Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder

Eten met poëten

via mail kregen we de volgende oproep binnen:

De weblog “Around the world in 80 meals” (80meals.blogspot.com) heeft mij op het volgende idee gebracht.
De actie “Eten met Poëten”. Gedurende het komende jaar wil ik bij een aantal dichters thuis de maaltijd gaan gebruiken. Bij voorkeur het avondmaal, maar ook het ontbijt, de lunch of een souper behoren tot de mogelijkheden. Daardoor hoop ik het antwoord te krijgen op de volgende vragen:
-Wat eet de gemiddelde poëet?
-Kan een dichter beter recepten schrijven dan koken?
-Praten dichters met volle mond? (vooral bij slammers interessant)

Waarom ik?
Mijn eetlust is bescheiden en ik lust bijna alles. Ook beloof ik over de genoten maaltijden geen snertgedichten te schrijven.

Uiteraard zal ik op mijn weblog uitgebreid verslag doen van deze etentjes. Aan het eind van het jaar zal ik vervolgens alle gastvrije dichters bij mij
thuis uitnodigen voor een feest met muziek, drank en voedsel.

Bij welke dichter mag ik komen eten? Reageer en nodig mij uit!

Voor meer informatie, suggesties of contact:
E-mail:
Weblog: http://20six.nl/irenelangenfeld/

Met vriendelijke groeten,
Irene Langenfeld

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Bovenstaande oproep is alweer van een tijdje terug.
Op de een of andere manier kon ik niet meer inloggen (vast mijn eigen onkunde met computers). Het is me eindelijk weer gelukt. Hoera! Ik kan weer reageren.

De stand van zaken:
Het gaat goed met de interviewreeks “Eten met Poëten”. Ik heb al met elf dichters de maaltijd gedeeld en het was steeds weer erg aangenaam en leerzaam.
Ook het schrijven van de verslagen is leerzaam. Het valt nog niet mee om de indrukken, informatie en mooie uitspraken van de dichters, in een goede vorm gieten en er een vlot lopend verhaal van te maken.

De verslagen van de met de dichters genoten maaltijden zijn te lezen op mijn website. http://20six.nl/irenelangenfeld Lees smakelijk.

Groet,
Irene

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

UITGEGETEN

Het afgelopen jaar heb ik voor mijn interviewreeks Eten met Poëten met twaalf dichters de maaltijd gedeeld. Het was voedzaam, leerzaam en aangenaam, maar nu is het mooi geweest. Als afsluiting volgt nog een eindfeest voor de gastvrije dichters waarbij ik deze keer de poweten van eten zal voorzien.

Met de dichters at ik Frans, Grieks, Italiaans en de Hollandse pot. Ik at vier keer een vegetarische maaltijd, zes keer vlees en twee keer vis. Er werd mij vier keer een salade en vijf keer soep voorgeschoteld. En ik ben maar drie keer verdwaald.
Over het algemeen waren de tafelmanieren van de dichters uiterst beschaafd, zelfs de slammers praten niet met volle mond. Verder heb ik het een en ander geleerd over poëzie en tussen de bedrijven door wat smeuïge details te horen gekregen over dichtersland. En nee, daar vertel ik lekker niets over, dat blijft off the record.

Behalve bij de dichters thuis, kwam ik ook nog eens ergens anders, virtueel of irl. Zo werd er aandacht besteed aan het project door sites als Rottend Staal en De Contrabas. Er staat een interview op Meander en ik was te gast bij VPRO’s De Avonden.

Catharina, Pim, Alex, Gijs, Barry, Ilse, Erwin, David, Olaf, Tine, Michael en Sven het heeft me gesmaakt en hopelijk zie ik jullie allemaal bij het poëtische eindfeest.

En bij dat poëtische eindfeest is iedereen van harte welkom. Een mooie gelegenheid om de dichters in actie te zien.
Voor meer informatie zie: http://20six.nl/irenelangenfeld