Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Input (gedichten, teksten, spreuken) gevraagd voor themaboek

Hallo allemaal, Ik ben bezig een boek te maken over, voor en door mensen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Hierbij wil ik graag gebruik maken van een groot aantal bestaande gedichten en teksten van schrijvers die passen binnen een aantal kernwoorden die ik voor mijn boek hanteer. Ik loop er echter tegenaan dat het haast onmogelijk is me netjes aan het citaatrecht te houden omdat het een enorm speurwerk vereist de rechthebbende te achterhalen, die te pakken te krijgen en over te halen me citaatrecht te geven. Maar ik wil me wel graag aan de regels houden! Nu zoek ik schrijvers die speciaal voor mijn boek iets zouden willen schrijven en me daar meteen het citaatrecht over willen geven. Alsof dat niet genoeg is zoek ik ook nog eens schrijvers die dat voor niks willen doen omdat ik het boek in eigen beheer uit ga geven en geen geld over heb om mensen voor hun input te betalen. De opbrengst gaat naar een goed doel dus er valt ook achteraf niets te delen. Het enige dat ik als tegenprestatie biedt is een stukje naamsbekendheid. Ik zoek -korte teksten, niet meer dan 12 regels -de teksten moeten passen bij de thema's steun, troost, vriendschap in moeilijke tijden, liefde in moeilijke tijden, ik ben er voor jou, leun maar op mij, een hart onder de riem steken -Het zou heel fijn zijn als ik op korte termijn zou kunnen beschikken over de teksten, binnen 3 weken wil ik het eindresultaat bij mijn uitgever presenteren Alle input is heel erg welkom! Mocht je eerst nog vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik het natuurlijk graag. Je kunt me bereiken op bianca.delien@gmail.com Groetjes, Bianca

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Citaatrecht hoef je niet te geven, dat is een recht. En het citaatrecht is overigens niet van toepassing op bundelingen. Alleen op besprekingen, recensies en verhandelingen. Dus eigenlijk vraag je gewoon om fragmenten en de toestemming die te gebruiken in een bundel.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je haalt hier citaatrecht en auteursrecht door elkaar. Lees de wet er maar eens op na. Dit is hier al eerder aan de orde geweest. Omdat je mensen om een grote gunst vraagt, vind ik het niet meer dan normaal dat je vermeldt on welke liefdadigheidsinstelling het hier gaat. Ik bijvoorbeeld wens niet geassocieerd te worden met bepaalde instellingen waarmee ik slechte ervaringen heb. Bovendien vind ik 12 regels aan de magere kant.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Déesse-en-France, Bianca geeft haar mailadres dus wat let je om -wellicht iets vriendelijker- te vragen om welk goed doel het gaat?

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste allemaal, Via dit forum heb ik veel reacties mogen ontvangen, waarvoor dank! Ik heb inmiddels met een aantal schrijvers persoonlijk contact en heb van enkelen al input gekregen. Het is lastig het citaatrecht te "vangen", want nergens staat zwart-op-wit dat je voor doeleinden anders dan besprekingen, recencies en verhandelingen automatisch het recht hebt iemand te citeren. Er staat nergens dat je voor bundelingen zomaar andermans werk mag gebruiken, tenminste, ik heb het niet gevonden. Als iemand weet waar dit staat houd ik me aanbevolen. Om welk goede doel het gaat wil ik graag per mail delen met wie het dan ook wil weten (er hebben meer mensen om gevraagd). Het is persoonlijk en hangt sterk samen met de reden dat ik dit boek maak, te weten de dood van mijn vader. Nogmaals bedankt voor alle reacties, ik zie ernaar uit met nog meer mensen samen te kunnen werken! Groetjes, Bianca