Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijver/Schrijfster uit Friesland gezocht

Hallo iedereen, Ik ben op dit moment een verhaal aan het schrijven dat zich afspeelt in Friesland, maar ik ben zelf niet van Nederland, dus ik zou graag met een schrijver/schrijfster mailen van de omgeving (liefst dicht bij het IJsselmeer, waar het verhaal zich afspeelt) om ervaringen uit te wisselen. Als je je geroepen voelt, geef me dan zeker een seintje. Groetjes, Chrissie

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben niet uit die hoek al kom ik er wel eens, maar misschien kun je specifieker zijn: wat voor tekst gaat het over (roman, non-fictie, biografie), wat voor soort vragen heb je (over de omgeving/het landschap, de cultuur, de historie, over het leven van personen van een bepaalde leeftijd)? Wat zoek je precies voor Fries? Friesland kent bepaalde streken, die erg van elkaar kunnen verschillen. "Langs het IJsselmeer" dan heb je het eigenlijk over het Gaasterland. Maar iets meer het binnenland in, ten noorden van Stavoren, daar is de Zuidwesthoek (en de Friese meren), die daar erg van verschilt. En als je over iets met scheepsvaart schrijft, is het misschien handig om een Fries te hebben die daar veel van weet.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi, ik schrijf en woon in Friesland niet ver van de Afsluitdijk. Laat maar horen wat je wilt weten, groetjes Kate

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag allemaal, Bedankt voor jullie reacties. Mijn tekst is bedoeld als jeugdroman en gaat over een jongen van achttien jaar in Friesland, maar alleen de eerste paar hoofdstukken spelen zich daar af, daarna verplaatst het verhaal zich. Kate, ik zal je nog een persoonlijk bericht sturen met mijn vragen. L'Chaim, Bedankt nog voor je tip, ik ga het zeker in het achterhoofd houden. Groetjes, Chrissie

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kom uit Friesland. Woon nu in Holland maar heb ook een huis in Franeker. Vanaf de afsluitdijk zie ik regelmatig het ijselmeer. Je kunt me altijd vragen stellen, misschien weet ik een antwoord.