Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

dag van de leerkracht - tekst/gedichtje gezocht

Beetje laat, maar we komen er net achter dat zondag de dag van de leerkracht is. Dat gaan we maandag op school vieren, we maken voor de lunch een paar lekkere pannen soep en omdat deze dag precies in de kinderboekenweek valt, willen we alle leerkrachten ook een leuk/lief gedichtje/tekstje geven als bedankje. Ik heb me net al suf gegoogled, maar kan niet direct iets passends vinden. Weet één van jullie iets?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je, Sjee! Er zitten erg leuke/mooie gedichten bij, maar helaas zag ik niet iets wat bij de gelegenheid past.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb zelf wel een gedicht gepubliceerd over Juf Stekelhaar :D Dat gaat over een heel erg lollige juf :lol: en een boze meester van de hoogste klas. :\\

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom is in vredesnaam een zondag de dag van de leerkracht? :rolleyes:
Omdat ze dan vrij zijn? :D Kan ik 'm ergens lezen, jouw juf Stekelhaar, Zjors?

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
**

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:nod: Ha, ja, dat gedicht heb je toen in Ruigoord ook voorgelezen, ik weet het weer. Grappig is ie!

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, allemaal leuk en aardig, maar wat heeft die leerkracht dan aan de dag van de leerkracht?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De ‘World Teachers’ Day’ bestaat sinds 1994 (Unesco) en is altijd op 5 oktober. Dus soms op zondag. Maarre... ik heb nog steeds niks... :(

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
“Wat wil je worden?” vroeg de juf ‘t was in de derde klas Ik keek haar aan en wist het niet Ik dacht dat ik al iets was. Toon Hermans

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar wat zoek je dan precies Ing? Ik dacht ik schrijf zelf even wat :D (even, wat :lol: ), maar toen was het zo´n beetje af en zat ik te piekeren over de afwerking. Ineens dacht ik ... eh, :ninja: wat wil ze eigenlijk hebben? (altijd handig, op tijd en vooraf voorbereiden. Zoveel handiger dan achteraf :unibrow: ) ´Juf, juf, juf, meneer, meneer! Help me, help, want ik snap het weer niet meer. Mijn sommen zijn stom en mijn taal is krom. En de dag, de dag die wil niet om.´ ´Ho ho ho, stop stop stop niet meer huilen want de dag is bijna op. Je tekening zo mooi Je woorden een verhaal En ik, ik zie dat Allemaal.´

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, Ceridwen, zoiets dus! Schud je dat zomaar uit je mouw? Knap! Die van Toon Hermans vind ik ook gaaf, dank je wel Debbie! Op de site die Sjee gaf zag ik ook nog iets anders leuks, een bloem met allerlei aforismen eromheen over leren en onderwijzen. Ik had bedacht om dat op de ene kant te doen en dan een klein gedichtje met een bedankje op de andere kant en dat mooi uit te printen. Kan toch best, wat denken jullie?

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer genoeg kan ik de bloem hiervandaan niet zien - Edit, ik heb hem gevonden. Scrolde niet ver genoeg omlaag. Er staan mooie dingen bij. Inspirerend. Het is een uitstekend idee, en jij bent tenminste nog op tijd. Hè, jammer dat het niet erg bekend is, leerkrachtendag. Eigenlijk verdient iedere leraar een mooie kaart met een woord van waardering, en minimaal een lekkere kop soep erbij.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk intitiatief, Ing. Ik ben ook docent, maar ik vrees dat ik a.s. zondag geen leuke gedichtjes zal ontvangen. Misschien krijg ik een extra knuffel van mijn man (die ook docent is)!

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Merkwaardig genoeg kan ik de bloem hiervandaan niet zien :p . Het is een uitstekend idee, en jij bent tenminste nog op tijd. Hè, jammer dat het niet erg bekend is, leerkrachtendag. Eigenlijk verdient iedere leraar een mooie kaart met een woord van waardering, en minimaal een lekkere kop soep erbij.
http://www.schildwacht.com/rita/taal/taal_aforism… dat is de link naar de bloem. En leerkrachtendag, tja. Aan de ene kant vind ik het een leuk gegeven, onderwijs is toch de basis van veel vorming en zaken (niet alleen positief :D ), maar het is ook gewoon een beroep. En waarom dan het ene beroep wel in het zonnetje zetten en het andere niet? Maar dat is een heel andere discussie, ik vind het prima om de leerkrachten te laten weten dat ik blij met ze ben (en met mezelf dus, want ik werk daar ook op school 8) )

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En dan hij een knuffel van jou, M. Lijkt me een prima leerkrachtendag!
Wat is het verschil met een 'gewone' dag?

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor alle leerkrachten/docenten die hier rondzwerven. http://travelstartse.typepad.com/photos/uncategorized/2007/12/30/vuurwerk.jpg

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
hopelijk nog op tijd: John O'Mill (zelf leraar geweest) schreef dit: Heel uw schooltijd zet gij uw leraar mat met: 'oevewij niete kenne, ebbewij nooit gehad.' Als na uw einddiploma gij blijft beweren dat ge dit niet hoeft te kennen en dat nooit hebt gehad. Belastingformulieren zie Wijzigingenblad 'oevewij niette kenne Ebbewij nooit gehad.' Zucht dan achter tralies, uw cel van tranen nat, 'oevewij niette kenne ebbewij nooit gehad.'

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
en ook deze is van zijn hand: De Leraar Een leraar heeft de eeuwige jeugd (immers dagelijks om zich heen). Zo gaat in de grijsaard de jeugd niet dood maar wel door merg en been.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel Assepas! Die John 'O Mill, is dat dezelfde als van die nederlands/engelse gedichtjes? Had mijn vader een boekje van en dat vond ik zo komisch.