Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

[Gezocht/betaald] Dichter voor documentaire over slagers

Wij zijn studenten van de HU en we maken een documentaire over slagers, slachthuizen en vlees. Dit willen we in een peotische vorm met elkaar verbinden. Helaas is er communicatief van alles fout gegaan en hebben we snel een dichter nodig, we hebben er 20 euro voor over (paypal/bankoverschrijving) om snel iets af te krijgen (en natuurlijk de credits etc.) aangezien volgende week dinsdag al de dagen zijn dat we beginnen met filmen en daarvoor moet de acteur die het script gaat verwoorden, het al doorgenomen hebben. Als we maandag avond/dinsdag middag een grove schets kunnen ontvangen zijn we erg blij. Het liefst hebben we een gedicht dat ongeveer wel tussen 5 en 10 minuten verteld kan worden. Het moet een klein beetje gebaseerd zij nom een interview die we hebben afgenomen met een slager maar je mag er van alles omstreeks vlees erbij verzinnen. Hier vind je de transcriptie van de interview: Bij interesse kan je heir posten of mij PMen (als ik zie hoe het werkt). "Je word op twee manieren een slager in hart en nieren. Of je ouders hebben een slagerij of je hebt een bijbaantje in een slagerij waar je bent blijven hangen. Voor mij geldt het eerste, mijn vader was slager. Toen ik vijf jaar was wist ik dus wat ik wilde worden.. Een echte slager. Dit is altijd zo gebleven, ik doe het met heel veel liefde. Ik denk in vlees. Slager zijn is absoluut een vak. Je hebt er ook een opleiding voor nodig. Je kan wel een beest uitbenen en aangeven dat dit stukje vlees een stooflapje is maar je moet aan ieder stukje kunnen voelen of het kwaliteit is. Niet iedereen kan dat.. Gelukkig niet zeg. Het beste kwaliteit vlees is per persoon afhankelijk. Hou je van een biefstuk dan is een stuk ossenhaas het beste, maar ook prijzig. Hou je van stoofvlees.. Ook een smakelijk product, ikzelf ben een echte stoofvleespersoon. Dan moet je riblappen nemen. Ik ben een groot vleesliever, uiteraard. Een slager die niet van vlees houd is een docent die analfabeet is. Daarnaast hou ik van biefstukjes die gemarineerd zijn en waar een bewerking mee is geweest, bijvoorbeeld een mooi stukje rosbief met ontbijtspek eromheen. Vlees met toegevoegde waarden zeggen we dan. Het is dus heel persoonlijk als het om kwaliteitsvlees gaat, het ligt er ook aan wat je gewent bent. Naast kennis van het vlees is materiaal ook belangrijk. Met botte messen kan je niet werken, het instrument is belangrijk. In de worstenmakerij kan je niet met een botte gehaktmolen aan de gang gaan, anders krijg je een puinzooi en geen mooie worst. Het mooiste aan het vak slager is nieuwe dingen creëren. Je adviseert klanten en dat is mijn passie. Als de mens nooit aan vlees was begonnen waren we nu nog steeds beesten op vier poten. De mensen die en goede bakker, huisarts en slager hebben zijn de gelukkigste mensen. Vlees is mijn vak en dat zal ook nog wel een tijd zo blijven."

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik krijg er honger van, maar kan niet dichten... helaas. Ik vind 'slager in hart en nieren' wel bijzonder grappig.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Op zich is de tekst van het interview al een mooi gedicht - en heel inspirerend. Hebben jullie wel écht een dichter nodig? Die slager in hart en nieren is prachtig, maar ook deze:
In de worstenmakerij kan je niet met een botte gehaktmolen aan de gang gaan, anders krijg je een puinzooi en geen mooie worst.
Als de mens nooit aan vlees was begonnen waren we nu nog steeds beesten op vier poten.
:D

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja dat hebben we zeker, dit is namelijk niet genoeg, want dit spreekt de slager zelf in de interview. We hebben nog een acteur die het overneemt in bepaalde sequences. Voor hem moeten we de tekst nog vullen. Dat moet zeker ook zo'n 5 minuten tekst zijn.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan wel dichten, maar ben vegetariër geworden omdat ik de toestanden in de vleesindustrie niet erg poëtisch vind. :\\

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb misschien wel interesse, hoewel ikzelf ook vegetariër ben. Ik heb al iets gemaakt, ik kan het wel sturen dat je ziet of het is wat je ongeveer bedoelt?