Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Proeflezer(s) gezocht tegen betaling

Reeds vele jaren laat ik mijn verhalen proeflezen tegen betaling. Ik zoek een nieuwe (bijkomende) proeflezer en wil uiteraard voor het geleverde werk betalen. e-mailen naar Beau-Xia@telenet.be Noek :)

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Onderstaande wilde ik je gisteren zeggen, Noek, maar omdat het topic van een ander was heb ik dat toen niet gedaan: Er zijn hier best een aantal proeflezers die dagelijks onbezoldigd degelijke feedback geven. Je zou in wat topics in het forum proeflezen kunnen kijken wiens manier van proeflezen het beste bij jouw wensen en verhalen past. Die persoon zou jij dan via SO's mailfunctie kunnen mailen met de vraag of er tijd/interesse is, samen met een redelijk aanbod wat betreft de vergoeding? In ieder geval succes met het zoeken naar een match, ik vind het een sympathiek initiatief van je.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Onderstaande wilde ik je gisteren zeggen, Noek, maar omdat het topic van een ander was heb ik dat toen niet gedaan: Er zijn hier best een aantal proeflezers die dagelijks onbezoldigd degelijke feedback geven. Je zou in wat topics in het forum proeflezen kunnen kijken wiens manier van proeflezen het beste bij jouw wensen en verhalen past. Die persoon zou jij dan via SO's mailfunctie kunnen mailen met de vraag of er tijd/interesse is, samen met een redelijk aanbod wat betreft de vergoeding? In ieder geval succes met het zoeken naar een match, ik vind het een sympathiek initiatief van je.
Bedankt voor de tip. :) Toch vind ik dat wie aan zijn proeflezen wil verdienen de moeite mag doen om mij te contacteren en niet omgekeerd. Een van de redenen om te betalen voor iemands proeflezen ligt in het feit dat ik niet geïnteresseerd ben in proeflezen als wederdienst. Ik wil me daartoe niet verplicht wil voelen. Bovendien ben ik niet zo'n goede proeflezer.

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de tip. :) Toch vind ik dat wie aan zijn proeflezen wil verdienen de moeite mag doen om mij te contacteren en niet omgekeerd.
Daar kan ik mij iets bij voorstellen. Toch zou ik verwachten dat juist degenen die reageren, degenen zijn die wat betreft proeflezen onervaren zijn en vooral snel wat geld willen verdienen. En ik zou zelf toch wat huiverig zijn om mijn werk te sturen naar een onbekende, die niet aangesloten is bij een bureau, en van wie ik niets (hier) online aan feedback zou hebben gelezen.
Een van de redenen om te betalen voor iemands proeflezen ligt in het feit dat ik niet geïnteresseerd ben in proeflezen als wederdienst. Ik wil me daartoe niet verplicht wil voelen. Bovendien ben ik niet zo'n goede proeflezer.
Dat is in ieder geval eerlijk :)

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Noek, Wat voor genre betreft het verhaal en wat wil je uit het proeflezen krijgen?
Een van de redenen om te betalen voor iemands proeflezen ligt in het feit dat ik niet geïnteresseerd ben in proeflezen als wederdienst. Ik wil me daartoe niet verplicht wil voelen. Bovendien ben ik niet zo'n goede proeflezer.
Geen probleem en begrijp ik helemaal. Zelf heb ik daar minder moeite mee aangezien ik bezig ben met een engels verhaal wat ik hier niet kwijt kan + mijn proeflezers zijn native engels. Als je de extra informatie wil verschaffen dan kan ik opmaken of het iets is voor me. Zoals Mirandela aangeeft kan je in proeflezen alvast zien of mijn stijl iets voor je is.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Toch zou ik verwachten dat juist degenen die reageren, degenen zijn die wat betreft proeflezen onervaren zijn en vooral snel wat geld willen verdienen. En ik zou zelf toch wat huiverig zijn om mijn werk te sturen naar een onbekende, die niet aangesloten is bij een bureau, en van wie ik niets (hier) online aan feedback zou hebben gelezen.
Waarom huiverig? Wie mijn verhalen wil proeflezen krijgt een eerste verhaal als proef. Ik zie meteen wat voor vlees ik in de kuip heb. Iedereen heeft recht op de beloofde centen, ook wie na een eerste proeflezing niet verder in aanmerking komt. Ik ben aangesloten geweest bij een bureau. Voor een kwart van wat me 1000 woorden kostte, heb ik vele jaren van meerdere proeflezers veel betere en grondigere proeflezingen toegestuurd gekregen. Helaas heeft mijn laatste proeflezer (vrouw), een zeer getalenteerde Nederlandse beoordelaar, na 20 beoordelingen afgehaakt omdat ik vind dat ze niet hoeft te weten wie en wat ik eigenlijk ben. Dus geen foto's of andere persoonlijke zaken van me vragen, dat vraag ik ook niet van mijn proeflezers. :)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wat is daar zo erg aan, Noek? Je hoeft het achterste van je tong niet te laten zien. Veel mensen voor wie ik proeflees ken ik persoonlijk, sommige na veel reacties op FB ook redelijk. Ik vraag trouwens nooit naar het wie, wat, hoe. Dat is inderdaad onbelangrijk voor een proeflezer. Ik zou die goede proeflezeres maar gauw weer in mijn armen sluiten als ik jou was. Uit datgene wat je schrijft, lijkt het of je iets te verbergen hebt. Hoe dan ook, het is jouw leven.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je de extra informatie wil verschaffen dan kan ik opmaken of het iets is voor me. Zoals Mirandela aangeeft kan je in proeflezen alvast zien of mijn stijl iets voor je is.
Darkvalley, bedankt voor de reactie. Ik verbaas me over de vele reacties. Ik ben wel het volgende vergeten te vermelden: redigeerbureaus met hun knotsgekke tarieven komen niet in aanmerking.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In een ander topic schreef ik:
Ik ben bereid één zo'n verhaal te proeflezen. Ik ben wel enigszins streng. En ik zeg eerlijk wat ik vind. (Ik doe niet aan sandwich.) vriendelijke groeten, A.Kroeze
Ik heb nog nooit proefgelezen tegen betaling. Het is niet onredelijk indien er een vergoeding tegenover staat. Laat aub duidelijk zijn dat financieel gewin niet mijn primaire drijfveer is. Voor mij is vooral belangrijk dat ik eerlijk kan zeggen/schrijven wat ik vind. Ik hoef niet 'alles' van een eventuele 'klant' te weten. Maar ik zou het niet prettig vinden indien de identiteit van de 'klant' een geheim was. Ik zal vooralsnog geen moeite doen om potentiële klanten te 'contacteren'. Dat vind ik beneden mijn stand. vriendelijke groeten, A.Kroeze

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik ben het met Kroeze eens dat het een goed idee is om een stukje op proeflezen te plaatsen.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Noek, Geen probleem om te reageren, maar je hebt mijn vragen nog niet beantwoord ;)
redigeerbureaus met hun knotsgekke tarieven komen niet in aanmerking.
Ben ik niet, gewoon iemand die het leuk vind om te lezen en daarop te reageren, wellicht hebben mensen er wat aan in hun denkproces. Verder maakt het me niet uit wie achter het verhaal zit.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geen probleem om te reageren, maar je hebt mijn vragen nog niet beantwoord ;).
Het gaat alvast niet over sciencefiction of fantasieverhalen. Het merendeel van mijn kortverhalen zijn plotverhalen met een (lichte) spanningsboog. Het grootste compliment dat ik van een beoordelaar kan krijgen is: dat einde had ik echt niet zien aankomen, hoe bedenk je zoiets? Schrijven is voor mij inderdaad denken en overdenken, m.a.w. een puur intellectuele bezigheid. Maar natuurlijk hengel ik niet naar complimenten, integendeel. Ik betaal iemand in de hoop mijn verhaal te kunnen verbeteren, niet om te horen dat het fantastisch is. - Toch nog dit: het is niet ondenkbaar dat ik me meer ga toeleggen op het schrijven van thrillers, maar dat zal de toekomst uitwijzen. :D

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stop! Genoeg kandidaten. Ik zocht dus twee vaste proeflezers. Een is reeds 'aangeworven' en ze/hij heeft al bewezen dat prima te doen. :)

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stop! Genoeg kandidaten.
Hé, wat fijn voor je. Als anderen met soortgelijke vragen willen aansluiten bij dit topic kan dat wel nog steeds, wat jou betreft?

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stop! Genoeg kandidaten.
Hé, wat fijn voor je. Als anderen met soortgelijke vragen willen aansluiten bij dit topic kan dat wel nog steeds, wat jou betreft?
Ja zeker, voor een zacht prijsje. 8) Grapje :lol:

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha :unibrow: Je hebt van mij geen mail gehad, Noek. Ik leur niet met mijn proefleeskunsten, want ik kom nu al tijd tekort. Wanneer een verhaal of schrijfstijl mij bevalt, vind ik proeflezen namelijk erg leuk. Leuker dan een beetje geld. Het allerleukste blijft echter hoe dan ook: zelf schrijven. En daar heb ik het even heerlijk druk mee. Voor toekomstige meelezers: wie graag eigen werk door mij proefgelezen wil, mag mij t.z.t. mailen via SO's berichtfunctie: na juni heb ik wel weer wat ruimte. Voor de benodigde proeve van door mij gegeven feedback zie: een paar duizend reacties op het proefleesforum, en mijn literaire cv is te bewonderen via de link in mijn onderschrift.