Lid sinds

2 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Gezocht: corrector voor privédruk columns

Lieve allemaal,

Buiten mijn grote project om, ben ik bezig om mijn geschreven blogs/columns te verzamelen.
Ik zou graag iemand vinden die met een kritisch oog naar de spelfouten wil kijken.
Het is enkel voor een privédruk en ik heb vooralsnog geen plannen om het uit te geven.
Alvast duizendmaal dank!

Liefs Naomi

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator

Er staat toch niet dat ze om een gratis dienst vraagt? 

Naomiisophiav: wat bied je aan als tegenprestatie of financiële tegemoetkoming? En om hoeveel woorden gaat het?

Lid sinds

2 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Als antwoord op door Diana Silver

Hoi Diana,

Het gaat echt niet om het vinden van een gratis hulp, maar als iemand zo gek is om het te doen mag je ze altijd doorsturen ;)
Mijn netwerk moet ik nog opbouwen, aangezien mijn eerste publieke project nog niet richting het einde loopt. Ik hoopte dat iemand hier sterk is in taal of iemand weet die mij kan helpen.

Lid sinds

2 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Als antwoord op door Thérèse

Hoi Thérèse,

Het gaat om 31.000.
Mijn netwerk is nog in opbouw en ik heb eerlijk gezegd geen idee wat een schappelijke prijs is. 
Natuurlijk een e-book en mocht het ooit daadwerkelijk uitgegeven worden een papieren exemplaar indien gewenst. 
Ook wordt er natuurlijk in het dankwoord aandacht aan besteed.
Mocht het bevallen dan zou ik hem/haar ook vaker inhuren voor andere projecten. 

Dus ben/ken jij iemand, dan hoor ik het graag.

 

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator

Hoi Naomi, waarom plaats je niet even een fragment op Proeflezen, hier op de site, dan geef je ons een idee van hoe je schrijft. Je krijgt dan waarschijnlijk ook goede tips om - eventueel - zelf je tekst te optimaliseren. En mogelijk meldt zich dan iemand om je gehele manuscript door te nemen.

Het gaat om 31.000. (...) ik heb eerlijk gezegd geen idee wat een schappelijke prijs is.

In het corrigeren van 31.000 woorden gaat wel wat tijd zitten. Afhankelijk van de kwaliteit van je teksten zul je er waarschijnlijk een paar honderdjes voor moeten uittrekken.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ha Naomi.

Als je geen plannen hebt om dingen uit te geven, waarom dan een spelling controle?

De suggestie van Thérèse is een goede. Plaats een stuk op proeflezen, dan krijg je vaak ook inhoudelijk en eerlijke feedback en kan je nadenken of je niet een herschrijf wil toepassen voordat je de teksten laat bekijken in een spel check.

Een snelle google zoektocht leer me dat in sommige gevallen € 0,008 per woord wordt gevraagd. Snel berekend ongeveer 250 euro voor de tekst.