1 jaar 1 maand

Rol

• Gewone gebruiker

Jongere schrijver zoekt hulp

Dag allen,

Leuk om op dit forum zoveel enthousiastelingen te zien, die stuk voor stuk interesse hebben voor de schrijfkunst. Echter, zit ik met een klein dingetje. Door de jaren heen heb ik voornamelijk artikelen geschreven (o.a. voor de Stentor, scholieren.com, Leidsch Dagblad, Joop.nl etc.), maar nu zou ik graag het gebied van fictie willen verkennen.

Hoewel ik al een aantal (korte) verhalen geschreven heb, weet ik niet zo goed op welk niveau ik zit en waar ik sta. Daarom zou het mij nuttig lijken om te werken met iemand die mij kan begeleiden in het schrijfproces en wellicht wat aanmerkingen zou kunnen maken bij mijn schrijfsels. Wat ook meespeelt is dat ik graag wil deelnemen aan een aantal (jongeren) schrijfwedstrijden. En ja, ik weet het, er bestaan schrijfcoaches. Helaas is het geval dat ik op z'n zachtst gezegd nou niet zwem in het geld. Zeker nu de regionale krantenindustrie zich in een moeilijke tijd bevindt vanwege teruglopende advertentiekomsten veroorzaakt door corona. 

Over mij:

Ik ben zeventien jaar, heb dus al wat ervaring met de pen (u kunt dat terugvinden onder mijn pseudoniem, Chard van den Berg) en ben op zoek naar iemand die mij, voordelig of voor niets, zou kunnen begeleiden bij het schrijven. 

Groeten,
Chard van den Berg 

5 jaar 1 maand

Rol

• Gewone gebruiker

Dag Chard,

Als je niet te veel kunt spenderen, is het misschien handig om wat nuttige boeken te lezen over het onderwerp.

Een boek waar ik zelf veel aan gehad heb is: 'Handboek scenarioschrijven' van Patrick Cattrysse. Hierin wordt uitgelegd hoe je gestructureerd en doelgericht kunt schrijven, om tot langere verhalen te komen.

Daarnaast zul je ook nood hebben aan creativiteit. Misschien is het boek 'Creatief schrijven' van K. Witteveen dan iets voor jou.

Vriendelijke groeten,

Carl P. Dolkin

11 jaar 1 maand

Rol

• Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator

Misschien kun je een (online) schrijfgroep zoeken, eventueel onder begeleiding van een coach, waar men elkaar feedback geeft. En je kunt natuurlijk teksten plaatsen in Proeflezen, hier op de site.