Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Diensten netwerk

Soms bereikt mij de vraag of ik iemand ken die een tekst kan schrijven voor een flyer, of iemand die redactioneel werk kan verrichten of teksten kan corrigeren. Natuurlijk is er soms in mijn nabije omgeving wel eens iemand die dat kan, maar dan ontbreekt het ook weer aan tijd, of aan kennis. Zou het niet handig zijn als we een netwerk oprichten van schijvers / amateurschrijvers / freelancers! Gewoon handig in kaart gebracht WIE je bent, WAT je kunt, en WAAR de klant je kan bereiken? Mensen kunnen eenvoudig en snel een schrijver opsporen, schrijvers kunnen potentiële klanten simpel en snel doorverwijzen naar een collega schrijver en niemand hoeft dan het ganse internet af te struinen... Gewoon simpel, zonder tussenkomst van anderen en zonder bijbedoelingen… Zou het leven zo eenvoudig (te maken) zijn? Goed idee, zo'n nieuw topic? Qrl

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nu ik het nog eens lees, zou het kunnen zijn dat Qrl bedoelt: gewoon een topic hierover. Klopt dat? Dat is inderdaad makkelijk. Maar hoe houd je hem boven water?

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Bied je diensten mbt creatief schrijven? Dan kan het in de schrijfgids. Bied je diensten mbt zakelijk schrijven (folders etc.)? Dan hoort het niet op deze site thuis (maar je mag er wel over discussiëren in dit onderwerp hoor).

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik dacht er inderdaad aan om er een specifiek topic over te maken op SO. Beheren is heel simpel, eigenlijk net zoals ik het topic over de websites onderhoud. Iedereen stuurt zijn naam, dienst, woonplaats en evt telefoonnummer toe, en ik verwerk het vervolgens in het topic. Handig, dacht ik... Het is geen directe reclame voor een schrijver, maar op deze manier bouwen we een netwerk op van schrijvers/diensten. Belangeloos... Als het hier niet kan/mag - regel 1: we respecteren de regels van SO... - maak ik er een item van op mijn eigen website. Als er dus geinteresseerden zijn die een vermelding in het dienstennetwerk willen, stuur dan maar een PB. Als er genoeg animo is steken we binnenkort van wal!

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk niet dat de leden van SO willen dat hun woonplaats (en misschien telefoonnummer) in een openbaar topic komen te staan. Dat is dezelfde kwestie als in het topic over openbare boekpresentatie. Omdat mensen dan weten hoe ze de schrijvers/schrijfster kunnen bereiken, zal er ook een toename in spam e.d. zijn. Dat is niet gewenst. Wel kan het op een aparte site, denk ik. Ik vind het een goed idee.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Daar heb je een punt, goed dat we er hier over brainstormen! Wat mij betreft gaan we dan op mijn site (binnenkort ook een eigen domein! ) een hoek creëren met het diensten netwerk. Wees welkom!

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zijn er überhaupt mensen die werkzaamheden verrichten tegen betaling? Redactioneel werk, correctie, begeleiding / coaching, tekstschrijvers? Stuur even een mailtje als je dit doet, dan kan ik je aanbevelen als ik weer van iemand een vraag krijg of ik nog iemand ken...