1 uur 6 minuten

Rol

• Gewone gebruiker

Proeflezer gezocht!

27 augustus 2026 - 15:40

Hallo,

Mijn naam is Giovanni Jordan en in oktober 2024 is mijn allereerste thriller de schreeuw van een vriend uitgebracht. Nu ben ik al een lange tijd bezig met meerdere projecten en heb ik mij nu in eentje vastgebeten waar ik inmiddels al heel ver mee ben. Het betreft een epische fantasy, waarvan de wereld gebaseerd op de klassieke oudheid van de Grieken en Romeinen. Om een korte samenvatting te geven - zonder al te veel prijs te geven over de inhoud: het boek volgt een jonge koningin van een klein eilandrijk in het midden van een uitgestrekte zee. Onrust heerst op het hof, want even geleden heeft een vreemd, eeuwenoud volk haar om een gunst gevraagd en plot door haar kasteel en straten trekt. De koninklijke magiërs in dienst van de koningin zijn vertrouwen de vreemdelingen niet en twijfelen aan hun werkelijke intenties. Langzaam begint de argwaan toe te nemen als steeds duidelijker begint te worden waarvoor ze plots zijn neergestreken voor hun kusten. Wat eerst leek op een onschuldige zoektocht, mondt uit in een waarheid die gevaarlijk is dan iemand ook maar had durven vermoeden.

Ik ben opzoek naar een proeflezer die naast feedback wil geven op het verhaal, ook wil letten op spelling, grammatica, zinsbouw en de leesbaarheid van mijn verhaal. Daarnaast ontvang ik graag feedback over de personages, het tempo de wereld en momenten waarop de wereld wel of niet geloofwaardig lijkt. Tot nu toe heb ik heb eerste deel van het verhaal al volledig af. Dat telt al ongeveer 55 duizend woorden en vormt dus het eerste deel van een groter fantasyboek.

Spreekt dit je aan? Je mag altijd vrijblijvend reageren door hier een reactie te plaatsen of mij direct een berichtje te sturen.

Groetjes,

Giovanni Jordan