Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijver gezocht: Het leven van een 93 jarige vagebond vastleggen

Beste Schrijvers, Om maar meteen met de deur in huis te vallen ben ik opzoek naar een kundige schrijver die interesse heeft in het opschrijven en, indien nodig, verder uitwerken van het levensverhaal van een onvervalste Nederlandse vagebond. Het leidend voorwerp is een Nederlandse man, 93 jaar oud en woonachtig in regio Baarn. Deze man is mijn peetvader. Ondanks zijn hoge leeftijd is deze man nog zeer scherp van geest. Zo scherp zelfs dat hij recentelijk nog een LinkedIn pagina heeft opgemaakt. Ik zal u wat meer achtergrondinformatie geven over deze markante man. - Geboren in Amsterdam, hij kan nog precies vertellen waar de originele Spyker garage zat waar hij als kleine jongen ging kijken. - Gewerkt voor de Holland Amerika lijn als tiener - Clandestien Amerika (New York) ingetrokken als tiener, samen met een vriend. - Opgepakt in New York en terug naar Nederland gestuurd - Tijdens Duitse bezetting gewerkt met hoogwaardigheidsbekleders - Tijdens Duitse bezetting verhuisd naar Duitsland om daar het restaurantsleven in te gaan - Na WOII terugkeren naar Nederland - Meerdere bedrijven oprichten, gouden bergen verdienen maar ook alles weer verliezen - Mateloos populair bij de vrouwen, deze oude charmeur kon zich meten met wijlen Bernard. - In de jaren 80 onverplaatsbare familievriend en zakenpartner geworden. Bovenstaande is nog maar een klein overzicht van wat deze man allemaal wel niet heeft meegemaakt in zijn leven. Hetgeen ik zo uniek vind is dat de escapades en avonturen van deze man begonnen op zeer jonge leeftijd en tot laat in zijn leven doorgingen. Het ene avontuur is nog indrukwekkender dan de andere. Wat mijn grote wens is, is om iemand te vinden die zijn levensverhaal kan opschrijven. De beste man is nu nog zeer helder van geest en kan nog zeer gedetailleerd vertellen over zijn vroegere leven. Ik wil dan ook graag vóór het te laat is dit project starten. U kunt dan ook rekenen op steun van mijn familie. Wij kennen deze man al ruim 30 jaar en waar nodig kunnen wij dan assisteren bij het aanvullen van informatie om zo tot een mooi volledig geheel te komen. Voor wat betreft vergoeding. Indien de schrijver vindt dat er voldoende materiaal is voor een volledig boek dat publiceerbaar is dan zullen we de schrijver daarin steunen. Wij zijn ook niet geinteresseerd in de inkomsten uit dat boek. De schrijver doet de moeite, de schrijver kijgt de verdiensten. Indien de schrijver besluit dat er niet genoeg materiaal is voor een publiceerbare roman dan kunnen we alsnog praten over een vergoeding. Ik ben er echter van overtuigd dat er voldoende materiaal is. Het is echter aan de schrijver om te bepalen of het voldoende is voor een roman of dat het memoires worden. Ik ben te bereiken op: hugo_adrians@yahoo.com Ik hoop van harte dat er iemand reageert.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier een interessant artikel in Elsevier: http://www.elsevier.nl/cultuur-televisie/article/… De daarin genoemde prijzen voor het optekenen van een levensverhaal liggen rond de 3.000 euro ex btw. Een autobiografie kan rond de 5.000 euro zijn. En dat is niet zo vreemd, want een boek schrijven is echt veel en hard werk. Van een (amateur)schrijver vragen om een dergelijke intensieve taak in ruil voor de (eventuele) winst uit een boekenverkoop te doen, is niet realistisch. Een boek is maar zo professioneel (of amateuristisch) als de schrijver zelf. Een tot de verbeelding sprekend leven verkoopt niet automatisch goed op papier. Een goede schrijfstijl en een perfecte redactie zijn onontbeerlijk. Schrijven is een beroep, en dus geen liefdewerk, tenzij men schrijft over wie men lief heeft. Een alternatief is dan ook om het verhaal zélf te gaan schrijven. Daarvoor zou u kunnen denken aan een cursus: http://www.schrijvenonline.org/academie/autobiogr… Succes!

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Tijdens Duitse bezetting gewerkt met hoogwaardigheidsbekleders - Tijdens Duitse bezetting verhuisd naar Duitsland om daar het restaurantsleven in te gaan - Na WOII terugkeren naar Nederland
Ik vraag mij af wat ik hier lees.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een soort omgekeerde Soldaat van Oranje? Ik moet toegeven, het intrigeert. Voor het overige: zie de reactie van Mirandala.

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geachte, Ik ben zeer geïnteresseerd in het schrijven van dit verhaal. Het probleem is wel dat ik in België woon. Is het mogelijk om vanuit België het verhaal te schrijven? Ik zou dit zeer graag doen. U kunt mij contacteren via saraknockaert@hotmail.com Met vriendelijke groeten, sara knockaert