Lid sinds

5 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

5 Hoofstukken proeflezen (ongeveer 16.000 woorden)

Hoi, Ik ben op zoek naar twee personen die 5 hoofdstukken zouden willen proeflezen. Ik wil er zelfs wel voor betalen. Op het moment zit ik ongeveer op 16.000 woorden. Het gehele verhaal zal drie keer zo lang worden denk ik. Maar ik ben benieuwd naar feedback in dit stadium, in plaats van het hele boek eerst te schrijven en dan pas proeflezers te zoeken. Waar ik naar op zoek ben zijn mensen die - geïnteresseerd zijn in fantasy genre. - een taal knobbel hebben (verkeerde zinsconstructies, spellingfouten). - opbouwende feedback kunnen geven en kunnen aanwijzen waar de pijnpunten liggen. Ik zelf ben 42 jaar en heb de schrijversacademie gedaan (richting Roman). Ik heb eerder pogingen gedaan tot het schrijven van een boek, met wisselend succes. Nooit iets uitgegeven, maar dat is ook niet mijn hoofddoel. Zelf lees ik echt van alles in alle genres.

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er zijn ook freelance redacteurs die je kan betalen om gedetailleerde feedback te geven op zo'n lange tekst. Die kosten 5 a 10 euro per 1000 woorden. O.a. via deze site; kijk onder het menu Shop (rechts bovenaan).

Lid sinds

5 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er zijn ook freelance redacteurs die je kan betalen om gedetailleerde feedback te geven op zo'n lange tekst. Die kosten 5 a 10 euro per 1000 woorden. O.a. via deze site; kijk onder het menu Shop (rechts bovenaan).
Dank je Krommenaas. Online heb ik wat websites benaderd,..maar goede zijn lastig te vinden en enkele die wel goed leken...reageren niet. Dat schoot niet erg op. Maar goede tip van je, die shop. Ik heb het net bekeken en dat is zeker iets om te overwegen. Momenteel is mijn verhaal echter nog in zo'n premature fase dat ik het zonde vindt om daar nu al redacteur talent op in te zetten.

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een redacteur die betaald wordt vindt het niet erg dat je tekst prematuur is. Een vrijwilliger die 16000 woorden moet proeflezen daarentegen :)

Lid sinds

5 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Aug Oomen, Heb je inmiddels al proeflezers gevonden? Ik wil je graag helpen. Groet, Leesfan

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Om te beginnen zou ik wel een hoofdstuk willen proeflezen. Een vergoeding is niet nodig. Als het wederzijds bevalt kunnen we zien hoe verder te gaan. Desgewenst kun je in mijn berichthistorie een indruk krijgen van de kritiek die je van mij kunt verwachten.