Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijver gezocht voor waargebeurd verhaal

Ik ben hulpverlener bij een Marokkaans gezin. Het gezin heeft een schokwekkend levensverhaal. Het gaat om een moeder van 4 kinderen die veel geweld heeft meegemaakt en is achtergelaten in Marokko een aantal jaren terug. Deze moeder wil graag haar verhaal kwijt! Het liefste zou ze er een boek van maken maar helaas kan zij niet lezen of schrijven en is ze de nederlandse taal ook niet machtig. Een tolk heeft aangeboden om e.v.t. kosteloos hierin iets te betekenen maar nu zoeken we nog een schrijver! (ook een artikel zou misschien al tot de mogelijkheden horen) Wie oh wie heeft de gouden tip of kan iets betekenen voor hun? alvast bedankt.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Marleen, Zoek je nog een schrijver. Zoja, dan zou ik graag meer informatie ontvangen. Bedankt alvast voor een reactie. Groet, Stephan

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Marleen, wil je even hier kijken: http://www.schrijvenonline.org/forum/110287 en vermelden wat ertegenover staat wanneer iemand aan deze klus begint?
Wil je een oproep doen, wees dan heel duidelijk over de vergoeding, over het soort boek dat je voor ogen hebt, over je ambities wat betreft het uitgeven en eventueel het tijdspad dat je wilt volgen.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
En andere vragen van die pagina worden ook niet beantwoord. Dat soort vragen zijn voor schrijvers belangrijk. 'Er een boek van maken' kan van alles betekenen. Eén boek voor eigen gebruik? Een POD-uitgave? Een regulier uitgeeftraject? Hoeveel tijd wordt er van de schrijver verwacht? Hoeveel tijd heeft de tolk beschikbaar?

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Marleen, ik heb ervaring met een soortgelijk verhaal van een vrouw die jarenlang huishoudelijk geweld ervaren heeft en werk aan een boek dat de levensverhalen van slachtoffers van kindermisbruik bundelt. Ik heb geen probleem met Engels dus als de vrouw Engels kan, is een tolk zelfs overbodig. Vriendelijke groeten!

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dat viel mij ook als eerste op. Het is best mogelijk dat je Engelse kennis beter is dan je Nederlandse.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
En andere vragen van die pagina worden ook niet beantwoord. Dat soort vragen zijn voor schrijvers belangrijk. 'Er een boek van maken' kan van alles betekenen. Eén boek voor eigen gebruik? Een POD-uitgave? Een regulier uitgeeftraject? Hoeveel tijd wordt er van de schrijver verwacht? Hoeveel tijd heeft de tolk beschikbaar?
Ik zal vragen hoeveel uur de tolk beschikbaar is. Ze kan helaas geen Engels. Verder maakt het haar niet zoveel uit wat voor traject het wordt. Ze heeft geen idee van alle mogelijkheden. Ze wilt haar verhaal kwijt en het liefst wilt ze dat dit door iemand uitgegeven wordt. Ze heeft weinig financiele middelen, is dat een probleem? Daarnaast kan ik ook absoluut niet inschatten hoeveel tijd er voor nodig is. Naar mijn idee kunnen jullie dat beter inschatten als mij. Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen!

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Korte samenvatting van haar verhaal; Ze wil graag een boek schrijven vanaf het leven in Marokko toen ze getrouwd was. Ze heeft 7 jaar als getrouwde vrouw in Marokko gewoond bij de broer van haar man. Haar man woonde in Nederland, die kwam af en toe naar Marokko. In 1993 is ze naar Nederland gekomen. Haar man zat vast i.v.m. geweld. Ze hadden geen geld. De dochter en zoon hadden een erstig ongeluk gehad; zijn toen verbrand door frituurvet wat ze nog tekend voor het leven. Haar man gebruikte geweld tegen het gezin met veel letsel als gevolg. De vrouw mocht nooit de deur uit. Ze mocht niet naar school en haar man nam haar ook niet mee naar de dokter met haar letsel of letsel van de kinderen. De kinderen moesten haar verzorgen als dit nodig was. Haar man nam vrouwen mee naar huis terwijl zij bezig was met haar kinderen die verbrand waren. Ze had veel last van hallucinaties van de stress. Heeft hier ook medicatie voor gekregen. In 2005 heeft haar zoon een zwaar auto ongeluk, hij zat tussen leven en dood. Hij had een gebroken nek en veel letsel. Daarna zijn ze in maart 2009 naar Marokko gegaan. Dr man is daar opnieuw getrouwd zonder medeweten van haar. Ze kwam erachter en toen heeft hij de papieren afgepakt en is hij vertrokken naar zijn nieuwe vrouw. Het gezin bleef achter zonder papieren, zonder geld wat voor crisis zorgte. Moeder stond er alleen voor met 4 kinderen. Ze zijn toen naar haar moeder gegaan in Marokko en toen hebben ze met moeite weer papieren aangevraagd. Ze hadden veel schulden in Marokko. In maart 2010 zijn ze weer terug gekomen naar Nederland. 1,5 jaar hebben ze in een blijf van mijn lijf huis gewoond. Ze hebben 1,5 jaar in 1 kamer gewoond met zijn vieren. Na 1,5 jaar in het blijf van mijn lijf huis hebben ze een huis gekregen waar ze nu nog wonen. Ze sprak/zpreekt geen Nederlands en komt nog elke dag met moeite de dag door door haar verleden, haar taalbariere in een land wat haar niet eigen is.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Is het misschien meer een idee voor een artikel in een tijdschrift of krant? Wanneer een journalist(e) geïnteresseerd is in het verhaal, is hij / zij de auteur - en dan ben je tamelijk verzekerd van publicatie en lezers / lezeressen.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Is het misschien meer een idee voor een artikel in een tijdschrift of krant? Wanneer een journalist(e) geïnteresseerd is in het verhaal, is hij / zij de auteur - en dan ben je tamelijk verzekerd van publicatie en lezers / lezeressen.
hoe kom ik in contact met e.v.t. journalisten?

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Is het misschien meer een idee voor een artikel in een tijdschrift of krant? Wanneer een journalist(e) geïnteresseerd is in het verhaal, is hij / zij de auteur - en dan ben je tamelijk verzekerd van publicatie en lezers / lezeressen.
hoe kom ik in contact met e.v.t. journalisten?
Via de magazines / tijdschriften / kranten waarvoor ze werken, of misschien wil een journalist in spe - student - het verhaal schrijven. Dan zoek je een opleiding bij je in de buurt en waagt er een telefoontje aan. Van het een komt meestal het ander. Wanneer persoon A je niet kan of wil helpen, verwijst hij je misschien door naar persoon B. Met een beetje volhouden kun je viavia vast wel iemand vinden.