Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Proeflezer gezocht voor eerste 3 hoofdstukken

Hallo, Ik ben een beginnende schrijver, en heb naast een paar vakantie blogs eigenlijk nooit geschreven. Volgens anderen in mijn omgeving schrijf ik goed maar dat is natuurlijk maar relatief. Nu heb ik laatste tijd steeds een beeld voor me van hoe ik een verhaal zou willen laten lopen en heb dat dus op papier gezet. nu zoek ik iemand, (misschien wel jou!?) die het even wilt doorlezen en wilt zeggen of het een beetje te doen is of het gewoon helemaal niks is! kleine samenvatting: het is een 2 persoons verhaal (2 verhaallijnen door elkaar) over iemand die in een burger oorlog zijn ouders verloren is, en de ander is natuurlijk de dader..... het slachtoffer (Lucas) wilt zich (obviously) wreken tegenover zijn ouders en wilt bij het verzet. hij wilt helemaal overnieuw beginnen, zelfs een nieuwe naam omdat dit hem teveel aan het verleden doet denken. aan de andere hand is er Avalon, een mooie maar verraderlijke dame die alles doet om een wit voetje te halen bij de slechterik :) het is dus allemaal een 13-in-een-dozijn verhaal, maar wie wilt proberen het te lezen!? Groet MagicMouse (Edit: Zoals je leest zit mijn verhaal vol schrijffouten. ik ben een halve dislect, ik kan perfect lezen, maar schrijven (daarmee bedoel ik dus grammatica) komt er bij mij niet in)

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb er geen tijd voor, maar ik heb wel tijd voor een tip. Hierbij de vervoeging van het werkwoord willen: ik wil jij wilt hij wil wij willen jullie willen zij willen Maar goed, waar maak ik me druk om? Taal is niet statisch, dus over een paar jaar zal 'hij wilt' wel toegestaan worden. *huiver* Verder kun je een stukje van 500 woorden bij het subforum 'Proeflezen' zetten, voor commentaar op schrijfstijl en dergelijke.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi MagicMouse. Als ik het Nederlands in je oproep bekijk, vermoed ik dat er veel werk aan de winkel is voor een eventuele proeflezer. Via's voorstel is goed, zet een stukje op Proeflezen.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Let ook op overbodige spaties (in het Nederlands schrijf je samenstellingen als burgeroorlog aan elkaar), hoofdletters, en anglicismen. Als je verhaal eruit ziet zoals je post hierboven, schotel je een proeflezer een praktisch onleesbaar verhaal voor, en ik neem aan dat dat niet je bedoeling is.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gezien de vele schrijffouten in de intro trekt het mij niet aan. Ik denk dat MagicMouse eens goed er over na moet denken om haar magic eerst in de tekst te stoppen en daarna pas een proeflees topic hier te plaatsen. Bobcat.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien had ik er bij moeten vermelden dat ik dyslectisch ben:) Ik zie ook die fouten niet.... Ik wist dat ik erg was, maar zo erg?

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi MagicMouse. Het was idd handig geweest als je dat vermeld had! Nu werden we allemaal op het verkeerde been gezet en heb jij negatieve reacties moeten lezen terwijl dat helemaal niet nodig was. Ik wil wel even naar je werk kijken en je eerlijk zeggen of het de moeite waard is serieus met schrijven door te gaan. Stuur mij een berichtje (klik op envelopje onder mijn naam), dan mail ik je terug en heb je mijn mailadres om het spul op te sturen.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb je het verhaal op de pc staan MagicMouse? Zo ja, gooi er dan eerst even de spellings - en grammaticacontrole overheen, voordat je iets plaatst bij het proeflezen. Die haalt alvast de fouten, zoals je interpunctie, eruit. Werkwoordsvervoegingen e.d. zal je toch zelf, of met hulp van iemand anders, moeten nakijken. Suc6.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op het verkeerde been gezet is nog zácht uitgedrukt Deesse-en Frans! Dyslectisch en een man! Niet dat ik daar een probleem mee heb na 35 jaar tussen verstandelijk gehandicapten. Maar geef aub wat méér info in je begin topic meneer muis, zodat ik, (in ieder geval) mijn mening daarop aan kan passen. Ik wil graag bijdragen aan het beoordelen van je verhaal en dat je hiermee ook verder kunt komen bij het schrijven. Bobcat.