Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Het verhaal van de wereld

Hallo allemaal! Ik ben nu een tijdje met een idee aan het spelen, maar ik kom er niet helemaal uit en ik ben benieuwd wat andere (aspirant)schrijvers hier over denken. Vanaf aankomende zomer ben ik van plan een reis rond de wereld te gaan maken en daarbij in een jaar vijf continenten te bezoeken(N en Z Amerika, Azië, Afrika en Australië). Nu ontmoet ik hierbij natuurlijk talloze mensen waaronder een hoop lokale bevolking en medereizigers. Mijn idee is als volgt. Ik wil graag een boek gaan schrijven, of liever gezegd maken, waaraan zoveel mogelijk mensen een bijdrage leveren. Nu dacht ik in eerste instantie aan het oude spelletje op school waarbij iemand begint met een zin en de volgende persoon daarop verder borduurt enz enz. Het grootste probleem is echter dat ik denk dat er zo geen fatsoenlijk verhaal ontstaat tenzij iedereen al het voorgaande leest maar dat duurt veel te lang. Mijn vraag is dus: heeft er iemand leuke of creatieve ideeën hoe ik dit zou kunnen uitwerken. Het boek hoeft niet perse fictie te zijn, maar ik wel tientallen, zo niet honderden mensen een bijdrage laten leveren zodat het werkelijk het verhaal van de wereld wordt. Bedankt voor jullie creatieve input alvast!

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Laat iedereen die je tegenkomt wat schrijven en verwerk dat na thuiskomst tot een geheel. Om te zorgen dat er een lijn inzit kan je een thema kiezen en mensen vragen bij dit thema een bijdrage te schrijven. Wat ook zou kunnen werken is dat je een soort dagboek bijhoudt en gewoon ouderwets de mensen die je tegenkomt interviewt. Je krijgt dan jouw dagelijkse notities als raamvertelling voor alle verhalen die je op de wereld tegenkomt. Op deze manier dirigeer je het allemaal tot een geheel, een eenheid die voor een verhaal nodig is terwijl je ook die inbreng van die honderden mensen hebt die het werelds maken zoals je wilt.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je zou mensen naar een verhaal kunnen vragen. Gewoon een verhaal van hen, iets over wat ze hebben meegemaakt, of een roddel of een sprookje. Verzamel een hoop verhalen, laat de keuze aan hen en zadel ze niet op met voorkennis van iets wat jij bedacht hebt. Aan jou vervolgens de uitdaging om één verhaal te maken met de elementen uit hun verhalen. Sprookjespersonage a ontmoet dorpsoudste b aan de kant van de weg naar c. Hou alle opties open en schrijf vrij.