Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Bash mijn schrijfsels

Beste forumleden, Hierbij zal ik mezelf voorstellen: Ik ben RockAgainst, ben 23 jaar en woon in Noord-Brabant. Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in verhalen. Deze ''vertelde'' ik met speelgoed en tekende ze. Toen ik ouder werd heb ik ook weleens wat schrijfsels getypt, maar dat had niet mijn voorkeur. Creatief schrijven wat we weleens op school kregen was best leuk, al had ik een hekel aan met de hand schrijven. (En nog steeds. Sorry als ik hier mensen beledig) In mijn puberteit was ik een grote fan van het blad Power Unlimited, de creatieve manier van recensies schrijven sprak mij zeer aan. Filmreviews in tv-gidsen las ik ook met plezier. Heb zelf een een reviewsite gehad, maar dat werd niet veel. Het schrijven had ik aan de kant gezet, wilde graag wat creatiefs doen maar dat was niet haalbaar volgens mij ouders. Dus ging ik in de groene sector studeren. Hard werken en geld verdienen. We moesten voor de opleiding een examen Nederlands afleggen. Hierbij ook een beschrijving van je stagebedrijf uittypen. De meeste klasgenoten deden maar wat, alleen ik was in een creatieve bui. En besloot om alle uiteenlopende figuren die er werkte te beschrijven in een leuk verhaaltje. De examinatoren waren gecharmeerd. Mijn ex-vriendin (studente Nederlands) was een van de 2 examinatoren, en was helemaal enthousiast (Leuk detail is dat ze me toen nog niet kende, en me daar heeft leren kennen). Ook al komt het misschien omdat de rest van de ''verhaaltjes'' geschreven waren door een stel ongeïnteresseerde boeren (ik ben er zelf ook een beetje een hoor), ik had toen mijn ''schrijftalent'' ontdekt. Ik schrijf nu ook filmscripts, recensies en dingen voor mijn eigen blog. Toch denk ik nog steeds dat ik weleens houterig schrijf en weet vaak niet welke woorden te gebruiken. Ook zal ik vast nog weleens grammaticale fouten maken. Het doel is om werk te vinden als scenarist. Daarbij moet het perfect zijn wat betreft inhoud, toch zou een fijne schrijfstijl bijdragen om eerder serieus genomen te worden. Daarnaast schrijf ik veel andere dingen als hobby. Dus de vraag is, wie wil mijn schrijfsels bekritiseren? Je mag hard en kritisch zijn, zolang je het maar onderbouwt. Wat wil ik ervoor teruggeven? Geld wil ik er (en mag hier) niet voor geven. Ik zoek iemand die het leuk vind om te doen. Mocht ik wat voor je kunnen terugdoen, dan zal ik dat natuurlijk proberen. Ik heb gelezen dat het hier om ''creatief schrijven'' moest draaien. Ik moet eerlijk zeggen dat ik vooral non-fictie wil laten proeflezen, en ook enkele filmrecensies aangezien het voor mij creatief is. Ik ben zo brutaal om het te vragen, mocht dit niet de bedoeling zijn...mijn excuses en wees vrij om dit te verwijderen of aan te passen. Of tips waarbij dit wel kan.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Filmscripts mag en literaire non-fictie zoals columns, biografieën of essays ook. Recensies is echt niet de bedoeling. Zou ook niet zo snel weten waar je dat kunt laten lezen. Misschien een journalistiek forum?

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi, ik ben wel benieuwd, maar heb voorlopig simpelweg geen tijd. Waarom zet je niet iets op proeflezen? Ik weet zeker dat je daar best een column o.i.d. kwijt kunt :)