Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Filmverhaal gezocht

Goedendag! Aangezien ik nu weer terug van vakantie ben heb ik weer wat tijd vrij om een nieuwe shortfilm te maken. Hiervoor heb ik wel een verhaal nodig. Mijn vraag is daarom: Heb jij een origineel of creatief verhaal? Die jij graag in een verfilmde vorm zou willen zien? Stuur deze dan naar mij door via: film@rlsrs.nl. Wat krijg je er voor terug? Aan het begin en aan het einde van de film zal je naam worden vermeld. Is het voor commerciële doeleinden? Nee, het is niet voor commerciële doeleinden, deze korte film is voor mij alleen een opdracht om meer met mijn nieuwe camera en andere apparatuur te werken. Wat gaat er gebeuren nadat ik mijn verhaal heb gestuurd? Als je verhaal is binnengekomen, en ik het een goed verhaal vind om te verfilmen. Dan ga ik beginnen met het schrijven van een storyboard en een draaiplan. Hierna ga ik op zoek naar een goede cast. (De crew is al compleet) Hierna zal het proces beginnen om de film te maken. Wat zijn de genre en de lengte van de film? Het genre mag je zelf bepalen, de lengte zal tussen de 10 en 15 minuten zijn. (Gelieve hier ook rekening mee te houden bij het schrijven van het verhaal) Wanneer zal de film klaar zijn? Dat durf ik helaas niet te zeggen, dit ligt eraan hoelang het duurt voordat ik een goed verhaal krijg. Waarom schrijf je zelf geen verhaal? Omdat ik geen inspiratie heb om een verhaal te schrijven (': Nou dat was het wel zo'n beetje. Als er nog vragen zijn hoor ik het graag in de reacties. Dus ben je goed in het schrijven van verhalen? Stuur dan een verhaal naar mij via: film@rlsrs.nl. Alvast bedankt! Patrick Middelkoop

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met dit soort dingen zijn schrijvers vaak sceptisch en voorzichtig. Werk je voor iets? Door wie wordt het gefundeerd? Het lijkt me namelijk sterk dat je een hele crew kunt betalen voor zomaar een klein opdrachtje om bezig te blijven...

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
wauw, mijn naam wordt vermeld?! Hier ga ik zoveel tijd in stoppen! Ik heb namelijk niets beter te doen! (Ik ben niet alleen sceptisch of voorzichtig, ik ben ook heel cynisch geworden met dit soort dingen.)

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer dat er zo word gereageerd. Zoals vermeld zal dit project alleen voor mezelf zijn, om mijn apparatuur anders te gebruiken dan normaal. Vandaar dat ik geen gigantisch geldbedrag ga betalen voor het verhaal of voor de crew. Aangezien ik een audiovisuele opleiding volg en daar zo mijn vrienden heb gemaakt, werk ik met een crew van vrienden en deze doen dit ook in hun vrije tijd en voor hun plezier. Dit is de reden dat "alleen" je naam word vermeld in de film. Hoewel de film nergens word gepubliceerd. Ik heb ook nergens vermeld dat een top verhaal hoeft te zijn. Het is alleen om mijn apparatuur beter en anders te gebruiken. Hopelijk maakt dit het allemaal iets duidelijker.

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het zou denk ik een hele leuke opdracht voor een schrijver hier kunnen zijn, waar hij zelfs graag wat tijd in zal steken om met een goed en creatief idee te komen, als er een redelijke vergoeding tegenover stond. Vijf tot tien cent per woord is al een redelijk tarief. Dus een gigantisch bedrag hoef je niet te bieden. Maar helemaal niks bieden, dan moet je het aan een vriend vragen - of zelf iets schrijven - want dat gaat niemand natuurlijk voor een totale vreemde doen. Een naamsvermeling is overigens geen beloning; naamsvermelding is het recht van de eigenaar van origineel werk. Dat weet jij natuurlijk ook, jij doet een mediaopleiding. Als ik als schrijver door die vermelding naamsbekendheid zou krijgen, dan kon het misschien als onderdeel van beloning gezien worden, maar je geeft aan dat de film voor niemand is dan jezelf, dus daar trek ik als schrijver ook geen voordeel uit. Dus weet wat je vraagt en bezin je, en dan hoop ik dat je een leuk verhaal vindt!

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik weet wel dat we er als creatievelingen onderling voor moeten zorgen dat iedereen zijn broek kan ophouden (ideetje van een of andere regering), maar dit is wel heel erg leuk als je meer wilt leren over het schrijven van scripts. Waar leer je het beter dan in een echt team waar een echte film wordt gemaakt wat werkt en wat niet werkt? En na deze peptalk moet ik helaas afhaken wegens tijdgebrek, maar als je dit pak m beet 10 jaar geleden aan me had gevraagd had ik zeker ja gezegd.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Imaar dit is wel heel erg leuk als je meer wilt leren over het schrijven van scripts. Waar leer je het beter dan in een echt team waar een echte film wordt gemaakt wat werkt en wat niet werkt?
Kudoos voor je positieve instelling, maar ik lees alleen een vraag om content. De topicstarter zoekt geen script, dat maakt hij zelf. De film maakt hij met zijn eigen vrienden. En dat het "geen topverhaal" hoeft te zijn - dan zal het ook wel geen topfilm hoeven worden :!: Kijk hier eens, filmmakertje: http://www.plot-generator.org.uk/ Sla je slag en succes ermee.

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Je moet het soms ook een beetje afdwingen, zo'n samenwerking. Ik geef alleen even een trap in de goede 'denk eens om' richting, We kunnen vast wel met zijn allen de TS wegjagen, maar wie weet wat hij nog bij kan dragen, en we kunnen ook allemaal om geld gaan vragen, maar dat zal er wel niet zijn. Ik heb het ook niet. Dus dan misschien een uitwisseling van diensten. Met proeflezen lukt het ook (meestal dan),

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ceridwen, 'allemaal om geld vrágen'? Nee joh :confused: Waar lees jij dat? De topicstarter vraagt - Ik lees alleen maar realistische reacties. En een nogal hoog van de toren blazende TS in #3.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Maar je kan ook gewoon niet reageren als je het niet ziet zitten om mee te werken aan een project als dit. Topicstarter stelt een legitieme vraag en legt in # 3 uit hoe hij het project bedoelt en voor zich ziet. Tegelijkertijd: een verhaal van tien à vijftien minuten speeltijd heeft toch behoorlijk volume. Kan zijn dat dat voor topicstarter een brug te ver is. Hij is kennelijk filmer, geen verhalenbedenker. Het zou best kunnen dat je als schrijver hem een wederdienst kan vragen die hij honoreert, bijvoorbeeld: als ik een verhaal voor je schrijf, maak jij dan een goede boektrailer voor mij?

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo allemaal, Ik ben een filmstudent en ik moet een korte film maken in een bepaald genre. Nu zou ik graag een film willen maken in het komedie genre. Daarbij zijn bepaalde regels: - humor / uitvergroten - omgekeerd handelen met wat je wil zijn - situation of character based - loopt altijd goed af - 2 personages - 1 locatie - 1 tot 3 minuten Ik zou mijn verhaal graag willen laten afspelen in een speelgoedwinkel. Ik hoop dat jullie misschien tips hebben of plots een tof idee om mij verder te helpen.