Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Proeflezer(s) gezocht voor begin Het Boshuis (9.000 wrd)

Ik heb twee keer een stukje op Proeflezen geplaatst, maar ik zou het wel fijn vinden als er een of meer mensen zijn die het eerste stuk eens in zijn geheel zouden willen lezen. Ik zit op een twijfelpunt. Ik blijf maar herschrijven en kom dus niet verder. Het gaat me overigens niet om detaillistisch lezen, maar meer om of het logisch in elkaar zit qua opbouw, of de perspectieven geloofwaardig zijn (ik schrijf vanuit maar liefst vijf personages), of er (structurele) weeffouten in zitten en de hamvraag: of het uitnodigt tot doorlezen. Het verhaal gaat over zeven personen die met elkaar in een Big Brother-achtig huis terecht zijn gekomen. Ze zijn allemaal door een geheimzinnige die zich de Regisseur noemt benaderd en het is onduidelijk wat zijn bedoeling precies is. De motieven van de 'bewoners' verschillen ook van elkaar. Het begint allemaal vrij ontspannen, maar het is de bedoeling dat de onzekerheid steeds meer gaat knagen en de bewoners elkaar flink in de weg gaan zitten totdat iedereen zich afvraagt wat ie daar in vredesnaam nog doet (maar zover is het in die eerste 9.000 woorden allemaal nog niet). Iemand die me zou willen helpen? Ik besef dat ik een beginner ben en ik kan tegen stevige kritiek. Ik ben wel benieuwd of het potentie heeft.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey, Ik wil het wel lezen, als je wil. Lastig als je vastzit.. soms zit je er zelf te dicht op om het objectief te kunnen bekijken (dat heb ik heel vaak) Hoe gebeurt dit? Stuur je het fragment per mail op of kan dit via de site?

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi, ik wil het ook wel lezen! Ik beloof opbouwende kritiek te geven en me niet echt te bemoeien met je stijl van schrijven maar puur over de oppouw, personage ontwikkeling en de structuur. Ik ben echter ook vrij nieuw op dit forum en heb dus dezelfde vraag als Lore, kan dit per mail of via de site? Heb je er trouwens haast bij? Want het kan zijn dat het me een paar dagen gaat kosten omdat ik midden in een sollicitatie procedure zit en als dat goed gaat kan ik het dus iets druk hebben de aankomende dagen!

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit mag ook weleens gezegd: uitstekende feedback gehad van Lore en Diana Silver. Nogmaals veel dank, dames! Ik kan weer vooruit! Edit: feedback Sawena ook binnen! Zij wijst mij weer op hele andere dingen (al is er ook overlap). Jullie feedback heeft in totaal een brede waaier aan verbeterpunten en mogelijkheden opgeleverd. Zeer waardevol! Dank, dank!

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hopelijk hebben we jou niet dol doen draaien met drie totaal verschillende standpunten... Ik had alvast veel zin om het vervolg te kennen, dus ben je nu wel verplicht om verder te schrijven! Succes!

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Lore, het mooie is dat jullie elkaar vrijwel nergens tegenspreken. Er vallen jullie wel verschillende dingen op! I won't quit ;-) @Nienke, ik zou het een eer vinden om jou eens te laten proeflezen, maar dat bewaar ik graag voor een verbeterde versie. Ik kan na alle aanwijzingen van Diana, Lore en Sawena weer volop op eigen kracht vooruit!