Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Verhalen gezocht voor nieuw fonds

Onlangs heb ik een nieuw fonds opgericht: HHH~luisterverhalen. Een HHH~luisterverhaal is een verhaal van ongeveer dertig minuten met een positieve verhaallijn, voorafgegaan door een korte introductie van de schrijver en andere wetenswaardigheden. De begeleidende muziek, die ik samen met een oud collega van de KRO maak, is gecomponeerd in de sfeer van het verhaal zodat men bij het luisteren in de juiste stemming komt. De HHH~luisterverhalen worden gefinancierd door het Fonds HHH~luisterverhalen. Dit fonds stelt zich ten doel om mensen die een moeilijke periode doormaken een positief gevoel te geven. Maar de HHH~luisterverhalen zijn niet alleen bedoeld voor mensen die even verlichting willen hebben in een zware tijd, de bevrijdende lach is gezond voor iedereen. Het vinden van de juiste verhalen, die passen in de doelstelling van HHH, is niet gemakkelijk. Vandaar een oproep aan alle auteurs op dit platform om te vragen of er verhalen zijn die mogelijkerwijs als HHH~luisterverhaal kunnen worden geproduceerd. Voor meer informatie over HHH~luisterverhalen wil ik jullie graag doorverwijzen naar de website www.hhhluisterverhalen.nl. Voor vragen kunnen jullie mij mailen via info@hhhluisterverhalen.nl. Met vriendelijke groet, Hans Böhm

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Zjors, je kunt ongeveer rekening houden met 3 minuten om voor te lezen per volle A4 pagina, Dus zo'n 10 tot 15 A4'tjes. Groeten, Hans

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
En is het alleen voor volwassenen? (Ik heb de site nog niet bekeken). En komt het op cd?

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een positief gevoel of een bevrijdende lach ligt voor een verhaal nogal uit elkaar, althans, dat vind ik. Is het de bedoeling om mensen aan het lachen te maken (oei, moeilijk), of om optimisme over te brengen, om ze een goed gevoel te geven, of om te laten zien dat er hoop is, of om een lekker luisteren verhaal te maken (zeg maar de ckicklit onder de luisterverhalen)?

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moet eigenlijk ineens denken aan iemand die hier op het forum ook luistermanuscripten zocht. Er was toen een wedstrijd; ik geloof dat Irene daar een kans maakte. Wie was dat toen ook weer, die meneer?

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Hans, Wat een ontzettend sympathiek initiatief! Ik ben heel benieuwd hoe dat werkt, voorlezen met muziek onder het verhaal. Voor volwassenen heb ik geen verhaal van die lengte liggen, wel voor kleuters, is dat ook een optie? Een soort cliniclowns, maar dan op cd. Ander idee: je zou ook mp3's kunnen maken met korte verhalen of columns van verschillende auteurs. Die kunnen mensen dan voor een relatief klein bedrag van je site downloaden en je kunt ze voor mensen in ziekenhuizen op een mp3-speler zetten (of op een verzamel-cd). Ik heb wel een kort verhaal dat denk ik geschikt is. Laat maar weten of je hier iets aan hebt, dan mail ik je. Groet, Antigone

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik krijg veel reacties van mensen die willen weten wat voor soort verhaal het zou moeten zijn. Ik heb zelf enkele verhalen geselecteerd die in mijn ogen zeer geschikt zijn. Wellicht kunnen jullie daaruit opmaken wat voor soort verhaal geschikt is als HHH~luisterverhaal: (auteur, titel, hoofdstuk) Robert Anker, Volledig ontstemde piano, Met stekende milt Hermann H. Schmitz, Katastrofale verhalen, De man met het ingeslikte oog Godfried Bomans, Nieuwe buitelingen, facetten en aspecten, Is de vrouw nieuwsgierig Roald Dahl, De boekhandelaar, De boekhandelaar & De chirurg Simon Carmiggelt, Lachen kost niks, Hulpje Maarten 't Hart, Mammoet op zondag, Engagement Herman Hesse, Fabuleuze vertellingen, De verteller Kees van Kooten, Veertig, Willem Gerard Reve, Tien vrolijke verhalen, Amulet Levi Weemoedt, Een treurige afdronk, Muziek uit kleine kamertjes Peter Winnen, De missie Isabel Allende, Het goud van Tomas Vargas, Twee woorden Marcel Aymé (1967 +), Verhalen Omnibus, Garou-garou Aldous Huxley (1963 +), Nonnen aan de lunch, Het prortret Meng Jiao (8e eeuw +), Korte verhalen uit Arika, Azië en Latijns-A, Op weg naar huis Harry Mulisch, De verhalen, Gelijkenis

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hans, Wat een verrukkelijke selectie. Lust ik wel pap van. Duidelijk. Ik ga er wat aan doen, ik hoop wat voor je hebben.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hans, ik heb denk ik wel iets op de plank liggen, ongeveer 7000 woorden. Is dat iets?

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Hans en luisteraars, Al mijn zelfgeschreven en ingesproken luisterverhaaltjes, hoorspelen, luisterboekjes zijn gratis te (her)gebruiken en te beluisteren op http://94.214.76.223/index.htm Welkom en veel luisterplezier Robert

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie reacties. Naar aanleiding van mijn oproep verschijnt medio november op de tweede cd een verhaal van Paul Pennartz: De mooiste stilte... Meer informatie hierover vinden jullie op www.hhhluisterverhalen.nl. Wanneer jullie verhalen hebben, mag je ze opsturen naar mijn thuisadres: Hans Böhm Van Hengellaan 9 1217 AR Hilversum

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het idee mooi, maar waarom alleen een positieve verhaallijn? In mijn verhalen komen vaak wat 'loserige' types voor die in allerlei gekke situaties verzeild raken. Helaas eindigen mijn verhalen niet altijd even vrolijk en vaak bizar.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Hans en luisteraars, Al mijn zelfgeschreven en ingesproken luisterverhaaltjes, hoorspelen, luisterboekjes zijn gratis te (her)gebruiken en te beluisteren op http://94.214.76.223/index.htm Welkom en veel luisterplezier Robert
Wat geweldig dat je dit doet! Je slogan klopt voor mij niet, het is hier vijf uur later. Betekent dat ik dan 5 uur te snel ben of juist 5 uur te langzaam?

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Helaas is de hele boel al over de kop. De uitgever heeft de samenwerking met Hans Bohm opgezegd. De verhalen verkochten niet. Wel jammer dat Hans ons dat niet heeft laten weten.