Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Scenaristen voor online game gezocht

Hallo, Mijn naam is Natasja. Ik ben een lid van "Fallensoft". Wij zijn zelfstandige game engine ontwikkelaars. Ongeveer een jaar geleden zijn wij begonnen aan onze eerste grootte stap: het ontwikkelen van een multiplayer online 3D game. Na een lange tijd is er al veel voortgang bij ons gemaakt, en over een maand willen wij beginnen aan het maken van de demo. Het is een project dat gaande is in verschillende landen, zoals Nederland, Frankrijk en Rusland. Het enige probleem is dat wij nog te weinig leden hebben. Wij zoeken mensen die best goed kunnen schrijven, en die ons willen helpen met het schrijven van het scenario voor de game. Maar denk er wel om dat het allemaal in het Engels moet, zodat iedereen weet wat er gaande is. Als jullie nog vragen over deze game hebben, laat je vraag dan achter bij de reacties. Wij hopen dat we snel nieuwe leden zullen krijgen, zodat we over een maand kunnen beginnen met het maken van de demo. Alvast bedankt, Natasja (en het hele Fallensoft team)

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Klinkt als een leuke klus Natasja. Kun je nog iets zeggen over het genre van de game? Fantasy? Gothic? Post-apocalyptische disney puzzle shooter-adventure? :D

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het genre van de game is middeleeuwse fantasie, zoals World of Warcraft en Guild Wars. Ik zal wat meer informatie geven over de scenaristen. We zijn bezig een scenaristen team te bouwen, voor het schrijven van scenario's, karakters creëren, wapens, magische krachten, etc. We zijn nu met geloof ik 3 mensen, waaronder ik. Dat is niet heel veel, dus we zouden het fijn vinden als iemand bereid is om ons te helpen.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoeveel tijd schatten jullie dat ermee gemoeid is? Is er al een basisverhaal? Hoe groot moet de wereld worden?

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Begrijp ik goed dat het een MMO gaat worden? Wat is het einddoel van dit project? (Volledige game/showcase/techdemo?) Wat voor sfeer hebben jullie in gedachten? (Maple story/...../AoC?) Hebben jullie de Engine van de grond af ontwikkeld of is het een licentie?

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoeveel tijd het inneemt hangt van jullie zelf af. Het ligt er net aan hoeveel tijd jij hebt om erin te steken, en hoe snel je werkt. De scenaristen hebben in ieder geval maanden de tijd om het hele scenario af te krijgen. Het hoort een middeleeuws-fantasie MMO te worden, met een wereld dat bijna helemaal verwoest is, overspoeld door misdaad. De wereld wordt heel groot. Om hierin wat duidelijker te zijn: 13 steden met meer dan 200 gebouwen, en het is 20 minuten lopen van de ene stad naar de andere. Het einddoel van het project is een volledige game. De sfeer: eng, droevig, heldhaftigheid. De Engine is van de grond af ontwikkeld, er wordt nu nog steeds aan gewerkt. Ik hoop hiermee jullie vragen te hebben beantwoord.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoewel het erg leuk klinkt, vrees ik dat het wat teveel hooi voor mijn vork wordt. Succes met het ontwikkelen van de game!

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoewel de schaal waar je het over hebt even slikken is kan ik niet ontkennen dat mijn interesse is gewekt. Ik PM je en hoop heel erg dat je er nog een paar mensen bij zal vinden.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn interesse heb je. Er gaat alleen wel heel veel tijd inzitten, zou ik mogen vragen wat ertegenover staat?

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ten eerste iets om deze oproep wat duidelijker te maken: wij zijn echt op zoek om een team te bouwen. Op dit moment is het nog vrijwillig, maar dat zal niet voor altijd zo blijven. Als de game is gepubliceerd, dan kunnen we een officieel bedrijf worden en dan zijn we in staat om te betalen.

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik ben wel geintereseerd en heb er ook tijd voor, maar ik ken van het schrijven van programa's enz kne ik nog niet zo veel af, ik wil het wel nog beter leren. over games zelf weer ik nog wel iets, omdat ik zelf vrij veel games speel.

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het maakt volgens mij niet heel veel uit als je weinig games speelt, of als je nog niet veel ervaring hebt. Als je ons helpt leer je het vanzelf wel. Ik geloof dat we een proffesionele schrijver hebben, maar daar ben ik niet zo zeker meer van, dat zal ik zo snel mogelijk navragen. Het is mijn taak om een scenaristen team te bouwen, en ik denk dat als je genoeg fantasie hebt, het geen probleem moet zijn, zeker als je met veel mensen bent ;) . Ik kreeg alleen net iets te horen wat ik niet eerder wist... Als je ons wilt helpen, moet je tussen de 22 en 48 zijn. De 'leider' zei net tegen me dat het niet goed is als we teveel jongere mensen hebben, omdat we anders niet serieus genoeg lijken. Ikzelf ben het daar niet mee eens, want volgens mij zijn er meer jongere mensen geïnteresseerd om ons te helpen omdat zij zelf meer games spelen, maar goed, veel kan ik er niet aan doen. Sorry dat ik dit niet eerder wist.

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ag ja jammer dan ik ben nog maar 17, bijna 18 maar ja kijk het zal dan voor een adere keer zijn. ik neem dit wel serius hoor, dergelijke dingen wilde ik al een tijdje doen. nu ja jammer, dan kan ik je enkel nog maar veel succes wensen met het maken van het game.

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Delta Red stel nu dat jij een fantastisch game-scenario schrijft en ze nemen het bij Fallensoft aan. Denk niet dat ze dan moeilijk doen over je leeftijd. Ik vind het vreemd dat ze nu opeens een leeftijdsgrens opleggen. Ik begrijp wel dat ze een team willen hebben dat niet alleen bestaat uit jongere mensen, maar waarom zou iemand van 18 die heel veel game-ervaring heeft en goed kan schrijven minder zijn dan iemand van 22 die minder ervaring heeeft. Als je als bedrijf serieus over wil komen, dan zorg je ervoor dat je goede mensen in je team zet en niet enkel kijkt naar leeftijd. Ik bedoel voorlopig is het toch op basis van vrijwilligheid? Wat maakt het nu dan uit dat iemand van 21 jaar bijv. meehelpt. Maakt dat ene jaartje nog uit? De argumentatie: We willen een serieus bedrijf zijn en dus graag alleen mensen boven de 22 begrijp ik niet. Alsof iedereen onder de 22 niet serieus is????

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ikzelf vind het ook raar dat deze regel gesteld wordt, ik zei al dat ik het er helemaal niet mee eens ben... maar zoals ik ook al zei, ik kan er niks aan doen, de 'leider' is nogal koppig. Ik probeer hem al een tijdje over te halen jongere mensen aan te nemen, maar ja... Het spijt me heel erg.

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
We hebben nog één iemand nodig voor het scenaristen team!! Laat het alsjeblieft weten als jij graag dit laatse lid wilt zijn!

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Natasja, ik ben zeer geïnteresseerd. Ik schrijf al sinds ik 10 jaar was en heb onlangs nog meegewerkt in een schrijversteam voor een Belgische show. Ik ben dan ook woonachtig te Antwerpen, ik hoop dat dit geen probleem is? Kan je me mailen op degroote_stef@hotmail.com? Die communicatie gaat wellicht makkelijker verlopen. Ik heb net een boek geschreven, de eerste draft is af, nu mijn tweede afwerken. Ook heb ik een jaar geleden een scenario voor een sitcom geschreven en verfilmd, wat de interesse van twee Vlaamse productiehuizen heeft gewekt. Ik zou me doodgraag vrijwilliger stellen. Gamen is een passie van me en schrijven nog veel meer. Een goede combinatie dus :) Ik zie ook veel potentiëel in jullie bedrijf en hoop dat ik me kan bewijzen om ook verder mee te werken als het bedrijf officiëel wordt. Zo niet - als de plaatsen al bezet zijn - dan wens ik jullie van harte veel geluk! Groetjes, Stef