Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

gezocht liedteksten

Graag wil ik mijn man een paar mooie liedteksten voor zijn 50e verjaardag geven. Muziek kan hij er dan zelf bij schijven (dit is namelijk zijn passie). Zelf al wat pogingen ondernomen, maar het wordt echt niks. Misschien heeft iemand nog iets op de plank liggen en vindt het leuk als de tekst op muziek wordt gezet.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het een erg leuk idee: tekst op muziek zetten. Maar ik heb meteeen weer een hele hoop vragen (niet schrikken): Wat vind je mooie liedteksten? Moet het romantisch zijn? Vol liefde? Of kan het ook gaan over een landschap? De Friese Wouden, om maar wat te noemen? Of de schoonheid van ehm... nu ja, waar denk je aan bij mooie liedteksten? En als je man het op muziek gezet heeft, wat vervolgens? Gaat iemand er bij zingen? Wordt er een cd van gemaakt? En krijgen we die dan - als wij iets inzenden? En wat voor soort muziek maakt je man? Waar moeten wij aan denken als we een tekst doorspelen? Jazz? Rock? Easy listening? Gitaar? Pianomuziek? Synthesizer? En wanneer is je man jarig? M.a.w.: op welke termijn wil je een tekst hebben? En dan nog een vraag die eigenlijk altijd gesteld moet worden maar die sommigen toch niet graag horen: wat mag het cadeautje voor je man kosten? Kun je er eens iets meer over vertellen?

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik begrijp dat ik mijn verzoek wat kort door de bocht heb geformuleerd. Mooi kan eigenlijk alles zijn wat mij betreft. Bij het genre moet je denken aan 'sing-a-song writer' muziek. Hij zingt zelf en speelt gitaar. Hij is 5 oktober jarig, dus eigenlijk wel kort dag. Over kosten heb ik nog niet nagedacht, ik heb geen idee hoeveel zoiets zou kunnen kosten. Het was zo maar een inval dit berichtje, al surfend op zoek naar teksten of zoiets. Op Cd-zetten behoort zeker tot de mogelijkheden en dan krijg je natuurlijk een exemplaar.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Jolijn, heb je je contactknop aanstaan? Ik heb je een mail gestuurd omdat het me leuk lijkt: een tekst op muziek.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het lijkt me leuk om een tekst te schrijven voor je mans verjaardag,laat maar even horen hoe je dat wilt gaan regelen. Groetjes patries

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Jolijn, Ik ben sinds vandaag 24-12 online en zie je oproep. Ik ga ervanuit dat je inmiddels zakken vol liedteksten hebt ontvangen en dat je man druk bezig is met componeren. Nog gefeliciteerd. Mocht dat nou niet zo zijn dan heb ik nog wel wat liggen. Ik schrijf gedichten en liedjes en speel zelf ook gitaar en piano dus houd ik bij het schrijven rekening met mogelijke composities. Misschien is het zelfs leuk om eens met elkaar te kijken wat we kunnen schrijven en componeren. Voor mij is het een hoby die zomaar uit de hand mag lopen. Laat het me maar weten. groeten