Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijver gezocht drama film

Beste schrijver, Al geruime tijd loop ik met een idee rond voor een (bioscoop)film. Ik heb het verhaal gepeild bij vrienden/familie maar ook bij mensen die verder van mij afstaan. Telkens word het verhaal zeer goed ontvangen en ben nu dan ook vastbesloten om het verhaal om te zetten tot een film. (hoe leuk is dat?) Uiteraard dient hier een hoop voor geregeld te worden en zal dit een proces van één of zelfs meerdere jaren vergen, maar dan uiteraard wel met een subliem eindresultaat. Afijn voor het zover is dien ik te beginnen bij het begin. Dat houd in dat ik het verhaal moet omzetten naar een film scenario/script en daar ligt al gelijk mijn eerste struikelblok. Het verhaal Het moet een drama film worden over een tiener die door het toedoen van pesten er uiteindelijk voor kiest om voor de trein te springen. Dit soort scenario's zijn uiteraard nogal basic mijn verhaal gaat dan ook net wat verder. Bij serieuze interesse zal ik er graag meer over vertellen. Gezocht Ik ben opzoek naar een schrijver die ervaring heeft met het schrijven van filmscenario's dan wel denkt dat deze opdracht hem op het lijf geschreven is. Deze opdracht bied een unieke kans om je naam op de kaart te zetten en (als het meezit) het terug zien van jouw verhaal in de bioscoop. Vergoeding Uiteraard snap ik dat er in het scenario veel werk gaat zitten, uiteraard wil ik hier dan ook wel een (kleine) vergoeding tegenover zetten. In iedergeval zal jij de scenario schrijver zijn van de film en zal je naam dus ook (meerdere keren) genoemd worden in de film en het filmproces. Daarnaast ben je altijd welkom om een kijkje te nemen op de set en/of bij de montage, en krijg je natuurlijk vrijkaartjes voor de première. Ik wil dat dit verhaal gehoord maar vooral gezien word door Nederland en dat het mensen op de heftige feiten wijst die pesten met zich meebrengt. Daarnaast zou ik het super tof vinden om met een team tot een gaaf eindresultaat te komen en de kijkers te vermaken en hopelijk de boodschap goed over te laten komen. Ik hoop dat ik jullie enthousiast heb kunnen maken, en hoop hier diegene te vinden die mij verder gaat helpen met het realiseren van deze film.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk enthousiast! Helaas ben ik geen filmscenario schrijver. :( Wel let ik altijd heel erg goed op details en streef naar een perfect kloppend verhaal. Dus mocht jij mijn kritisch opbouwende blik nodig hebben, laat het maar weten! Gisteren zag ik toevallig op tv dat Steven de Jong zijn nieuwste film over pesten en meer, gaat. De film heet - Stuk-. Check it out!? Houd je enthousiasme vast dan komt het goed! Veel succes en ook heel veel plezier. Het wordt zeer zeker een fantastisch leerproces! :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk enthousiast! Helaas ben ik geen filmscenario schrijver. :( Wel let ik altijd heel erg goed op details en streef naar een perfect kloppend verhaal. Dus mocht jij mijn kritisch opbouwende blik nodig hebben, laat het maar weten! Gisteren zag ik toevallig op tv dat Steven de Jong zijn nieuwste film over pesten en meer, gaat. De film heet - Stuk-. Check it out!? Houd je enthousiasme vast dan komt het goed! Veel succes en ook heel veel plezier. Het wordt zeer zeker een fantastisch leerproces! :thumbsup:
Bedankt voor je reactie! Meedenken is uiteraard altijd welkom en ik zal dan ook zeker aan je denken! Oeh.. ja ik heb inderdaad even de website gekeken ziet er inderdaad goed uit en van een wat hoger niveau dan de film Spijt die (naar mijn mening) iets te braaf was. Bedankt voor het meedenken en het vertrouwen :) En het word zeker een mooi leerproces met hopelijk een mooie entree tot de Filmacademie!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Nils, Zozo, wat een plannen ;-) Leuk dat je hiermee bezig bent en ik merk dat je uiteindelijk ook bij de filmacademie wilt belanden (= Ik ben heel benieuwd naar je opzet en hoe je de vormgeving van je eigen project voor je ziet. Natuurlijk heb je een deel hiervan al enthousiast neergezet ;-) Ik weet niet of ik je kan helpen, zelf heb ik theaterlessen/workshops gegeven en voor mijn werk heb ik natuurlijk verschillende scenario's geschreven, dit is echter altijd op gebied van theater en musical geweest. Ik heb in mijn vrije tijd me wel bezig gehouden met het schrijven van scenario's van films, gewoon, omdat het heel leuk is zeker wanneer je vrienden hebt met zo'n hobby de uitvoering een leuk tijdverdrijf is. Mocht je nog steeds iemand zoeken zou ik je wel willen helpen, omdat ik het gewoon heel leuk vind om te doen, ongeacht wat er uiteindelijk allemaal met het verhaal gebeurd. We kunnen gewoon even overleggen hoe en wat en als je het dan uiteindelijk helemaal niks kan je dat altijd aangeven. Liefs, Lisá