Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Amsterdam: Schrijfster/lezeres/corrector gezocht (+40)

Hallo Lezeressen, Even een korte omschrijving: Dennis, 32 jaar en sinds zes jaar geen pen meer losgelaten. Nu ben ik op zoek naar een gezellige humorvolle STANDVASTIGE dame, die in (de omgeving van) Amsterdam woont om mee te gaan samenwerken. Elkaars manuscripten te lezen, te corrigeren. Naast natuurlijk de gebruikelijke kolder, mogen we zeer kritisch naar elkaar zijn. Ook zodat we af en toe flink tot tien moeten tellen, of elf. Daar hebben we meer aan dan de hele avond "Ja-knikken". Ik ben van de club, en dan bedoel ik niet de plaatselijke tennisvereniging. Ik zoek een dame omdat ik denk dat daar de samenwerking het beste mee zal verlopen. Bij voorkeur dames die fan zijn van Paulo Coelho, of een schrijver met vergelijkbare literatuur. Ik hoop van je te horen. Gegroet, Dennis dennisuitroepteken@yahoo.com

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Zendium. Je hebt nogal wat eisen: degene die je zoekt moet in Amsterdam wonen, ouder dan 40 zijn, een vrouw zijn en het liefst ook nog fan zijn van Paul Coelho. Ik vraag me ernstig af of er hier wel iemand rondbrowst die aan al die criteria voldoet. Mijns inziens kun je verhalen ook nakijken via de mail. Dan maakt het ook niet uit wat het geslacht van iemand is of hoe oud diegene is, als jullie qua niveaus maar aan elkaar gewaagd zijn en/of jullie elkaar aanvullen. Waarschijnlijk is het handig om af te spreken met eventuele geïnteresseerden dat jullie eerst eens een verhaal naar elkaar sturen, om te kijken of jullie (ongeveer) van hetzelfde niveau zijn. Dan kunnen jullie elkaar feedback geven en kijken of jullie met elkaar in zee willen gaan. Ik zou hier sowieso alvast wat meer informatie zetten over wat je schrijft. Korte verhalen, een roman, voor kinderen, columns? Serieus, luchtig, thrillerachtig? Overigens heb ik zelf al contact met voldoende mensen, maar wellicht is iemand anders wel geïnteresseerd.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Zendium, Misschien helemaal niet nodig hoor, maar ik wilde je even een hart onder de riem steken. Want de reacties op je oproep troffen mij eerlijk gezegd als nogal negatief. Ik snap ook niet zo goed waarom. Ja, je bent uitgesproken in wat je zoekt. Niks mis mee, dat maakt het zoeken wel zo makkelijk. Als ik de stad in ga voor een winterjas, helpt het ook als ik weet dat ik me niet prettig voel in any old coat, maar wel in een lange, zwarte, getailleerde jas met een dramatisch grote kraag. Ik hoop dus voor je dat je snel in contact komt met iemand bij wie de samenwerking leidt tot wederzijdse inspiratie. Succes! Secret Garden (standvastig, kritisch en vaak een goeie match met 'de club', maar nog net 40-, woonachtig in de provincie en niet op zoek naar een schrijfmaatje)

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Secret, als ik doelbewust de stad inga, met de gedachte: dit-en-dat wil ik kopen en het moet er zus-en-zo uitzien en het mag niet meer kosten dan zo-en-zoveel, dan vind ik het nóóit. Terwijl als ik met wat vagere plannen rondloop, of met helemaal geen plannen (d.i. eigenlijk: zonder plannen), ik de mooiste dingen tegenkom. Nou ja, dat wilde ik gewoon even zeggen, als reactie. Je kunt ook te veel eisen stellen. Ook begrijp ik niet wat Dennis bedoelt met 'van de club zijn'; en dan heb ik toch even een introductie. :!: :)

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Toch eens die digitale van Dale aanschaffen MJ, het staat erin: 4 · van de club zijn - homofiel zijn

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom zegt hij dat dan niet gewoon? Die digitale kom ik nog net tekort, dat wel. Staan er nog meer bijzondere uitdrukkingen in? :)

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@SecretGarden, mijn reactie was volstrekt niet negatief bedoeld, meer als een soort waarschuwing vooraf dat Dennis misschien niet te veel reacties moet verwachten, maar dat als hij iets minder eisen heeft, de kans groter wordt dat iemand met hem in zee wil gaan. Dat is alles.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Secret, als ik doelbewust de stad inga, met de gedachte: dit-en-dat wil ik kopen en het moet er zus-en-zo uitzien en het mag niet meer kosten dan zo-en-zoveel, dan vind ik het nóóit. Terwijl als ik met wat vagere plannen rondloop, of met helemaal geen plannen (d.i. eigenlijk: zonder plannen), ik de mooiste dingen tegenkom.
Grappig: als ik niet precies van tevoren weet wat ik zoek kom ik na uren afgepeigerd en met lege handen thuis. Wat natuurlijk niet wegneemt dat ik, op zoek naar die ene heksenjas, niet blind moet zijn voor dat ene korte, rode, wollen jasje. Ach ja, zo zie je maar weer: we zijn allemaal verschillend - en da's maar goed ook. Ik wens Zendium in ieder geval een goede schrijfpartner (in een lange zwarte jas of dat korte rooie jekkie ;) )

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geheel off topic, maar wat een prachtige uitdrukking, van de club zijn. Goed voor een hilarische scène vol misverstanden.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@SG: mijn reactie is ook helemaal niet negatief bedoeld. jammer dat je dat zo hebt opgevat. Dat kan betekenen dat Zendium er ook van is geschrokken. Dat is niet de bedoeling. Ik houd overigens heel erg van het Songfestival.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat jammer nu dat ik hier reacties lees die het eigenlijke doel van schrijvenonline voorbijgaan...misschien kunnen we wat meer respect voor elkaar tonen en opbouwende kritiek geven? Overigens voldoe ik ook niet aan het criteria, maar het heeft wel mijn interesse gehad. groetjes Morvi

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Zendium, Misschien helemaal niet nodig hoor, maar ik wilde je even een hart onder de riem steken. Want de reacties op je oproep troffen mij eerlijk gezegd als nogal negatief. Ik snap ook niet zo goed waarom. Ja, je bent uitgesproken in wat je zoekt. Niks mis mee, dat maakt het zoeken wel zo makkelijk. Als ik de stad in ga voor een winterjas, helpt het ook als ik weet dat ik me niet prettig voel in any old coat, maar wel in een lange, zwarte, getailleerde jas met een dramatisch grote kraag. Ik hoop dus voor je dat je snel in contact komt met iemand bij wie de samenwerking leidt tot wederzijdse inspiratie. Succes! Secret Garden (standvastig, kritisch en vaak een goeie match met 'de club', maar nog net 40-, woonachtig in de provincie en niet op zoek naar een schrijfmaatje)
Haha Secret Garden, Dank je voor je positieve geluid. De begintekst zoals ik die heb geplaatst kan ook zeer negatief worden geinterpreteerd, maar ik wil alleen duidelijk zijn in mijn bewoordingen. En wat je zegt klopt als een bus. Ik heb ook het idee dat als je van schrijven je beroep wil maken, of in ieder geval dat nastreeft "halve" afspraken en een leuk (thee)clubje schrijvers niet gaat werken. Groet, Zendium

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mensen, Van de reacties die ik tot nu toe heb ontvangen kan een hilarische klucht van worden gemaakt. Over een man die in zijn kast zit opgesloten met een ditdatzusenzozo-trui die viel te duur is gekocht in een stad waar alleen kleding hangt als men er niet naar op zoek is. En die alleen uit de kast komt op 13 maart om afgeschreven artiesten de laatste plek te zien behalen, terwijl hij op winst hoopte. Assepas. Het is misschien leuk bedacht, maar uit onderzoek is gebleken dat 70 % van homoseksueel Nederland walgt van het Eurovisie Songfestival en Hetro's en Homo's net zoveel anale seks hebben. Probeer s'il vous plait de vreselijke hokjesgeest die als een geestdodende energie boven Nederland weg te blazen.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
potverdrie! dankzij de reactie van SG (die ik overigens een prettig medeforumlid vind) is dus ook (las je mijn andere post dan niet?) mijn antwoord als negatief bestempeld. Jammer dan. het was -nogmaals en nogmaals en maar weer eens een keer- niet zo bedoeld. er staat: "@SG: mijn reactie is ook helemaal niet negatief bedoeld. jammer dat je dat zo hebt opgevat. Dat kan betekenen dat Zendium er ook van is geschrokken. Dat is niet de bedoeling. Ik houd overigens heel erg van het Songfestival." en wilde daarmee de kou uit de lucht halen. Ik voldoe helemaal aan je oproep, maar ik laat het zo omdat ik die laatste sneer van je helemaal niet kan waarderen.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hee zendium, Ik voldoe aan al je criteria en ben blij dat je weet wat je zoekt . Voor diegenen die daar anders over denken: gaan jullie ook naar een datingsite met het idee dat "uiterlijk er niet toe doet' om vervolgens af te knappen op de foto's? Anyway, ik ben geïnteresseerd in wat je vraagt en biedt maar er is natuurlijk een maar: ik ben van medio mei tot begin november in het buitenland (maar wel mailbaar aldaar). Laat me weten of je nog interesse hebt. Ik woon in Amsterdam, ben 40-plusser heb humor -al is die soms pikzwart. Laat me weten of je nog zoekt. Fijne dag!