Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfgroep omgeving Utrecht

Het lijkt me leuk om een schrijfgroep te beginnen. Ikzelf probeer van alles te schrijven: kinderverhalen, fantasy en pogingen tot literatuur. Zijn er mensen die het leuk vinden om met mij mee te denken en hun eigen werk te laten lezen? Ik merk dat het erg stimuleert om je verhalen met anderen te delen. Ik ben overigens 30 jaar, maar ik wil niet een leeftijdsgrens bepalen voor wie mee mag doen. Stad Utrecht of in de buurt.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens mij is er een schrijfclub in of vlak bij Utrecht, Taalpodium. Is dat iets?

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi, ik woon normaliter ook in utrecht en doe graag mee. Ik ben 21 jaar, mannelijk en student. Een website heb ik niet meer. Eerlijk gezegd schrijf ik niet heel veel, maar ik krijg zo af en toe inspiratie. Ik ben (ook) van de fantasy, verder probeer ik af en toe iets van een gedicht. pm me voor email. we kunnen ook een keer ergens afspreken? Eerlijk gezegd voel ik niet zoveel voor dat Taalpodium. Ik vind kleine groepen efficienter. Misschien word ik ooit wel een keer lid, maar ik zoek nu geen podium, maar een repetitieruimte.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als er een schrijfgroep komt in Utrecht m.b.t tot poezie/gedichten voor kinderen en/of volwassenen ben ik zeker van de partij! Ik ben benieuwd of er meer animo voor is, want verhalen zijn minder aan mij besteed om zelf te schrijven. Ik ben een meid van 27 lentes jong.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nu we met zijn vieren zijn is het misschien een idee een keer af te spreken, als iedereen er nog voor in is. Dat kunnen we beter via persoonlijke berichten doen. Zijn jullie er allemaal nog voor in?

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik wel. ik ben niet zeker of ik wel schrijver genoeg ben voor dit. Het enige wat ik deze dagen uit mijn pen krijg zijn een paar beschrijvingen en dergelijke, tussen de colleges door. Als dat genoeg is, doe ik graag mee. Verwacht gewoon geen hele boekwerken, daar is het nu niet de tijd voor. qua afspraken ben ik heel flexibel, maar kondig het ruim van tevoren aan (1 week), op korte termijn krijg ik het soms alleen telefonisch onder ogen (op mijn kamer heb ik geen internet). Als je het nummer wil kan je een mailtje sturen.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk. Ik ben niet zo actief, maar wat inspiratie door anderen is nooit weg. Ik ben man, 40 en woon in Woerden (10 min. met de trein van Utrecht). Ik hou me voornamelijk bezig met kinderverhalen en kan zeker daarin nog wat inspiratie gebruiken.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zie dit bericht nu pas. Ik woon ook in Utrecht, ben 34 jaar en schrijf romans (genre chicklit, zie ook mijn website). Als er nog plek is dan sluit ik me graag aan.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In Woerden is een dichtersgroep actief die elke eerste maandagavond van de maand werkbespreking houdt, in Concordia. Meld je even bij mij als je een keer zou willen komen kijken. Verder is er een schrijverscafé (de eerstvolgende keer op vrijdagavond 16 november) waar je feedback kunt krijgen op je teksten. Het café is trouwens op de zolder van het kasteel in Woerden. Vanaf 20.15 uur.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In Woerden is een dichtersgroep actief die elke eerste maandagavond van de maand werkbespreking houdt, in Concordia. Meld je even bij mij als je een keer zou willen komen kijken. Verder is er een schrijverscafé (de eerstvolgende keer op vrijdagavond 16 november) waar je feedback kunt krijgen op je teksten. Het café is trouwens op de zolder van het kasteel in Woerden. Vanaf 20.15 uur.
Dichten is niet helemaal mijn ding, behalve eventueel wat Sinterklaas rijmpjes :) Ik heb je site gezien en wel grappig dat je ook over Woerden schrijft. Dat was precies waar ik ook aan zat te denken :) Maar is het kasteel vrij toegankelijk dan? daar ben ik nog niet achter. Ik ken het wel, maar weet niets van een zolder. Ik zou wat A4-tjes moeten uitprinten van mijn boek in wording, dan zou ik wel wat interesse hebben in feedback. Het ligt nu behoorlijk stil en dat is natuurlijk zonde.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De zolder heet de Zaal der Kunsten, en daar gebeuren allemaal culturele dingen. Waaronder dus het Schrijverscafé, dat inderdaad vrij toegankelijk is; je betaalt alleen je consumpties. Het idee is dat je je even aanmeldt en leestijd vraagt. Die krijg je dan ongetwijfeld en dan lees je wat voor (je kunt kopietjes meenemen, dan kunnen we meelezen) en dan wacht je de feedback af. Zo simpel is het, en dat allemaal in je eigen stad :D .

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De zolder heet de Zaal der Kunsten, en daar gebeuren allemaal culturele dingen. Waaronder dus het Schrijverscafé, dat inderdaad vrij toegankelijk is; je betaalt alleen je consumpties. Het idee is dat je je even aanmeldt en leestijd vraagt. Die krijg je dan ongetwijfeld en dan lees je wat voor (je kunt kopietjes meenemen, dan kunnen we meelezen) en dan wacht je de feedback af. Zo simpel is het, en dat allemaal in je eigen stad :D .
Eeeeh.. 'voorlezen'.. hmm.. dat is andere koek. Ik zal er eens over nadenken :) In ieder geval bedankt voor de info.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oeps, even niet ingelogd en ineens allemaal reacties. Leuk! Ik kom er vrijdag of zondag even bij jullie op terug!

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zelf vind ik dat er wel een voordeel kleeft aan het voorlezen: je hoort direct hoe je tekst valt. Zie maar. Je bent in elk geval welkom.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zelf vind ik dat er wel een voordeel kleeft aan het voorlezen: je hoort direct hoe je tekst valt. Zie maar. Je bent in elk geval welkom.
Als ik geen mensenvrees zou hebben wel :) Maar ik heb de site in ieder geval gevonden, dus ik hou het in de gaten. In ieder geval bedankt voor de tip.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het lijkt me leuk om een schrijfgroep te beginnen. Ikzelf probeer van alles te schrijven: kinderverhalen, fantasy en pogingen tot literatuur. Zijn er mensen die het leuk vinden om met mij mee te denken en hun eigen werk te laten lezen? Ik merk dat het erg stimuleert om je verhalen met anderen te delen. Ik ben overigens 30 jaar, maar ik wil niet een leeftijdsgrens bepalen voor wie mee mag doen. Stad Utrecht of in de buurt.
Mij lijkt het ook super leuk om deel te nemen aan een schrijfgroep. Is de club inmiddels al van start gegaan? En is er nog plaats voor een jonge meid van 26 jaar die aan haar eerste roman schrijft? Ik woon in Zeist, lees graag moderne Nederlandse literatuur en schrijf ook in die stijl. Geen gebakken lucht, maar pittige thema's!

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het lijkt me leuk om een schrijfgroep te beginnen. Ikzelf probeer van alles te schrijven: kinderverhalen, fantasy en pogingen tot literatuur. Zijn er mensen die het leuk vinden om met mij mee te denken en hun eigen werk te laten lezen? Ik merk dat het erg stimuleert om je verhalen met anderen te delen. Ik ben overigens 30 jaar, maar ik wil niet een leeftijdsgrens bepalen voor wie mee mag doen. Stad Utrecht of in de buurt.
Mij lijkt het ook super leuk om deel te nemen aan een schrijfgroep. Is de club inmiddels al van start gegaan? En is er nog plaats voor een jonge meid van 26 jaar die aan haar eerste roman schrijft? Ik woon in Zeist, lees graag moderne Nederlandse literatuur en schrijf ook in die stijl. Geen gebakken lucht, maar pittige thema's!
Grappig, daar woon ik ook :) Overigens ben ik van plan om een schrijfgroep op te richten. (Dit door de write-ins van nanowrmo in november in Utrecht, maar mensen die daar niet aan meededen, zijn natuurlijk ook welkom). Er zijn voor nu nog geen concrete plannen nog, maar ik verwacht eind januari/begin februari een bijeenkomst te doen.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag beste "on line schrijvers/-sters". Ik woon in de buurt van Utrecht en zoek aansluiting bij een schrijfgroep. Zelf schrijf ik gedichten, soms een kort verhaal en columns. Een schrijfgroep is voor mij een groep serieuze schrijvers die goede feedback kunnen en durven geven. Ik ben een man. Bij welke groep in of vlak bij de stad Utrecht mag ik mij aansluiten? Een goede jaarwisseling gewenst!