Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wie wil mijn leven van de afgelopen 6 jaar op papier zetten?

Hallo ik ben ben Paul en ik ben 25 jaar en ik heb sinds 2002 een ziekte dat kattenkrabziekte wordt genoemd, ik ben 5 x aan mijn hersenen geopereerd en ik ben de enige in nederland die het 2 x in de hersenen heeft, ik heb jaar in jaar uit in het ziekenhuis gelegen, ik ben verlamd aan mijn rechterarm en ik ben 60 kilo aangekomen en 50 kilo afgevallen in die korte tijd. ik heb van alles nog extra meegemaakt dus lijkt het me interessant genoeg om er een verhaal van te maken want ik kan me moeilijk concentreren om dingen op papier te zetten en ik wil het graag op papier te zetten dus.... gr Paul

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is dat niet interessant voor de plaatselijke media om daar een verhaal van te maken? Ik weet niet waar je ergens woont...

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Paul, we krijgen best vaak oproepen of verzoeken van mensen die hun eigen verhaal zelf niet kunnen of willen opschrijven. Zij zoeken daarvoor dan een zogenaamde Ghostwriter. Zo iemand moet dan vele tientallen en waarschijnlijk honderden uren werk steken in het verwoorden van dit soort verhalen. Demanuscripten die hieruit voorkomen (hoe aangrijpend ook) doen het over het algemeen erg slecht bij uitgevers. Omdat er vaak geen geld tegenover staat vanuit de initiatiefnemer kan ik wel snappen dat bijna niemand op dit soort verzoeken reageert. Ik heb verder het volste begrip voor (en medeleven met) je situatie en wellicht vind jij wel een geïnteresseerde schrijver, maar de kans is (in mijn bijna tien jaar ervaring in de schrijfwereld) klein.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Paul, Ik dacht, ik zal even reageren. Klinkt erg heftig allemaal en leef met je mee. Ik heb er vanmiddag eens over na gedacht en vroeg me af hoe je het precies had gedacht. Als een autobiografie of meer als een echt verhaal? Bij het tweede ben ik wellicht geinteresseerd, het eerste ben ik vrij slecht in vrees ik. Laat je het even weten?? xx Laura

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, het is heel heftig wat je daar schrijft. Mag ik vragen waarom je dit verhaal op papier wilt zetten, voor wie het bedoeld is en aan wie je het wilt aanbieden? Ook vraag ik me af hoe je het eindproduct voor je ziet: als een 'true-story', een dagboekroman, een medisch verslag? Inderdaad kun je eventueel terecht bij een ghostwriter, zoals Dries zegt, maar dan komt de vraag om de hoek kijken: hoeveel geld heb je ervoor (over)? Heb je al eens gepolst bij human interest bladen, zoals Santé, of magazines van ziektekostenverzekeraars, hoe ze tegenover een artikel (of meerdere, bv in columnvorm) staan? Veel vragen en ideeën, maar 'even' een boek schrijven is nu eenmaal onmogelijk. Daar gaat veel aan vooraf. In elk geval hoop ik dat het nu goed met je gaat.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
heej Laura, ik heb hier totaal geen ervaring mee, het is mij ook allemaal maar overkomen en ik wilde het graag op papier zetten als verhaal en ik wil er best voor betalen dat geeft allemaal niks. Maar begrijp wel ik wil wel dat mensen het enorm serieus opvatten want dit is gewoon te belangrijk voor mij ok.... gr Paul

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
het is allemaal heel heftig wat je overkomen is. Een paar jaar geleden heb ik zelf zo'n boek gemaakt voor mezelf en voor een patientenvereniging. Daar is men geïntereseerd, daar buiten amper. Natuurlijk is het goed om iets van je af te schrijven, een stuk te verwerken en er vervolgens mee te leren omgaan. Ik wens je heel veel succes en beterschap. Het is dat we hier geen reclame mogen maken, maar anders? ben jij een ingeschreven lid? Kun je me een pb-tje sturen? Dan kan ik je een link geven, niet hier en nu.