7 jaar 11 maanden

Rol

• Gewone gebruiker

Bètatesters gezocht voor WordCraft

18 September 2026 - 21:06

Bètatesters gezocht voor WordCraft

Hallo allemaal,

Ik ben momenteel bezig met de ontwikkeling van WordCraft, een schrijfprogramma dat ik oorspronkelijk ben gaan maken omdat ik zelf graag een programma wilde waarin schrijven, hoofdstukken, scènes, personages en verhaalstructuur op één overzichtelijke plek samenkomen.

WordCraft is bedoeld voor schrijvers van onder andere romans en verhalen. De nadruk ligt erop dat het programma je ondersteunt tijdens het schrijven, zonder het creatieve werk van je over te nemen.

Een paar functies die er momenteel in zitten:

• projecten opdelen in hoofdstukken en scènes;
  • personages, locaties, verhaallijn en wereldopbouw bijhouden;
  • namen van personages of bijnamen in het hele manuscript tegelijk wijzigen;
  • automatische opslag tijdens het schrijven;
  • spellingcontrole in Nederlands, Engels, Duits en Frans;
  • een ingebouwde lokale AI, zodat je manuscript niet naar een online AI-dienst hoeft te worden gestuurd;
  • automatische continuïteitscontrole wanneer je een gewijzigde scène verlaat. De AI kan bijvoorbeeld signaleren dat een personage eerder blauwe ogen had en later ineens bruine;
  • export naar onder andere Word, tekst en PDF is in ontwikkeling voor de bèta.

Ik kom nu langzaam op het punt waarop ik WordCraft niet alleen zelf wil testen, maar ook door andere schrijvers wil laten gebruiken. Daarom zoek ik een kleine groep bètatesters.

Ik zoek vooral mensen die het programma echt willen gebruiken tijdens het schrijven en mij willen vertellen wat goed werkt, wat onduidelijk is, waar fouten zitten en welke dingen in de praktijk irritant of omslachtig aanvoelen. Je hoeft absoluut geen technische kennis te hebben — juist niet. Een belangrijk doel van WordCraft is dat een schrijver het programma moet kunnen openen en begrijpen zonder eerst een handleiding te moeten bestuderen.

De bèta is natuurlijk gratis.

Het programma is nog in ontwikkeling, dus ik zoek geen mensen die een volledig afgewerkt product verwachten. Ik zoek juist schrijvers die het leuk vinden om iets nieuws uit te proberen en mee te helpen de eerste echte versie beter te maken.

Heb je interesse? Laat dan gerust hieronder iets weten of stuur me een privébericht.

WordCraft
Where ideas become stories.