Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijvers en Schrijfsters gezocht!

Beste schrijfvrienden en vriendinnen,

Wij dragen alle online literaire en schrijfgerichte websites een warm hart toe. We zijn dan ook blij met Forums als 'Club Schrijven Salon' en de diverse andere online initiatieven. Zelf schrijven we al jaren fanatiek en kregen op een gegeven moment een leuk idee. Een website waarop gratis verhalen en gedichten gepubliceerd kunnen worden én waarop lezers direct hun mening kunnen geven, reacties kunnen geven, van elkaar kunnen leren en uiteraard inspiratie kunnen opdoen. Voila onze website was geboren.

Sinds een tweetal weken is onze website online. Om onze website feestelijk te openen, hebben we tevens een leuke schrijfwedstrijd georganiseerd.

We zijn op zoek naar creatieve mensen welke hun literaire werk willen plaatsen op onze website. Er is plaats voor uw gedichten en uw verhalen.
We hopen uw werk graag te ontvangen!

http://www.basicpublishing.nl

Met vriendelijke groet,
BasicPublishing.nl Redactie

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ja kijk en ík dacht, dat het vanuit deze site was. Maar blijkbaar heeft meneer BasicPublishing.nl alle schrijversfora afgestruind, zich overal even aangemeld, en overal hetzelfde bericht geplaatst met een naamsverandering.

Viel me op na herlezing.

Goed, zal die site toch even checken. (Heeft ie wel z'n zin... :?)

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

De site is eigendom van http://www.probu.nl, een webhosting bedrijf.
Ze verdienen natuurlijk aan de google ads, maar waarschijnlijk proberen ze ook de site 'groot' te maken en dan te verkopen.
Ze geven ook nergens aan wat er met de teksten gebeurt. Of ze ze
doorplaatsen, of ze automatisch eigendom van hun worden etc.

Al met al zou ik ze dus niet vertrouwen.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Met de vraag: hoe zit het met mijn copyrights? heb ik een antwoord ontvangen.
Zijn hebben de copyrights van de website, dus ook de inhoud ervan.
De verhalen en gedichten mogen niet zonder de toestemming van de auteur gepubliceerd worden.
Maar ja....het blijft natuurlijk altijd een risico.
Maar de site is erg prettig!

cliffhanger

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Cliffhanger wrote:
Met de vraag: hoe zit het met mijn copyrights? heb ik een antwoord ontvangen.
Zijn hebben de copyrights van de website, dus ook de inhoud ervan.
De verhalen en gedichten mogen niet zonder de toestemming van de auteur gepubliceerd worden.

cliffhanger

Ho, anderen/derden mogen misschien niet de teksten zonder toestemming doorplaatsen, maar dat wil niet zeggen dat de site eigenaar ze zelf niet doorplaats/verkoopt.
Het is maar net wie je als auteur beschouwt in dit geval; de schrijver van de tekst of de site eigenaar.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wanneer u uw werk plaatst op BasicPublishing.nl, geeft u ons het recht het
werk te tonen op onze website. Verder zullen wij niets met uw werk doen, u
blijft dus zelf alle rechten behouden. We hebben wel ons copyright teken
toegevoegd aan alle online werken zodat niet 'iemand' van internet de werken
kan kopiëren zonder gewaarschuwd te zijn.

Het is niet onze intentie om van de ingezonden werken een bundel of
anderszins publicaties te verzorgen. Onze doelstelling is
(amateur)schrijvers en schrijfsters met elkaar in aanraking te laten komen
en te laten leren/inspireren van elkaar.

Dit is een copy van de email die ik ontvangen heb.
Alles van mijn werk waar ik echt zuinig op ben publiceer ik niet voordat ik hetzelf gepubliceerd heb.

groet Liesbeth

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo schrijvers en schrijfsters,

een hoop reacties (waaronder wat sceptische) op onze geposte oproep!!
Laten we meteen een aantal zaken ophelderen.

BasicPublishing.nl is een initiatief van Probu Online (http://www.probu.nl), een allround internetbedrijf. Dit bedrijf zocht een omvangrijk project om haar database- en programmeertechnische kennis in te stoppen én verder te ontwikkelen. U kunt dit ook zien, de website staat in de portfolio. De reden dat het gezochte project een schrijverssite is geworden is doordat binnen Probu Online (en in de nabije kennissenkring) een aantal amateurschrijvers actief zijn. De beide feiten werden naast elkaar gelegd en voila BasicPublishing.nl was geboren.

> Ze verdienen natuurlijk aan de google ads, maar waarschijnlijk
> proberen ze ook de site 'groot' te maken en dan te verkopen.

Er wordt inderdaad wat geld verdiend met de Google ads. Dit doen we om de groeiende (verwachte) datatraffic en hostingruimte enigszins betaalbaar te houden. Tevens kunnen we met het extra geld dat we ophalen op een regelmatige basis schrijfwedstrijden houden. We willen de site inderdaad groot maken, sterker nog, we willen de site de grootste schrijverssite van de Benelux laten worden. Misschien wat stom gezegd, maar het geeft ons een 'kick' om de site zo te zien groeien. Het is overigens niet onze bedoeling de site te verkopen.

> Ze geven ook nergens aan wat er met de teksten gebeurt. Of ze ze
> doorplaatsen, of ze automatisch eigendom van hun worden etc.

Met de teksten gebeurd helemaal niets. Ze worden getoond op onze website en wij hebben verder geen enkele bedoeling met de teksten. Om dit extra te verduidelijken hebben we nu onder elke gepubliceerde tekst ook de naam van de auteur naast het Copyright teken gezet.

> Ho, anderen/derden mogen misschien niet de teksten zonder
> toestemming doorplaatsen, maar dat wil niet zeggen dat de site
> eigenaar ze zelf niet doorplaats/verkoopt.
> Het is maar net wie je als auteur beschouwt in dit geval; de schrijver
> van de tekst of de site eigenaar.

We merken aan dit soort reacties dat copyright zaken gevoelig liggen. Dit soort onzekerheden willen we graag wegnemen. We willen graag een verklaring opnemen op onze website waarin we verklaren geen rechten te hebben over de teksten, dat deze enkel voor publicatie op onze website zijn bedoeld, en dat de auteur alle overige rechten heeft.

Hopelijk hebben we met bovenstaande uitleg en toelichting wat onhelderheid kunnen wegnemen. Graag zien we u allen tegemoet op onze website!

http://www.basicpublishing.nl

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het verschil met andere sites is het hoge gehalte aan vriendjespolitiek op www.basicpublishing.nl. Moderators die hun vriendjes en elkaar de hand boven het hoofd houden wanneer die beledigende of zelfs lasterlijke taal uitslaan. Lui die zich daartegen verzetten worden monddood gemaakt door hun ip te blokkeren, maar de accounts blijven wel bestaan. Waarschijnlijk omdat veel accounts beter staat bij de pogingen om advertentieruimte te verkopen. Nee, basic publishing wordt geregeerd door een kliekje matige tot zeer matige schrijvertjes (m/v) die zeer beledigd zijn wanneer ze op hun zeer matige schrijfseltjes worden gewezen.