Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

SF beta lezer gezocht

 

  Mijn SF boek G2V@4h35m+17ø/3 is weer eens af - voor zover een boek ooit af kan zijn. Wat af is, is de 7e volledige herschrijf, het gewone veertig jaar durende schaaf- en poetswerk niet meegeteld. Misschien heb ik het doodgeschreven, dat kan ik zelf niet meer beoordelen. 

  Wie wil het voor me beta-lezen? Ik vraag niet om close reading, niet om met rood potlood te speuren naar spelfouten - alleen maar gewoon recreatief lezen en me even te melden wanneer je afhaakt en waarom. 

  Wat krijg je terug voor die kleine moeite? Drie dingen: Een gratis e-boek, dat ik anders voor 1.41 Eure moet verkopen. En de kans om me om de oren te slaan. En ik wil ook jouw onuitgegeven probeersels gratis lezen en afkraken.

  Je moet wel van het genre houden: SF, maar dan met veel science en weinig fantasy. Of misschien is het een techno-thriller in het genre van 'The Andromeda Strain' of 'The hunt for the Red October' of 'Airport' of al die klassieke bestsellers die het moeten hebben van intimiderend jargon, maar dan zonder de obligate bestseller-truuks en met minder minachting voor de lezers intelligentie. Dus in ieder geval geen bestseller, maar misschien toch iets voor een niche-markt.

samenvatting:

Hollandse krenterigheid: het geheime wapen waarmee een klein land naar de sterren reikt. Delfse studenten knutselen met plakband en kauwgom een raket in elkaar en vliegen naar de exoplaneet G2V@4h35m+17ø/3. Daar ontmoeten ze de bizarste wezens. Een daarvan is intelligent en zoekt nieuwsgierig contact met de vreemdelingen. Maar onze zelfingenomen jonge ontdekkingsreizigers zijn daar niet ontvankelijk voor. Een klassiek sciencefiction verhaal, maar dan met wat meer science en vieze woorden.  
 

 

Lid sinds

8 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dag Menno,

Hoe gaat het met je?

Tof dat je boek af is! Ik wil het wel proeflezen, als dank voor jouw reviews van m'n schrijfsels hier. Stuur je boek maar naar m'n e-mailadres.

Groetjes,

Carl P. Dolkin