Lid sinds

4 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfcoach gezocht

Hallo, Ik ben op zoek naar een mogelijk goedkopere schrijfcoach. Ik kwam op internet alleen maar dure tegen en ik heb niet zoveel geld. Ik wil een autobiografie schrijven en zou wel een beetje coaching daarbij kunnen gebruiken. Ik weet niet hoe ik het anders aan moet pakken. Heeft iemand een idee? Iemand die me op weg helpt, meeleest, feedback geeft, wat aanpassingen doet, etc. Alvast bedankt! Groetjes, Creature

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is het redelijk om een iemand te vragen om persoonlijke coaching, proeflezing, commentaar en redactie te verzorgen, als je daar geen eerlijk tarief voor wil betalen? Wat je vraagt is iemands werk en inkomen, dat mensen dat niet voor kortingstarief doen is niet gek. Anderzijds kun je misschien schrijfvrienden of een schrijfgroepje zoeken, die jou wat ondersteuning en feedback kunnen geven, en in ruil daarvoor kun jij hen op dezelfde manier helpen.

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je echt niet weet waar je moet beginnen, kun je wel wat handvatten online vinden. Ik dacht eigenlijk dat tekstbureau Artemis ook een gratis werkboekje had, maar dat kan ik even niet vinden. Wel vind ik het gratis werkboek van Elibro: https://www.elibrotekstenredactie.com/gratis Verder sluit ik me aan bij Diana. Maar om uit te vogelen hoe je het aan moet pakken: even goed online zoeken. Er is veel "hoe begin ik hieraan"-materiaal gratis online te vinden. Laatste tip: lees andere autobiografieën. Bestudeer ze. Kijk hoe die zijn opgebouwd. Als je iets vindt waarvan je denkt: ja, dat is fijn - dan pas je dat bij jezelf toe.

Lid sinds

4 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Creature, Als je nog helemaal moet beginnen, dan zou ik niet meteen naar een coach gaan. Dat is meer als je al een heel verhaal hebt en je wilt het professionaliseren. Als je al een stuk hebt, zet het op 'proeflezen', dan kunnen andere het beoordelen. Ik was daar ook eerst huiverig voor, maar ben om gegaan. Het feit dat je het voor publiek doet, ook als dat publiek niet zo groot, legt de lat hoger dan als je alleen maar met 1 of 2 personen privé bent. Uiteindelijk schrijf je voor publiek. Ook het beoordelen van anderen, daar leer je van. Als je over schrijven wil leren, kijk dan de YouTube films van Brandon Sanderson. Gaat wel over fantasy, maar veel is ook van toepassing op al het schrijven. Of van Jenna Moreci. Of koop een boek over schrijven. Ga echter niet op 1 persoon af. De één heeft een andere insteek dan de ander en je moet hier en daar wat oppakken. Lucas

Lid sinds

4 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Creature, Herken ik, ben ook bezig een coach te zoeken. Maar mijn boek is al "af". Mijn issue is niet het kostenaspect (zolang het niet meer dan vier cijfers voor de komma is) maar hoe vind ik een goede? Het moet klikken, er dient kwaliteit geleverd te worden. Elibro heb ik op eigen kracht gevonden. Aan een kant spreekt ze me aan. Aan de andere kant vraag ik me af of het niet beter is een redacteur te zoeken die verbonden is aan een uitgever/drukker, Mijn bibliotheek van hulpboeken bestaat uit het volgende: - Schrijfstijl van Heid Aalbrecht - Spannende verhalen schrijven van René Appel - Storytelling in 12 stappen van Mieke Bouma - De 12 oerkarakters van storytelling van Mieke Bouma - Islam voor Dummies van Malcom Clark - Uitgeven in eigen beheer van Maarten Dessing - Dialogen schrijven van Don Duyns - Schrijven is schrappen van Hans Hogenkamp - Over redactie van Lisa Kuitert - Een bestseller schrijven voor Dummies van Bart van Lierde - Genetica voor Dummies van Tara Rodden Robinson - Personages, conflict, perspectief van Frans Stüger - De 36 dramatische situaties van Jan Veldman - Schrijven is ritme van Thomas Verbogt Over het algemeen heb ik er veel aan gehad. Het meest aan "Schijven is schrappen". Duidelijk kwaliteitverhogend.