Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Gezocht Hobby schrijver

Hey ik ben Dennis en ik wil heel graag een boek maken maar ik ben er slecht in de opvulling, dus ik zoek een schrijver die voor zijn hobby schrijft en met mij zou willen samen werken. Dit houd wel in dat er geen vergoeding bij zit maar dat dit puur voor de hobby is, maar dat houd ook in dat ik geen eisen stel van het moet over zoveel tijd klaar zijn ofzo. (als dit bericht verkeerd is hoor ik het wel en als het zo is sorry daarvoor.) Greetz Dennis

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dennis, er zitten een paar foutjes in jouw post, maar daarvoor vraag je waarschijnlijk ook een schrijver hier? Ik word helaas verder niets wijzer van dit bericht. Je wilt een boek schrijven, maar je hebt geen opvulling? Wat bedoel je met opvulling? Het verhaal zelf neem ik aan. Je vraagt een soort co-auteur?

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Dennis, zo gaat niemand serieus reageren. Waar gaat het over? Wat is de bedoeling? Hoeveel tijd kost het? Wordt het gepubliceerd? Mag degene die jou helpt delen in de eventuele opbrengsten? etc etc etc

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad wat ik al zei: Dit moet veel duidelijker. Dit is hetzelfde als: ''Iemand moet me helpen met boodschappen doen, weet niet hoe ik mijn mandje vol moet krijgen, ik heb iemand nodig die voor opvulling zorgt''

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah oke nou, het is de bedoeling dat het een Fantasy boek word en aangezien ik ook zoek voor een hobby Schrijver dus iemand die het doet voor zijn plezier, want ik weet niet precies wat ik er mee wil doen. Maar dat valt wel te overleggen met mij ben ik heel simpel in, hoeveel tijd het kost? nou ja gezien ik een Fantasy boek in gedachte heb zal denk ik wel wat tijd in zitten dus ik denk wel iets van 5 maanden (als ik het goed zeg) 1. het boek heeft iets van 400 bladzijdes 2. 15 hoofdstuk (waarvan 1 een Epiloge) 3. Namen en namen van steden zijn dus ook Fantasy. Voor de rest wil ik met de persoon die wil helpen de rest overleggen betreffende het verhaal Ik hoop dat dit wat meer duidelijker is.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dennis, het valt me al direct op dat je posts zeer lastig te lezen is. Ik moest sommige zinnen een aantal keren lezen voor ik het begreep. Maar goed, daar zal ik niet heel de tijd over praten. Als ik zo een blik werp op de drie punten die je noemde, merk ik dat je al behoorlijk goed weet hoeveel bladzijden en hoofdstukken het verhaal zal krijgen. Aangezien je nog niets hebt geschreven, hoe kun je dit dan al zo stellig zeggen? Sorry, ik heb geen interesse.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
heyhey Ik heb een vraagje. Ik ben bezig met het schrijven van een boek. Nou is alleen het probleem dat ik te beknopt ben. Ik zoek iemand die mijn verhaal mooier en langer kan maken( meer details kan geven) ook is het verhaal nog niet af. Wel is het plan het boek op de markt te krijgen. Of in iedergeval een echt boek als exemplaar voor mezelf. Het is een fanasy. science fiction boek. Ik heb als de gene naar wie ik opkijk maggie furey. Momenteel ben ik opzich al ver in het verhaal maar omdat het te beknopt is lijkt het toch niet zo veel. Ook heb ik het nu nog op papier staan maar ben bezich met het typen van me boek. Wie zou mij kunnen helpen? groetjes

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien reageert iemand hierop als je de moeite neemt het een beetje serieus te vragen. Denk hierbij aan hoofdletters, misschien een (zeer) korte omschrijving van het verhaal, even overwegen waar de punten staan, dat soort dingen. Na deze post wordt ik doodsbang dat jouw verhaal tot nu toe er net zo uitziet. Geloof me, daar komt niemand doorheen.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankje voor de tips. Het Verhaal gaat over een 3ling die worden geadopteerd. Bij hun nieuwe huis blijkt iets niet te kloppen. Hun nieuwe pleegouders doen soms heel raar. Nou een onderzoek komen ze erachter dat hun nieuwe pleegouders al heel oud zijn. Verder gebruiken ze kinderen om daar het leven uit te zuigen zodat ze blijven leven. Ook bezitten ze over nog een kracht. Dan gaat het verhaal verder dat de kinderen een opossing gaan zoeken om de ouders te verslaan. Hierbij krijgen ze hulp van elfen enzo. En ik weet dat de grammatica en dat soort dingen niet kloppen maar mijn nederlads was nooit mijn beste punt. Ook ben ik nog maar 19. En ook daarom is het fijn als ik hulp krijg. En behalve deze site weet ik niet waar ik nog meer schrijvers kan vinden. Het liefst wil ik iemand die misschien al een fantasy boek heeft geschreven.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Weet je Schatskie, op deze site staat heel veel informatie. Ook over taal en grammatica, over verhaalopbouw, en over interpunctie, alinea´s en witregels, en nog veel meer. Daar kan je al heel veel hulp uit halen. Ook leer je veel over grammatica en spelling door veel te lezen. Minstens een boek in de week! Je hebt een mooi, fantasievol onderwerp te pakken, waar je volgens mij een heel leuk boek van kan maken. Maar dat hoeft niet morgen af te zijn, dus je hebt alle tijd om je te ontwikkelen. Biedt eens een stukje aan op proeflezen en gebruik die tips die je krijgt in de rest van je verhaal. Zo leer je om het zelf te doen, en er is natuurlijk niets fijners dan zelluf doen :nod: . Succes!

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben het met Ceridwen eens. Gewoon iets bij proeflezen zetten en zelf verder gaan. Nog maar 19 is geen excuus! Ik ben 17, en verwacht over een paar maanden mijn eerste manuscript af te hebben (ik zit nu op zo'n 100 pagina's) Probeer veel te lezen en jezelf bewust te zijn van iedere zin. Of je die nu leest, typt, hoort of uitspreekt, wees je ervan bewust.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Oke thnx. Met lezen ben ik druk bezig. Verdiep me op dit moment in een serie boeken van Maggie Furey. Verder is de reden dat ik een mede schrijver zoek, dat mijn omgeving na het lezen van mijn verhaal zegt dat ik het misschien beter kan laten herschrijven door iemand. Omdat ik erg kort af en. En met grammatica ik doe mij best het is alleen niet mijn sterkste punt. Maar in ieder geval heel erg bedankt voor de tips. Ik zal zeker even verder rond kijken op deze site. Ik vind het een interessante site.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Aan Dennis: Het lukte mij om jouw tekst meteen te begrijpen en ik zou je best willen helpen. Hoewel de mensen hier enigszins gelijk hebben wat betreft de spelfouten en het gebruik van komma's en dergelijken, vind ik persoonlijk dat het verhaal am sich in de eerste instantie telt, niet of de schrijver foutloos Nederlands beheerst. Natuurlijk mag in de eindfase geen of weinig fouten zitten, maar dat betekend niet meer dan nalezen, proeflezers zoeken of eventueel geld besteden aan mensen die dat voor hun werk doen. Je zegt zelf dat je het als hobby doet en ook iemand anders zoekt die het als hobby doet, daarom bied ik m'n hulp wel aan. Ja, ondanks dat je vraag 'vaag' omschreven is, ja ondanks dat er fouten in de vraag zitten. Het gaat om het verhaal en een fantasy verhaal vind ik altijd leuk. Au revoir.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja Pluisebol, ik heb dan ook besloten om een nieuwe carriere in te slaan: ik ga het kanaal over zwemmen! Wel nog even mijn zwemdiploma halen... :\\