3 dagen 15 uur

Rol

• Gewone gebruiker

Schrijfmaatje gezocht (Almere/online)

26 juni 2025 - 17:06

Laat ik mezelf eerst even voorstellen. Ik ben Marouscha, 33, en zoals zovelen hier al zolang ik mij kan herinneren bezig met schrijven. Als kind schreef ik al verhalen en gedichten en het was altijd mijn grote droom om schrijfster te worden. Maar toen ik na mijn studie een baan als webredacteur (en later als copywriter) vond, maakte het creatieve schrijven steeds meer plaats voor commercieel schrijven. Eigenlijk had ik al jaren geen verhaal of gedicht meer geschreven, het leek alsof ik het een beetje kwijt was.

Kort geleden ben ik er toch weer mee begonnen, gewoon om te kijken of ik het nog in me had. En ik merkte dat ik nog steeds veel plezier beleef aan het verzinnen van verhalen. Ik ben zelfs begonnen aan het schrijven van een (queer) feelgoodroman/novelle. Niet zozeer met het idee om het uit te laten geven (maar wie weet...), meer als een leuke schrijfoefening voor mezelf. In eerste instantie heb ik ChatGPT wat stukjes laten tegenlezen, maar die is naar mening iets teveel ingesteld in de vlei-modus. Terwijl ik liever échte, eerlijke feedback krijg en iemand heb om mee te sparren als ik er niet uitkom. 

Daarom ben ik op zoek naar een schrijfmaatje van vlees en bloed om elkaars teksten tegen te lezen en ideeën uit te wisselen. Liefst van ongeveer mijn eigen leeftijd. Leuk als je in (de buurt van) Almere woont, maar een online maatje is ook helemaal prima.

Lijkt het je wat? Reageer dan vooral.