Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

gezocht: Curieuze Flash Fictie Schrijvers

Mijn blog vult zich niet erg doordat ik meer met manuscript bezig ben dam met het schrijven van korte verhalen, vandaar de volgende oproep: Gezocht: Curieuze Flash fictie ( hoogstens 700 woorden ) DENK: experimenteel absurdisme surrealisme onverwachts wenkbrauwophalisme schaduw in een staat van verwarring DENK: Franz Kafka Chuck Palahniuk Irvine Welsh Craig Clevenger Roald Dahl en de gebroeders Grimm op een LSD trip DENK: Escher,Van Gogh en 'Leuke Kunst' in de blender. DENK: David Lynch en Quentin Tarantino Eén verhaal per inzending / niet meer dan één inzending per maand. Reactie volgt zo snel als mogelijk. P.S. : Dit is geen wedstrijd http://deheerbill.blogspot.com

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hou van de stijl die je beschrijft en ik ga je blog dus even goed bekijken. Maar waarom zou ik verhalen schrijven voor jóuw blog? Ik plaatst ze dan liever op een eigen site. Of begrijp ik je verkeerd?

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat levert dat op voor ons als schrijvers? Of zoek je gewoon gratis verhalen van anderen om je eigen blog te vullen?

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het idee was om wat verhalen in ongeveer dezelfde style bij elkaar te krijgen en natuurlijk wil ik dan wel een link naar eigen sites plaatsen.(of geen verhaal en wel een link desnoods) Wat het oplevert is helemaal niets. Zelfs geen roem, sorry ...

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf niet echt flash fictie. Eerder absurdistisch/surrealistisch. Strak absurdistisch eigenlijk. De beste vergelijking is Kafka, maar ik heb een geheel andere stijl, en de absurdistische thema's zijn iets anders. Ik heb je verhaal op je blog gelezen. Ik vind dat je heel veel schrijftalent hebt. De zinnen die je componeert zijn van hoog niveau. Ik heb er echter bijna niks van begrepen, omdat er structuur mist. Daarnaast heeft het me nauwelijks emotioneel kunnen raken. Dit beschouw ik ook als een technisch probleem. Er zitten te weinig emotionele piekpunten in. Je had het laatst over een ''lappendeken-techniek''. Ik vind dit een zeer tricky techniek. De lezer raakt de kluts kwijt. Als ik mijn ongevraagd advies zou mogen geven: Als je structuur, plot, verhaallijn zou aanbrengen in je teksten, een afgerond geheel zou maken, denk ik dat je behoorlijk ver kunt komen. Maar wellicht wil je dat niet. Wellicht ook dat het wazige, de nihilistische schrijfwijze ook past bij het zogenaamde flash fiction genre (weet ik niet, ik lees nooit flash fiction).

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je schrijft goed en je komt over als een zeer origineel persoon. Ik ga niets voor je blog schrijven maar het wel regelmatig lezen. En "wenkbrauwophalisme" is voor mij nu al woord van het jaar :nod:

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank bavarios en L'Chaim Advies is altijd welkom. Ik heb net een manuscript afgerond die iets meer structuur heeft (A-Z) maar de wenkbrauwen hopelijk evengoed aardig in beweging zal krijgen. flash fictie (ook wel micro fictie genoemd ) is niet echt een genre maar betekent: (en nu ga ik even knippen/plakken) "Flash fiction is a style of fictional literature or fiction of extreme brevity. There is no widely accepted definition of the length of the category. Some self-described markets for flash fiction impose caps as low as three hundred words, while others consider stories as long as a thousand words to be flash fiction" Behoorlijk korte verhalen dus ...

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
deheerbill, een tijdje geleden hadden we hier een schrijf-een-verhaal-in-50-woorden-wedstrijd, niet meer en niet minder dan 50 woorden. Was een echte uitdaging. Ken je de site van Simon Kewin, helemaal in jouw straatje, denk ik. www.simonkewin.co.uk

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
deheerbill, een tijdje geleden hadden we hier een schrijf-een-verhaal-in-50-woorden-wedstrijd, niet meer en niet minder dan 50 woorden. Was een echte uitdaging. Ken je de site van Simon Kewin, helemaal in jouw straatje, denk ik. www.simonkewin.co.uk
Dank, die site kende ik nog niet maar ga ik zeker beter bekijken. Zelf heb ik eerder een verhaal geschreven voor www.mustachefactor.blogspot.com