Lid sinds

10 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Proeflezer gezocht voor Young Adult roman

Ik zoek een proeflezer voor een young adult roman van 135.000 woorden. Ik denk dat het complete verhaal te lang is en dat ik vaak teveel wil zeggen, dus feedback over stukken die weg kunnen of manieren om het in te korten zouden handig zijn (ik ben niet goed in het hele ‘kill your darlings’). Dit is de eerste keer dat ik iets door een ander laat lezen, dus alle feedback is welkom. Ik wil gewoon graag weten of het wat is, want ik heb geen idee. Ik wil weten of ik het schrijven voor mezelf moet houden of niet. Het is ook prima als je alleen een deel wil lezen, of alleen het eerste hoofdstuk. Samenvatting van het verhaal: Laurent Delon is een eigenzinnige jongen, die met zijn vervelende ouders en tweelingzus in een klein appartement in Parijs woont. Hij denkt dat hij de wereld in zijn zak heeft, maar dan ontmoet hij Timmy Lunard bij de verplichte gedragstraining die hij moet volgen van zowel de maatschappelijk werker als de politie en leerplichtambtenaar. Timmy is anders dan wie Laurent ooit heeft ontmoet. Hij is een hyperactieve, schichtige meidengek, die vol zit met bizarre ideeën. Maar nog fascinerender: Timmy verbergt iets. Hij ziet psychologen en schrikt van elk geluid en elke aanraking. Laurent raakt steeds meer in de ban van zijn nieuwe vriend, tot hij beseft dat hij misschien wel erg gek op hem is: gekker dan een gewone beste vriend zou moeten zijn. Het probleem is alleen dat Timmy de meest fanatieke hetero is van Parijs. Ik heb eerder in Proeflezen een fragment gezet, maar als je meer wil weten, laat het me weten. Ik kan altijd fragmenten plaatsen.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hebt me in ieder geval wel nieuwsgierig gemaakt, maar je zegt zelf dat je je werk nooit laat lezen dus... Ik zou graag het eerste hoofdstuk willen lezen, het proeflees fragment heb ik nog niet bekeken maar dat zal ik zeker nog doen. Je kan me het eerste hoofdstuk gerust opsturen want ik vind het hele concept wel interessant.