Proeflezer(s) gezocht
Hallo allemaal. Ik ben opzoek naar 1 of 2 proeflezers voor mijn manuscript Mindere Meerderen. Het is mijn eerste versie, dus er zijn nog genoeg punten wat ik kan verbeteren daar ben ik me bewust van, maar ik vind het lastig om deze punten er zelf uit te pikken.
Wat zoek ik?
- Een proeflezer die mijn manuscript wil lezen en deze wil voorzien van commentaar (of dit nou in één keer naar mij wordt toegezonden, of in delen maakt mij niet uit).
Wat verwacht ik van je?
- Ik verwacht dat je mijn manuscript leest en deze voorziet van commentaar en tips. Hoe kan ik het verbeteren, wat klopt er niet, wat kan worden weggelaten, wat moet meer worden uitgebreid, waar laat ik steken liggen etc. (Ik heb een lijstje met vragen die ik je zal mailen)
Het verhaal:
Het verhaal gaat over een nieuw land. Vele landen in de wereld zijn verwoest en de landen die overbleven hebben de handen in elkaar geslagen. Hieruit is de Koepel ontstaan, oftewel de Meerderenwereld. In de Meerderenwereld wonen de Meerderen. Zij hebben het geld, wonen in grote huizen en hebben het voor het zeggen. Ook wonen ze onder de Koepel die ze beschermt tegen ziektes en bacteriën (zo wordt hen verteld). Vlak daarnaast ligt de Minderenwereld. Hier wonen de Minderen. Zij hebben geen geld. Elke dag moeten zij werken om wat geld te verdienen. Hiervan kunnen ze leven. Ze worden gechipt, zodat de Zwartbeulen (een soort robots) kunnen controleren of dit werk wordt uitgevoerd. Sommige Minderen worden naar de Koepel gehaald om te werken voor een Meerderenfamilie.
Eleanora woont in de Koepel, zij is 16 jaar en als 16-jarig meisje wordt je uitgehuwelijkt. Uiteindelijk moet ze trouwen met de zoon van de baas van de Koepel. Christopher van der Velde, ze krijgen een speciale vriendschap. Eleanora verhuist naar het paleis om daar met hem en mijnheer van der Velde (Christophers vader en de baas van de Koepel) te wonen. Plotseling wordt haar vrienden en persoonlijke Mindere Sophia ontvoerd. Ook verteld Eleanora's moeder dat Eleanora een Mindere is. Eleanora wil de Minderen helpen en deze bevrijden van de chips.
Het manuscript telt 173 A4'tjes.
Tegenprestatie:
- Het proeflezen van jouw werken.
De tegenprestatie spreekt me
Het verhaal spreekt me wel
Ronaldo7 schreef: Wat wil je
Misschien handig om ook te
Diana Silver
Hoi Anne, Volgens mij heb je
Ik zou het ook graag willen
Sawena schreef: Ik zou het
Cool! Of je het nou per