Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

proeflezer gezocht voor science fiction

Ik zoek proeflezers voor een science fiction boek. Je moet wel tegen het genre kunnen, dus niet te snel geimponeerd worden door techno-jargon. Ik vraag aleen maar dat je het vluchtig doorlezen, tot zover je zin hebt. Elke keer dat je iets niet begrijpt, of iets uitvoeriger beschreven wilt zien, druk je even op een knop en zet * in de tekst. Die be-*-de tekst stuur je naar me terug, meer hoef je niet te doen. Als je uitgebreider kritiek wilt geven: graag - maar aan die sterretjes heb ik al heel wat, zelfs als je halverwege afhaakt. Achtergrond van deze vraag: Bij proefleesstukken over verschillende onderwerpen kreeg ik als reactie dat ik veel te telegramstijlerig schrijf - proeflezers willen dat ik meer uitwerk. Dat ga ik dus doen, te beginnen met deze roman. Maar dat blijkt best wel moeilijk. Ik leef al tien jaar in het verhaal en gedeeltes ervan heb ik zelf meegemaakt toen ik als studentje in de glorietijd van de ruimtevaart mocht meesleutelen aan een satelliet; dit verhaal is voor mij zo levend geworden dat ik met een trefwoord de hele scene al voor me zie. De rode draad van het verhaal is voor mij zo helemaal het gebaande pad geworden dat ik me niet meer kan voorstellen waar de lezers de richtingaanwijzers en borjes 'scenic point' nodig heeft. Daar dienen jullie *'s voor. Over het boek: 'De Rover expeditie naar de exoplaneet G2V@4h35m+17'/3' is wat thema betreft klassieke jongensboeken science fiction: een stelletje studenten gaat met een zelfgemaakte raket op avontuur uit in het heelal en ontdekt allerlei vreemde levensvormen. Maar de uitwerking van dit thema is ongewoon. De helden zijn geen Buck Rogers, maar nogal klierige post-pubers. De raket is geen glimmende high-tech, maar een van plakband en kauwgum in elkaar geflanst ding. En die buitenaardse levensvormen lijken op het eerste gezicht heel normaal - pas bij nader inzien blijkt hoe vreemd ze zijn. Belangstelling? Stuur me een email naar en ik stuur het verhaal naar je op.