Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijver gezocht voor non-fictie boek

L.S. Wie heeft tijd , zin en zoekt een onderwerp voor een/zijn boek : wat gebaseerd is op de harde werkelijkheid (de onze) en laat zien hoe het werknemers van het eerste uur kan en is vergaan in ons land wat een zgn. rechtsstaat heet te zijn. Dat mijn collegue en ik in feite zijn gebruikt en misbruikt door een stel niets ontziende , narcistische zelfverrijkers en grootgraaiers mmv. en gefaciliteerd en gefiatteerd door de hoogste echelons die ons land 'rijk' is..!! De wet schrijft voor dat werknemers hun werkgevers moeten (kunnen) vertrouwen maar als dit onverhoopt niet het geval blijkt te zijn ; zijn op zijn zachtst gezegd de meest werkzame en productieve jaren voor jan met de korte achternaam geweest en de rapen gaar ! Ons verhaal bewijst dat in ons land willens en wetens word gemeten met tenminste twee maten en dat niemand bereid is de waarheid onder ogen te zien , klaarblijkelijk heeft niemand er belang bij deze misstanden en corrumperende praktijken aan de kaak te stellen. Juist daarom is het van het grootste belang dat deze toch tot in detail beschreven worden. Onze (zeer populaire en geliefde) branche is zo ziek dat er tegenwoordig niet alleen letsel opgelopen word maar tevens zeer regelmatig doden te betreuren zijn die dan ook nog 'ns nauwelijks verzekerd bleken te zijn..!! Mocht iemand zich geroepen voelen om hier in te duiken dan horen wij cq.ik het graag en zal en kan ik meer details prijsgeven indien gewenst.. met vriendelijke groet, Rein.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Rein, Ik kan nu al zeggen dat niemand het met hetzelfde vuur zal opschrijven als waarmee jij deze post schreef. Hop, achter het toetsenbord met jou. Het is niet makkelijk en veel werk, maar voor een ander niet minder werk. Jij wilt dit verhaal de wereld in brengen, dus ga ervoor. Veel succes.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[...] in ons land wat een zgn. rechtsstaat heet te zijn. [...] De wet schrijft voor dat werknemers hun werkgevers moeten (kunnen) vertrouwen [...]
Bedoel je - met ons land - en de wet - [Welke wet?] - België?

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi, Ik geloof juist dat het voor iemand die nog geen onderwerp heeft voor een boek en over een onderwerp wil schrijven wat geheel berust op de realiteit berust een uitgelezen kans is ! Mijn collega's en ondergetekende staan misschien juist iets te dichtbij mijns insziens maat hetgeen wat gebeurt (nog steeds) is dermate ernstig dat het een boek waardig is en qua content ook zeer de moeite. Het is zelfs de hoogste tijd dat dit verhaal verteld gaat worden,niet in de laatste plaats in ons aller belang. De Nederlandse (arbeids) wetten en het gelijkheidsbeginsel (grondwet). Onze werkgevers hoeven zich daaraan niet te conformeren en kunnen doen wat zij nodig en/of gewenst achten zoals bijvoorbeeld in clusters van 24 uur achterelkaar werken zoveel herhaald als nodig en dat word administratief geboekt als 1 uur gewerkt.., If you have friends in high places : dan kan alles en nog veel meer..!! groet Rein.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oei, reality-check, mijn beste. Jij vraagt hier rond naar iemand die voor jou honderden uren schrijfwerk wil verrichten, zonder de indruk te wekken dat je de persoon in kwestie ook maar wil boeken voor 1 werkuur. Als je het toch echt niet zelf wilt doen, dan zijn er wel schrijvers die hun werk ervan gemaakt hebben om jouw verhaal tot een boek te maken. Die heten ghostwriters en hebben een uurtarief.
Ik geloof juist dat het voor iemand die nog geen onderwerp heeft voor een boek en over een onderwerp wil schrijven wat geheel berust op de realiteit berust een uitgelezen kans is !
Je overschat hoeveel van zulke mensen er zijn. Een geïnformeerde schatting mijnerzijds: nul. Schrijvers zijn meesters in het verzinnen van hun eigen onderwerpen; onderwerpen die hén aan het hart gaan, onderwerpen die er de reden van zijn dat ze schrijven. Want niemand wordt eerst schrijver en dan verhalenbedenker. Die twee gaan hand in hand.
Mijn collega's en ondergetekende staan misschien juist iets te dichtbij
Dat is een waardevol inzicht om te hebben. Met die zelfkennis in de hand kun je ver komen in het beter neerzetten van het verhaal.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De kans bestaat ook dat jij en de schrijver snel ruzie hebben, want een schrijver stelt ook ongemakkelijke vragen, domme vragen, slaat de plank mis, begrijpt niet precies waar t knelpunt ligt - juist omdat hij er meer afstand tot heeft. Dat kan overkomen als: mijn schrijver vindt het helemaal niet erg wat mij is overkomen. Dat is vast niet waar, maar kan wel zo voelen als hij vraagt: 'Maar waarom was dat zo erg, dan?' Wat je zou kunnen doen, ipv een ghostwriter zoeken die ook nog eens vreselijk duur is, is zoeken naar een goede coach. Iemand die je kan vertellen hoe je structuur in het verhaal brengt, zodat je het zelf kan schrijven. Iemand die je leert om zinnen en alinea's te maken die duidelijk zijn. En die, als jij dat zou willen, de hoofdstukken nog eens redigeert voor je verder gaat. Dat is ook niet gratis, maar omdat je zelf het 'harde werk' doet en er geen serie interviews hoeft te worden afgenomen, kost het veel en veel minder. Op SOL staan ook enkele coaches: http://www.schrijvenonline.org/schrijfgids/indivi… .