Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mensen met een Indische achtergrond

Door enkele ervaringen met de Indische cultuur is mijn belangstelling voor die cultuur gewekt en omgeslagen in bewondering. Deze bewondering wil ik nu verwerken in mijn roman. De tweede hoofdpersoon heeft een Indische achtergrond heeft. Om hier goed ovver te kunnen schrijven, wil ik me graag verdiepen in de Indische cultuur. Lezen doe ik er al veel over, maar zelf denk ik dat de beste manier is om me onder te dompelen in de Indische cultuur. Wie wil me hierbij helpen. Dus mensen met een Indische achtergrond, wie wil me hirbij helpen. Hoe en wat ka later nog ingevuld worden en hangt af van je mogelijkheden. Groetjes van Annet

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"Indische achtergrond" kan zoveel zijn. Bijvoorbeeld: - uit een Indische familie maar verder opgegroeid in een andere cultuur - in Indonesië hebben gewoond als volwassene - helemaal in de indische cultuur opgegroeid in Nederland - Specifieke achtergrond (KNIL, blanda, Ambonees of ander specifiek eiland, etc).

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
U zocht ook mensen met een Molukse achtergrond. Nu een Indische achtergrond. Zoekt u mensen van een bepaald eiland?

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed doorsparen annet1 en dan hup: op het vliegtuig naar Indonesië voor een een heel lang verblijf. Dat is je laten "onderdompelen" in andermans cultuur. Hulp vragen aan mensen met een Indonesische achtergrond is dat niet.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een Indische achtergrond is in de meeste gevallen toch heel iets anders dan een Indonesische achtergrond....

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Afgelopen 9 juni vroeg je in feite hetzelfde in dit topic: http://www.schrijvenonline.org/forum/112775 Het is niet de bedoeling, twee topics te openen voor één onderwerp. Desalniettemin lijkt me onderstaande site een goed oriëntatiepunt om onderzoek te starten / mensen te ontmoeten. Misschien kun je daar iemand vinden die ervaringen met je wil delen. http://www.museum-maluku.nl/ Dergelijke sites kun je overigens zelf opgooglen. Tot slot zou 't leuk zijn wanneer je nog een reactie geeft op de antwoorden hierboven.