Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Persartikelen met taalfouten

Dag woordatleten en seriewoordenaars, Via deze weg wilde ik als hobbyschrijver graag een warme oproep doen aan jullie allen. Voor mijn schrijfcursus 'Korte verhalen schrijven, ben ik op zoek naar persartikelen ( kranten, tijdschriften) waarin flagrante taalfouten voorkomen zoals tangconstructies, pleonasmes, tautologieën en barbarismen. Omdat ik weet dat taal en schrijven jullie passie is, doe ik graag een beroep op jullie hulp voor dit onderwerp. Ik beschik over enkele vrijkaarten voor een Leuvense cinema (België) en stel deze graag ter beschikking aan de mensen die mij bruikbaar materiaal kunnen bezorgen. Groeten uit Letterland Max Lindemann

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Tik ergens het boekje 'De vrolijke vliegende schaar' op de kop. Dan heb je er een paar honderd ineens. Of koop wat oude jaargangen van Onze Taal. Op de achterzijde staat ook een pagina met dat soort fouten.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De rubriek op de achterzijde van Onze Taal heet Ruggespraak. Die uitglijders zijn vaak heel komisch. Als je naar onzetaal.nl gaat en je klikt op digitaal abonnement, kun je twee oudere exemplaren openen. Daar zie je dan wat voorbeelden.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In het boek Vrouw bijt hond - Het Grote Geknipt Voor U Album zijn allerlei "uitglijders" verzameld die in Vrij Nederland hebben gestaan. Het boek is al zo'n 25 jaar oud, maar nog steeds erg komisch en tweedehands vast voor een prikkie verkrijgbaar.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Jullie kunnen met je drieën naar de film in Leuven! :thumbsup: Zeker en vast!

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar als het voor je schrijfcursus is, is het dan niet een klein beetje de bedoeling dat je zelf in de krant leest en dergelijke fouten en constructies zoekt en vindt? In de gemiddelde krant staan er elke dag wel een paar. Misschien niet allemaal even bijdehand en grappig, in de genoemde boekjes staan de leuksten, maar ik denk dat het om de weg gaat en niet om het doel :o .

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat krijg je van Max, toch? O nee, jij woont ergens ver weg. Dat ticket zal wel niet bij de prijs inbegrepen zijn.