Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik ben nieuw hier en zoek een schrijfmaatje

Beste mede-schrijvers, Dit is de eerste keer dat ik op een forum voor schrijvers reageer. Tot voor kort las ik altijd alleen mee. Echter nu wordt het tijd om eens actief deel te nemen aan dit forum. Ik stel me voor aan jullie: ik ben vrouw, 49 jaar oud. Naast mijn werkzaamheden als het lesgeven (MBO docent) en het hebben van mijn eigen praktijk, is schrijven een grote hobby. Eigenlijk heb ik schrijven als hobby vanaf de middelbare school. Helaas, vaak door tijdgebrek en andere dwingende zaken, verschoof ik het schrijven naar de achtergrond. Toch heb ik de draad weer opgepakt en mijn boek van de plank gehaald. Op dit moment ben ik in het proces van herschrijven e.d. Ik volg sinds kort een cursus creatief schrijven en hoop dat veel van te leren. Wat kan ik bijdragen aan het forum: ik ben altijd in om de verhalen van anderen te lezen. Niet om direct kritiek te leveren maar als het op prijs gesteld wordt, feedback te geven. Dat wil niet zeggen dat mijn feedback altijd de juiste zal zijn. Ik denk dat veel beginnende schrijvers onzeker zijn wat een ander van zijn/haar tekst vindt, laat staan dat ze het verhaal naar de grote "bazen" van een uitgeverij sturen. Want zeg nou eerlijk hoe lang en hoe vaak ga je de tekst herschrijven e.d. voordat je zelf tevreden bent. Ik ben nu op een punt aangeland, dat ik mijn verhaal wil delen met anderen die ook schrijven, dus niet alleen vrienden en kennissen. Ook mag iedereen die zich geroepen voelt erop schieten. Ik sta open voor positieve en negatieve kritiek. Het stadium dat ik me aangevallen voel, als het negatief is, ben ik allang voorbij. Ik geloof sterk in mijn verhaal en de plot, en kan hooguit de karakters verder uitdiepen en de teksten herschrijven, maar de plot zal ik nooit opgeven. Ik hoop dat jullie er ook zo over denken: je eigen verhaal is uniek, op wat voor een manier dan ook geschreven en het is altijd waard om het te delen met anderen. Uiteindelijk zijn alle gevestigde schrijvers eens begonnen zoals wij allen. groet Kelly Nolan

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Kelly, Wij zullen je schrijfmaatjes wel zijn. Soms zullen we ruziën, maar meestal zullen we elkaar voorhelpen in volmaakte harmonie. Onder het mom voort wat, hoort wat, schiet ik graag op alles dat losjes en strak geschreven is :D. Andersom is natuurlijk ook van harte welkom; ik heb het hard nodig - kritiek-. Veel plezier hier en hopelijk stimuleert het jou je doelen te bereiken. Groetjess

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Halo Daantje, Dank je wel, en nee ik ben niet van de ruziën, omdat ik vind dat iedereen het recht heeft om zijn/haar verhaal goed te vinden. Mocht je iets te lezen hebben en waar je commentaar op wilt, kun je me altijd mailen: izaborszky@hotmail.com

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Kelly, Je kan ook ipv je mailadres te geven, vragen of iemand je een pb(=persoonlijk bericht) kan sturen. Dat valt onder je account bij "contact". Als je zelf een pb'tje wil sturen, kan je iemands naam aanklikken en dan "contact". Tenminste zo doe ik het altijd. :unibrow:

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Kelly, Welkom! Ik ben zelf ook nog niet zo lang lid, maar ben er al achter dat ik het leuk vind om andermans (-vrouws :) ) teksten te lezen en te becommentariëren. Misschien omdat ik juf ben ;) Je kunt altijd stukken verhaal op het subforum proeflezen zetten.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
haha wat kom je toch veel juffen en ex-juffen tegen met een drang tot schrijven. :D Ik zit hier ook pas. Ik lees ook graag stukjes van anderen en leer er veel van. Kritiek geven vind ik vaak moeilijk. Wat wat weet ik nou helemaal? Maar als ik zinnigs denk te kunnen zeggen zal ik het zeker doen.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Kelly, Dit is een fijn forum om informatie en inspiratie te delen. Kan je nog iets meer vertellen over je boek of een stukje plaatsen (in het forumonderdeel proeflezen)? Tot ziens.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo allemaal, Ik zal mijn andere account gebruiken. Moet nog ff uitvogelen hoe dat werkt. Ik zal een proefstukje plaatsen. groet Kelly