net niet. Heb even mijn agenda erbij gepakt Hier een lijstje met mogelijke data: 18-10 25-10 22-11 29-11 Mochten jullie beiden ook in oktober kunnen dan zouden we één van de data van november vast kunnen vastlegen voor een tweede keer. Groetjes, Klavertje4

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Van de datums die bij jullie overeenkomen kan ik er 1, namelijk 29-11. 25 okt zou ik wel kunnen, maar dat red Vlooyke niet zie ik. De rest van de datums kan ik echt niet. Dus dan wordt het toch: 29 november om 13.00u bibliotheek Centrum. Groetjes

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
29 november staat in mijn agenda. Misschien is het handig om vooraf na te denken wat we willen bereiken met deze schrijfgroep. Als we bijvoorbeeld elkaars teksten willen beoordelen is het handig om de week vooraf de tekst naar elkaar te mailen zodat we ons kunnen voorbereiden.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het ook al genoteerd. Het lijkt me het beste om de eerste keer vrij te houden om elkaar te leren kennen en inderdaad te bespreken wat we willen bereiken en hoe. Misschien wat stukjes tekst meenemen ofzo om een indruk te krijgen van elkaars werk.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier staat 29 november ook genoteerd. :) Leuk dat het er echt van gaat komen! Ik vind het een prima idee om een week van te voren alvast wat door te mailen. Dan kunnen we daar gezamelijk naar gaan kijken na de kennismaking. :)

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat mij betreft wel Kiwi. Helaas moet ik melden dat ik 29 november niet kan. Sint middag met kinderen. Kan ik echt niet onderuit. Hopelijk kunnen we snel een andere datum prikken. De 28ste misschien? Ik hoor het wel. Groetjes

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Kiwi, Leuk dat je ook interesse hebt. Vertel eens wat meer over jezelf als je wilt: leeftijd, geslacht, woonplaats, overige interesses..:) Vervelend dat je niet kan mamame, zaterdag 28 november 13.00 bibliotheek Tilburg centrum kan wat mij betreft ook. Groetjes, Klavertje4

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Even kort over mezelf, ik ben 24 jaar, schrijf momenteel aan een jeugdboek voor twaalfplussers en schrijf korte verhalen voor voornamelijk schrijfwedstrijden, heb een behoorlijke tijd niet geschreven, maar heb het onlangs weer opgepakt. Een schrijfgroep lijkt me stimulerend voor jezelf en den andere leden. Zaterdag 28 november kan ik trouwens ook.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig Klavertje en Kiwi, dat jullie de 28ste ook kunnen. Nu hopen dat Vlooyke dan ook kan. Groetjes Mamame