Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

stem mee: woord van het jaar 2008

tot en met maandag 15 december kun je op de site www.woordvanhetjaar.nl je stem uitbrengen op een van de tien genomineerde woorden die karakteriserend zijn voor het jaar 2008. De woordverkiezing is georganiseerd door het 'Genootschap Onze Taal', 'Van Dale Uitgevers' en dagblad 'De Pers'. Uitslag wordt dinsdag 16 december bekend gemaakt en tot die datum wordt er iedere dag een exemplaar van het boek 'woord van het jaar 2008' verloot onder de stemmers. ter illustratie meld ik de tien woorden: Bankendomino duyvendakken gastroseksueel horroropa hufterindex slaaprijden smirten swaffelen wiien zweef-tv

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
:lol: ja, wat een woord he... volgens de krant is dat 'lijst met mensen die zeer asociaal gedarg vertonen, m.n. in het verkeer' goh, dat jij weet wat smirten of swaffelen is... ;) dat wist ik weer niet...

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha ha ha, :o dat wist jij allang!!! :thumbsup: "Swaffelen is de manier om de vrouw (of man, zoals enkele dubieuze figuren verkiezen) van je dromen tot nieuwe ongekende hoogtes en fabuleuze genotsmomenten te stuwen. Alleen mannen kunnen deze erotische uiting beoefenen (vrouwen ook, mits in het bezit van hulpmiddelen)."

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jep swaffelen, dat is het woord van het jaar, voor mij...Lang leve swaffelen.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
[ ... ] "Swaffelen is de manier om de vrouw (of man, zoals enkele dubieuze figuren verkiezen) van je dromen tot nieuwe ongekende hoogtes en fabuleuze genotsmomenten te stuwen. Alleen mannen kunnen deze erotische uiting beoefenen (vrouwen ook, mits in het bezit van hulpmiddelen)."
Als alleen mannen dat kunnen, kan het niet het woord van het jaar 2008 zijn, want hoe moeten we dat woord gebruiken? Het rijtje: 'Ik swaffel, jij swaffelt, hij swaffelt' kan dan al niet, want ik ben een vrouw, en jij ook. Ik kan dat swaffelen alleen maar ondergaan, denk ik. Het is weer die latente, passieve houding die zo'n woord de vrouw aanmeet. Nee, daar kunnen we niet voor stemmen.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heej MarrieJeanne, er staat toch dat vrouwen dat ook kunnen, alleen met hulpmiddelen!!!! :o Wie weet begint iemand wel met een cursus swaffelen voor de vrouw ;)

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, wij moeten weer geholpen worden??? Met als doel de man tot ongekende hoogtes te brengen? Ik zeg je: dit is een woord van niks.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ha ha ha , wees blij dat wij tot die ongekende hoogtes kunnen komen. Ik weet niet hoe het met jouw man zit, maarre die van mij heeft het in iedergeval nog niet in zijn woordenboek staan ;) :p en is het dan zielig dat die mannen hulpmiddelen nodig hebben, om ook tot zo'n extase te komen :eek:

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het valt me op dat zes van de tien genoemde woorden uit het lijstje met seks te maken hebben (ik heb die horroropa erbij geteld; daarmee bedoelen ze denk ik van die enge venten, zoals in Oostenrijk). Maar misschien kan Wiien er ook wel al bij?

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
horroropa slaat op Josef Fritzl inderdaad...brrrrrr enne van te lang wiien krijg je wiiites...echt waar!

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sommige kenmerken van slaaprijden zouden betrekking kunnen hebben op sex idd.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hmm, ik vind het een bedenkelijk :thumbsdown: woordenrijtje. Het enige neutrale, maar helaas negatieve woord ligt m.i. nogal voor de hand. persoonlijk zou ik op een ander woord willen stemmen, maar dan op een positiever. :thumbsup: Een tijdje later: Na enig nadenken, valt me niet zo snel een positief jaarwoord in. :crybaby:

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Whaha, hebben jullie die site gezien? Er staan nog filmpjes op ook wat het allemaal nou is. Ik heb gestemd op wiiën.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook even op de site geweest. Ik ga voor gastroseksueel. Niets zo sexy als een man die voor je kookt. Als hij het kan tenminste. Guzman hoeft voor mij niet te koken. Dat slaan we over. Direct naar het toetje met hem. Trouwens bij een gastroseksueel heb je ook weinig kans een swaffelaar te treffen.

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is dus - helaas - swaffelen geworden. Ik vind het woord op zich niet mooi en de bijbehorende actie mag van mij ook achterwege blijven. Zeker bij objecten die door veel mensen aangeraakt worden... :\\