Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Proeflezers Het Tweede Land

Lieve medeschrijfers, ik ben op zoek naar proeflezers voor de eerste drie hoofdstukken van mijn verhaal, waarvan ik in het verleden ook kleine stukjes bij proeflezen geplaatst heb. Het begin van mijn verhaal kun je hier nog terug vinden: http://www.schrijvenonline.org/proeflezen/fantasy… (Ik heb de nieuwste versie er in een reply bij gezet, dus als je een beetje wil weten wat je kunt verwachten, kun je dat stukje misschien eerst doorlezen.Ik wil het natuurlijk ook graag doen tegen wederdienst, dat ik bijvoorbeeld een stukje van jouw verhaal van commentaar voorzie. Over het verhaal: het is fantasy, wordt een boek (niet in die zin dat het uitgegeven zal worden, maar qua inhoudelijke opzet) en de hoofdstukken waar het nu om gaat zijn eigenlijk de aanzet, voordat de storm losbarst. Deze drie hoofdstukken hebben in mijn hoofd een zekere status van 'af'-heid gekregen. In ieder geval in zulke mate, dat ik het graag in zijn geheel wil laten beoordelen. Ik wil vooral weten of het verhaal tot zover goed overkomt, duidelijk is en de spanning vasthoudt. Ik ben dan ook niet uitsluitend op zoek naar heel ervaren schrijvers of iets dergelijks. Het gaat me om de leeservaring :) Het betreft zo'n 18.000 woorden: 27 bladzijden bij puntsgrootte 11. Als je me hiermee zou willen helpen, stuur mij alsjeblieft een bp'tje, of zet hier een reactie :) Dan zal ik ook wel mijn vragen iets specifieker stellen. Ik hoor heel graag van jullie.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hee Diana. Ik was al aan het denken om me in te zetten als proeflezer van langere stukken, dus je oproep komt als geroepen ;) Ik zou wel willen weten op welke manier je de feedback terug wilt. Wil je meer een algemene reactie op de drie hoofdstukken, of ook dat er bijvoorbeeld per alinea kritisch naar inhoud, schrijfstijl, grammatica e.d. wordt gekeken? (dus dat ik tussen de regels door commentaar geef) Je kan voor mij in ieder geval alle vragen in een e-mail zetten, maar misschien dat je het hier alvast een beetje kunt aangeven :) Ik stuur je mijn e-mailadres wel even in een pb.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah, da's misschien wel een goed idee om erbij te zetten inderdaad. Ik ben aan de ene kant op zoek naar mensen die, zonder veel op de exacte woorden en zinsopbouw te letten, het geheel willen doorlezen. Om me daarna te vertellen hoe het leest: welke scènes het meest aanspreken, welke minder of helemaal niet. En of het verhaal logisch overkomt, of er dingen op het eind nog niet duidelijk zijn en of het verhaal niet te langzaam opstart. Daarnaast zoek ik ook iemand die de tijd over heeft om de tekst zelf kritisch onder de loep te nemen. Op zinsopbouw, zinnen die onnodig in het oog springen, kleine onduidelijkheiden (zoals verwijzingen en dergelijke). Ik hoop dat zo goed als alle taal- en typfouten er inmiddels uit zijn, dus daar gaat het me niet om. Dus je kunt eigenlijk zelf kiezen wat jou het beste uitkomt om te doen. Voor beide zou ik je even dankbaar zijn :)

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben aan de ene kant op zoek naar mensen die, zonder veel op de exacte woorden en zinsopbouw te letten, het geheel willen doorlezen. Om me daarna te vertellen hoe het leest: welke scènes het meest aanspreken, welke minder of helemaal niet. En of het verhaal logisch overkomt, of er dingen op het eind nog niet duidelijk zijn en of het verhaal niet te langzaam opstart. Daarnaast zoek ik ook iemand die de tijd over heeft om de tekst zelf kritisch onder de loep te nemen. Op zinsopbouw, zinnen die onnodig in het oog springen, kleine onduidelijkheiden (zoals verwijzingen en dergelijke). Ik hoop dat zo goed als alle taal- en typfouten er inmiddels uit zijn, dus daar gaat het me niet om.
Prima hoor. Ik heb de komende weken genoeg vrije tijd, dus ik zal op beide categorieën uitgebreid ingaan :D Heb je mijn pb nog ontvangen?

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er is iets mis met het/mijn contactformulier denk ik. Ik heb geen bericht van jou ontvangen :( Wel kreeg ik twee dagen geleden een bericht van een andere SOLer, en dat bericht kan ik ook niet openen (ik krijg een 'Geen toegang' pagina te zien). Redactie al gemaild, geen antwoord op gekregen (ivm feestdagen waarschijnlijk)... Als je even op mijn profiel/account kijkt Diana, vind je daar nu de contact informatie die je nodig hebt! Ik heb het stukje 'Bio' speciaal voor jou aangepast, zodat je me nog je verhaal kan sturen ;)

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah nee ik weet het al! Mijn e-mailprovider heeft een helehoop SOL pb'tjes in de spam-map gegooid =< Ik heb ze gisteravond allemaal ontdekt, en die van jou stond er ook tussen ja. Ik heb je een mail gestuurd, heb je die ontvangen? :)

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nope :confused: Heb je het wel gewoon naar mn e-mailadres gestuurd of via pb op SOL? Ik heb alle mogelijke (hotmail)mappen doorzocht, maar kon niks vinden. HUH? :ninja: