Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Proeflezers gezocht voor novelle met absurde inslag

Net op het forum ingeschreven en er al meteen invliegen... ik ben op zoek naar enkele lezers die het eerste deel van een novelle willen lezen, over een jonge vrouw die nooit de dorpel van haar huis oversteekt, wiens dagelijkse routine bestaat uit turen en ijsberen en wiens twee uitgemergelde kippen al een jaar lang standhouden zonder gevoederd te worden. Over hoe hier-binnen en daar-buiten twee heel verschillende werelden zijn, over de onmogelijkheid om de ene te verlaten en de andere in te trekken en over de absolute, onvoorwaardelijke aanvaarding daarvan. Een voorproefje: "Mijn eerste lief was dol op mijn vis, meer dan op mij. Dat heb je natuurlijk met autisten. Ons meest romantische moment beleefden we toen we vier uur lang door de bokaal naar elkaar hadden zitten staren. Hij aan de ene zijde. Ik aan de andere. Zijn verwrongen, troebele gezicht, gespikkeld door drijvende stront. Zijn ogen achter glas, een eufemisme. Het was schrikken toen ik zijn ware gelaat terugzag. Zonder water. Zonder goud. Symmetrisch en zonder plooien. We hebben het nog een maand uitgehouden, maar ik denk dat hij vooral moeite had om mijn vis achter te laten."

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een 26.000-tal woorden, maar als dat te veel is, kan ik ook een korter stuk doorsturen. Waar je zin in hebt... Fijn dat je mijn tekst wilt lezen.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik snap er niets van. En dan is het pas echt leuk om te proeven van absurde woorden-zinnen die absolutisme willen vormen. Ik zou mij zeer vereerd voelen als ik het hele stuk [een 26.000-tal woorden] mag proeflezen.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor 26.000 woorden heb ik geen tijd, maar je mag me wel het begin opsturen (circa 3.000 woorden). Dan kijk ik daar even na :)

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Yrret, super dat je daar tijd voor wilt vrijmaken. Stuur ik het verhaal via mail door? Ik ben nog maar net op dit forum en weet niet hoe dat eigenlijk in zijn werk gaat. Voor jou hetzelfde Xuchiejlala - moeilijke naam :) ? 3.000 woorden via mail of op een andere wijze? Waar ik me vooral over bekommer bij dit verhaal is of het niet te absurd is, te bombastisch, of de humor goed overslaat, of het ritme goed zit, of het nog enigszins geloofwaardig kan overkomen (binnen de metafoor waar het voor staat)... er moet natuurlijk nog aan geschaafd worden, en het is ook nog niet volledig - het vervolg moet ik nog schrijven - maar een eerste indruk boeit me wel.

Lid sinds

10 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Dorian, Ook ik bied me aan als proeflezer. Stuur maar door! Ik ben zeer benieuwd in hoeverre ik het geschrevene als absurd zal beschouwen aangezien ik (helaas) pleinvrees in mijn directe omgeving heb zien ontstaan en ook heb zien woekeren. Waar wil je dat ik op let? Ik hoor graag van je! Groet Sanne